Ga naar inhoud

hoe snel eten konijnen een stuk gras en onkruid op?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Heej

we krijgen van de lente alleen maar stenen in de tuin, we hadden eerst gras.

nu mag er wel alleen gras in de ren maar hoe snel word het gras opgegeten?

niet dat ze vol zitten en hun eten niet meer willen en dat de ren kaal is..

en mogen ze alle onkruid?

paardenbloem? (paardenstekken mogen ze wel)

muizenoor?

witte klaver? (bloem?)

Hoornbloem?

herderstasje?

van weegbree, klaver en varkensgras weet ik dat ze die mogen?

en bestaan en nog meer onkruid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

|Nou, zo snel hebben ze dat gras echt niet op. Konijnen doen daar be st lang over, hier dan...

Dat onkruid weet ik niet, maar ze mogen wel paardenbloem, volgens mij de bladeren ervan, want die geven wij heel vaak... En klaver, wehbree en varkensgras. Dat in ieder geval. Alleen niet teveel natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paardenbloem mogen ze, alleen níet de steel van de bloem. De bladeren en de bloem zelf wel. In de steel zit van dat witte spul dat giftig is.

Wat ze verder graag lusten (hier dan) aan onkruid is zevenblad. Maar dat wil je niet in je tuin hebben :rofl:

En ik zou me er niet druk om maken dat ze meer gras eten dan bijv. biks of zelfs hooi.. Konijnen zijn gemaakt om gras te eten. Gras is goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had eerst ook gras, bij mij was het absoluut geen succes

Ik had speciaal gras gezaait op het stuk waar ze zouden komen te staan, maar dat was erg kwetsbaar en niet door de konijnen maar doordat ik zo veel bij het konijnenhok was heb ik het gras vertrapt en was het binnen no time een modderpoel.

Nu is het betegeld en een heel stuk beter en ik vind het er een stuk netter uitzien ;)

Waar je ook aan moet denken is dat de kans groot is dat ze gaan graven en als ze eenmaal bezig zijn, zijn ze zo bij de buren ;)

Dus ik zou ze op de tegels neerzetten :yes: ( maar dat is mijn ervaring he )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel willen dat die van mij zevenblad opat! Wij hebben stoeptegels in de tuin en een strook van ongeveer 1 meter aan alle drie zijden van de tuin (behalve aan de huiskant). In die strook groeien dan planten die hij wel en niet met rust laat. In ieder geval zijn ze niet giftig, zover ik uitgeplozen heb.

In zijn ren stond vorige lente/zomer een "kattenbak" waar gezaaid gras in groeide, hij tjoepte daarin en at dan het gras, maar kon er ook heerlijk in soezen bij dat warme weer (de bak stond in de schaduw in zijn ren). Ook staat er een bak potgrond in zijn ren, naast de gras-bak, waar hij heerlijk in kan graven, ja ook alles uit de bak graaft. Maar zo is hij wel lekker bezig als hij even niet door de tuin kan crossen.

Buiten zijn ren staan 3 rieten vierkante manden, met lavendel en heide, daar hopt hij ook in en eet hij zijn buikje van rond. Het staat er wel niet prachtig bij zoals in een tuinblad, maar hij ruikt wel fris uit zijn mond (grapje).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorig koppeltje kon ik niet dagelijks op het gras laten. Ze aten het echt kaal. Mijn nijnen zitten op het terras en in de lente/zomer zet ik er een ren aan dat ze ongeveer nog 2 bij 2 hebben op het gras. Als ze daar 24 uur op zouden zitten dan was er denk ik niks meer van over geweest.

Ik heb trouwens graszoden.

Ze aten hier ook paardebloem incl. de bloem en stengel. Ik wist niet dat de ze de stengel niet mochten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .