Ga naar inhoud

erg?


vinnie

Aanbevolen berichten

volgens mij valt het wel mee hoor, ik ga er ook een beetje van uit dat het konijn niet in een keer alles op eet.

ik weet niet precies hoe dat zit met het risico op gas en verstopping, misschien is het inderdaad niet zo slim, maar mijn ervaring is dat het gewoon goed gaat.

als ik op vakantie ga krijgen mijn nijnen ook altijd alles in 1 keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of is het erg als ze eens 1 week geen groenten krijgen ?

1x in de week geen groente overleven ze wel. maar je moet er wel regelmaat in houden met de groente. Anders weer langzaam opbouwen als je weer begint. Dus niet 2 weken niet en dan weer volle poelen groente gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x in de week geen groente overleven ze wel. maar je moet er wel regelmaat in houden met de groente. Anders weer langzaam opbouwen als je weer begint. Dus niet 2 weken niet en dan weer volle poelen groente gaan geven.

zal wel verder zoeken voor iemand dat ze s'avonds ook eten gaan geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben ik toch blij met mijn buurman die twee keer per dag komt voeren en 's tussendoor nog af en toe controleerd.. :love:

Overigens is het geen probleem om de groente alvast in zakjes klaar te maken; dat is bij mij gewoon goed gebleven. Scheelt de oppas ook weer werk hè!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, alles gesneden. Alleen snijd ik normaal de cherrytomaatjes ook, dat heb ik nu niet gedaan. Verder wel alles; Komkommer, wortel, witlof, boerenkool, broccoli.. Wat had ik nog meer? Nou ja, in elk geval, alles gesneden.

Ik snijd het ook liever, als je bijv. een hele witlof in het hok legt en een wortel ernaast, zie ik al zo gebeuren dat de één de hele wortel op eet en de ander de hele witlof en ik heb liever dat ze overal wat van eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snijd om die reden ook altijd alles idd. wel wat grotere stukken tegenwoordig. Maar wel snijden. Ze krijgen hier tussen 6 en 8 hun portie eten. 10 gram ss biks per kg lichaamsgewicht en ergens rond de 100 tot 125 gram groenvoer per kg lichaamsgewicht.

Dan eten ze eerst de groentes op en het voer staat er vaak 's morgen nog een beetje dat regelen ze zelf eigenlijk allemaal erg goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze s'morgen hun afgewogen biks (10 gram) en een voerbak groen en sávonds hun afgewogen biks (15 gram) en een voerbak groen.

En altijd onbeperkt hooi. Hier stoppen ze ook met eten als ze vol zitten en doen de hele dag met het groen van de morgen en de hele nacht met het groen van de avond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze s'morgen hun afgewogen biks (10 gram) en een voerbak groen en sávonds hun afgewogen biks (15 gram) en een voerbak groen.

En altijd onbeperkt hooi. Hier stoppen ze ook met eten als ze vol zitten en doen de hele dag met het groen van de morgen en de hele nacht met het groen van de avond.

is 25 g biks voor 2 konijnen niet heel wienig? ik geef voor mijn konijnen 68 g ss per dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

is 25 g biks voor 2 konijnen niet heel wienig? ik geef voor mijn konijnen 68 g ss per dag

Per konijn bedoel je. Ze krijgen ieder 25 gram ss+hf (50/50 gemengd) per dag per konijn. Geef ik ze meer biks dan eten ze geen groente en/of hooi meer. De dierenarts heeft tijdens de laatste controle van beide nijntjes aangegeven dat ze er uitstekend uit zagen en dat 25 gram biks per konijn prima kan als ze daarnaast voldoende hooi en groen krijgen. Ik maakte me er namelijk ook wat zorgen om of het wel voldoende zou zijn voor 2 konijnen van 2,5 kg. Mijn konijntjes zitten niet samen dus daarom las je het verkeerd denk ik (zijn 2 ex-rammen).

aangepast door Ingrid M
wat typfoutjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Per konijn bedoel je. Ze krijgen ieder 25 gram ss+hf (50/50 gemengd) per dag per konijn. Geef ik ze meer biks dan eten ze geen groente en/of hooi meer. De dierenarts heeft tijdens de laatste controle van beide nijntjes aangegeven dat ze er uitstekend uit zagen en dat 25 gram biks per konijn prima kan als ze daarnaast voldoende hooi en groen krijgen. Ik maakte me er namelijk ook wat zorgen om of het wel voldoende zou zijn voor 2 konijnen van 2,5 kg. Mijn konijntjes zitten niet samen dus daarom las je het verkeerd denk ik (zijn 2 ex-rammen).

a oke nu begrijp ik het :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .