Ga naar inhoud

Zoveelste vraag over SS ; )


Hilke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had een vraag en kon dit nergens vinden, of ik heb niet goed genoeg gezocht!

Maar ik ben onlangs overgestapt van normale biks naar SS en mijn konijnen zijn fan! Ze eten het als bouwvakkers! Het is zo weg! Ze zijn 5 mnd en nog lekker in de groei, er moet namelijk nog wel wat bijaan!

Maar... ik heb geen weegschaal! En kan er nu ook niet zo 1-2-3 een halen.. Het zijn alleen van die rare stukjes voer en het weegt amper wat! Vind het dus een beetje lastig in te schatten hoeveel 15 gram is.

Dus, kan iemand mij een kleine inschatting geven? Is 15 gram een theekopje vol? Koffiemok? Wijnglas?

Alvast bedankt!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even denken.. Pff ik heb het uitgeprobeert met Indy's SS Mature en 25 gram paste in een eierdop maar SS Mature heeft hele andere brokken.

Ik heb van die plastic Ikea bekers (weet je wel, met die kleurtjes) die gebruik ik voor het voer, en het streepje staat net iets onder de helft. Dat is 25 gram.

Ik ga zo nog even naar de konijnen toe, dan ga ik wel even voor je kijken waar 15 gram precies in past.

edit; Oh Email Female is me voor :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 opscheplepel? En dat per kilo lichaamsgewicht? Wauw dan heb ik ze gister aardig verwend!

Konijnen in de groei mogen toch onbeperkt biks, maar geld dit ook voor ss want las ergens dat het heel erg uitzet?

Ik ben sowieso niet zó weg van dat 'onbeperkt' voeren, maar in principe mogen ze van SS ook onbeperkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal! Heb net stukjes voer zitten tellen! Ze wegen ruim 2 kilo dus dat waren er een hele hoop! ; )

Ze krijgen nu nog iets meer want beide konijnen mogen eigenlijk nog wel een kleine kilo aankomen. Maar dan weet ik voor in de toekomst hoeveel ze mogen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .