Ga naar inhoud

Aankomen, tips alsjeblieft!


Maayke

Aanbevolen berichten

Ik vind mijn Vlaamse Reus een beetje te mager worden, ze is laatst nog bij de dierenarts geweest en is gezond, ze eet iets minder omdat ze een wondje op haar lip heeft (waar ik nu creme voor heb)

Ze was 3 weken geleden 6.7 kilo en nu nog maar 6.4. Dat lijken heel wat kilo's maar ze voelt heel ''bottig'' aan. Ik wil dus graag dat ze een beetje aankomt.

Ik geef haar nu regelmatig een boterham omdat dat wel aanzet.

Hebben jullie tips voor voer, (zeer voedzame) groente of andere dingen die ik haar kan geven om wat aan te sterken?

Bedankt! Ook namens mijn lieve Guusje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eerdere post hierover: www.bunnybunch.nl/community/voeding/33993-krijg-mijn-magere-konijn-dikker.html

Brinta met water, erwtjes (geen idee wat dat zijn..gedroogde) worden geopperd.

Verder de bekende dikmakers: wortel en iets meer fruit.. gedroogd fruit misschien, zou ik geven. In heel kleine hoeveelheden hebben deze al effect op het gewicht van mijn konijnen. Dwz als ik het over een aantal weken bekijk.. Heeft de DA geen tips gegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De Brinta vind ze helemaal het einde!! Ik kom aan met het bakje en ze weet niet hoe snel ze haar kop er in moet proppen :D En ik moet nog zorgen dat haar vriendje het niet opeet ook! :) Ze ziet er al een stuk beter uit. Morgen maar even wegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Brinta vind ze helemaal het einde!! Ik kom aan met het bakje en ze weet niet hoe snel ze haar kop er in moet proppen :D En ik moet nog zorgen dat haar vriendje het niet opeet ook! :) Ze ziet er al een stuk beter uit. Morgen maar even wegen...

Brinta met water vind ik een echte aanrader om je konijnen aan te laten komen, als ze mager zijn.

Pumbaa heeft hier veel baat bij gehad.

Alleen zat hij ontzettend snel vol van dat spul ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijn is ook best dun!!

Ze weegt 1,5 kilo terwijl ze 2 of 3 kilo zou moeten wegen!

Ze is wel beetje klein, maar volgens mij is dit niet egt heel erg goed.

Ze is een steenkonijn en is van kop naar staart ong. tussen de 30 en 35 cm in.

Zouden jullie kunnen helpen met het bepalen van een goed gewicht voor haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijn is ook best dun!!

Ze weegt 1,5 kilo terwijl ze 2 of 3 kilo zou moeten wegen!

Ze is wel beetje klein, maar volgens mij is dit niet egt heel erg goed.

Ze is een steenkonijn en is van kop naar staart ong. tussen de 30 en 35 cm in.

Zouden jullie kunnen helpen met het bepalen van een goed gewicht voor haar? Enne, is brinta niet erg ongezond??

Twee of drie kilo is wel een hele kilo verschil hè. Wat is de oorzaak dat je konijn lichter is dan ze hoort te zijn? En is het überhaupt wel een echt raskonijn? Brinta moet je ook niet geven aan een gezond konijn, dit is echt alleen in de gevallen dat het écht nodig is. Al weet ik ook niet hoe gezond het is (en vooral NIET met melk maken!). Erwten of erwtenvlokken lijkt mij dan een beter idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 nijnen. De 1 die eet alles en heel snel. De ander wacht meestal totdat ik helemaal weg ben (egt het huis in), want ze is best wel bang (ze was vroeger in een klein hokje gezet, en alleen gezet en kreeg geen aandacht). Dus als ze naar boven komt dan is de ander al druk bezig met eten. Dus krijgt zij minder voer binnen.

Ik heb ze net ook apart gezet.

Ik heb ook gehoord dat je brinta moet geven met water ja (niet met melk). Geen idee of dit slecht is. Op dat antwoord wacht ik zelf nog even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 nijnen. De 1 die eet alles en heel snel. De ander wacht meestal totdat ik helemaal weg ben (egt het huis in), want ze is best wel bang (ze was vroeger in een klein hokje gezet, en alleen gezet en kreeg geen aandacht). Dus als ze naar boven komt dan is de ander al druk bezig met eten. Dus krijgt zij minder voer binnen.

Ik heb ze net ook apart gezet.

Ik heb ook gehoord dat je brinta moet geven met water ja (niet met melk). Geen idee of dit slecht is. Op dat antwoord wacht ik zelf nog even.

In jouw situatie hoef je je konijntje geen Brinta te geven, maar bixjes.

Je schrijft dat ze te weinig binnenkrijgt, omdat de ander bijna alles opeet.

Jij kunt als eerste het beste ervoor zorgen dat beide konijnen hun juiste hoeveelheid bixjes binnenkrijgen.

Hierdoor voorkom je dat de 1 te dik wordt en de ander te dun.

Je kunt ze mss het beste even tijdelijk scheiden bij het geven van de bixjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kan eigenlijk echt wel voelen dat ze te dun is. Ik voelde duidelijk haar heupen en haar ruggengraad zonder enig grammetje vet eromheen!

Je voelde het duidelijk uitsteken

Omdat het winter is til ik haar niet zo vaak meer op. Dus ik kon het niet voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, sorry het spijt me. In de zomer en lente en beetje in de herfst tilde ik haar vaak op. En echt bijna de hele winter ook niet meer. :$

En dus tijdens de winter is ze volgens mij afgevallen, maar ik had haar al echt een paar weken niet meer opgetild, dus kon ik het niet voelen :$.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja en dat kan dus betekenen dat er iets niet goed is.. Elke keer dat Indy gewicht verloor was er ook iets mis. Ik had inderdaad hetzelfde als jij, vorig jaar. Koude winter gehad, konijnen zijn niet veel op de arm geweest.. En opeens viel me op dat Indy écht mager geworden was. Hij bleek toen haakjes (en E. cuniculi) te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .