Ga naar inhoud

Donderdag 18-02 Castratie Monkie


Saskia_

Aanbevolen berichten

saskia_-6042-albums-nijnen-picture23593-monkie-komt-geregeld-even-op-schoot-knuffelen.jpg

Vanmorgen om negen uur heb ik Monkie naar de DA gebracht. Eergisteren kwam ze bij me op schoot knuffelen en sproeide ze zelfs over mij heen :bad:

Volgens de arts heeft ze wel een héle dikke winterjas aan. Dat was mij ook al opgevallen: Chuck lijkt nog steeds op een konijn, Monkie is meer een bol wol met een konijnenkoppie erop :lol:

Normaal ben ik niet zo van de stress en zenuwen maar nu toch even wel :D Straks boven in de logeerkamer de kooi alvast klaar maken. Ik wilde haar in eerste instantie in de schuur zetten maar in de logeerkamer heb ik nu het raam open staan en daar kan ik haar straks toch makkelijker in de gaten houden. Ook het fototoestel ligt al klaar :)

De DA raadde aan om haar 1 à 2 dagen binnen te houden (natuurlijk mede afhankelijk van haar fitheid na de ingreep). Als ze fit genoeg is, is het volgens hem geen enkel probleem om weer lekker bij haar vriendje buiten te zitten. Ik hoop dat het herstel voorspoedig gaat!

Als het goed is ze nu net onder zeil :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn dierenarts adviseerde juist om haar binnen te houden. Het vriest en haar buik is kaalgeschoren. Ik heb het vriendje dus naar binnengehaald.

Veel succes, ik zal voor je duimen.. ik weet hoe zenuwslopend het is :)

Mja, mijn dierenarts zei dat het natuurlijk wel afhankelijk is van hoe ze reageert op de narcose, maar dat het op zich geen probleem is. Zeker niet omdat ze een héle dikke wintervacht aan heeft gemaakt. Als ze lekker warm tegenelkaar aan gaan liggen, is het blote buikje (puberkleding :party:) geen probleem.

Maar goed, dat is ook maar afwachten :)

Ik hou niet van wachten :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het weekend blijft ze sowieso binnen, maar ik wil voorkomen dat ze d'r jas gedeeltelijk kwijtraakt. Alhoewel: ik was net even boven en het is inmiddels érg koud in de logeerkamer :D Ik hoop dat ze het zo goed doet dat ze zondagavond weer bij Chuck kan. Even afwachten dus :)

Ik zou gebeld worden bij complicaties óf wanneer mevrouw naar huis mag. Hij verwachtte aan het eind van de middag dus ik wacht geduldig af.

Net het konijnenhok buiten maar schoongemaakt om Chuck wat gezelschap te houden. Hij zit heel veel in het hok vandaag, geen zin om in z'n eentje buiten te spelen blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begon zo zenuwachtig te worden dat ik zelf maar gebeld heb :$

Mevrouwtje heeft al wat gegeten en gedronken, dat gaat goed gelukkig. Ze willen haar heel graag naar huis laten gaan omdat ze ontzettend gestrest is, maar ze moet nog eventjes blijven omdat er zo nu en dan een heel klein bloedvlekje ligt. Ze willen dat nog even aankijken.

Die arme lieve meid :( Krijg bijna tranen in m'n ogen als ik eraan denk, muts die ik ben.

De assistente belt me later nog even terug over de stand van zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik vind ook dat je geen Muts bent, ik moet ook altijd huilen als er iets met ze is! Gewoon omdat het zo'n weerloos lief beestje is, dat niet weet wat er allemaal gebeurd...je kunt ze niet vertellen hoe goed je het met ze voor hebt!

Maar ik vind het heel goed van de DA dat ze het even aankijken, beter dat dan haar naar huis laten gaan met eventueel risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bloeden was genoeg gestopt en doordat ze zo gestrest was, moest ze ook wel naar huis vond de arts. Toen de assistente haar ging halen, zat ze zichzelf te wassen. Pluspuntje!

Thuis meteen in de nieuwe kooi, wat dat betreft is het jammer dat ze normaal buiten zit. De kooi waar ze nu in zit is niet echt vertrouwd, maar ze was vrij snel rustig.

Meteen ook wat slokjes uit het waterbakje!

Toen heb ik dus eerst maar wat te eten gemaakt, Mark was ook net thuis en die zat te sterven van de honger (zijn woorden :D ).

Even kijken hoe ik moet liggen

51eame.jpg

Misschien toch andersom?

apda2q.jpg

Meisje heeft pijn :(

2vv0v12.jpg

Kappen met die foto's!! :grrrrrr:

2ugf9qx.jpg

Ze ligt niet plat maar met haar linker achterpootje zorgt ze ervoor dat ze niet teveel op de wond ligt:

fd6r9l.jpg

Ik heb haar net pijnstilling gegeven, ze likte het liggend netjes op uit het spuitje dus ik hoefde haar verder niet op te pakken. Ze heeft 0,1 ml. te weinig gehad maar het zij zo, ik wilde haar nu even niet dwingen.

Zometeen maar dwangvoer maken want het is hoog tijd dat mevrouw voedsel binnenkrijgt. Ze ligt nu rustig alleen, ik val haar wel weer lastig als de medicatie de tijd heeft gehad weer wat in te werken.

Pff, ik wist niet dat ik het hier toch 'moeilijk' mee zou hebben :(

Karina, ik heb nog naar je gezwaaid toen ik Monkie ophaalde ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zielig zijn ze hè na zo'n operatie...

Ik zou nog even wachten met dwangvoeren. Misschien eet ze vanzelf als je haar lekkere hapjes aanbied.

Bij nader inzien bedacht ik me dat ook. Heb wel een paar brokjes op laten lossen in water en dat aan het buffet toegevoegd. Ze heeft geluk, we eten morgen boerenkool dus ook dat straks. Misschien heeft ze teveel keus en weet ze gewoon niet wat ze moet kiezen :bounce:

Op onze eigen slaapkamer staat overdag ook het raam open, de verwarming staat er nooit aan. Daar heb ik haar dus neergezet i.p.v. op de logeerkamer, kan ik er lekker bij gaan liggen op bed tv kijken. Hoef ik niet op te staan om te kijken hoe het gaat :D

Net zegt m'n vriend: ze mag vannacht wel op de slaapkamer blijven.......... .....dat wil je toch ...... ?! Hij moet morgen best vroeg op dus van mij mag ze wel naar de logeerkamer maar zijn reactie was: "je hoort haar vannacht toch niet, die gaat gewoon liggen maffen. Jij gaat ook niet dansen en op de tafel springen op dezelfde dag dat je baarmoeder eruitgehaald is".

Volgens mij is hij stiekem ook gewoon een beetje bezorgd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .