Ga naar inhoud

Zomaar een samenstelling....


desi

Aanbevolen berichten

Is dit een goede of een slechte samenstelling?

Ruw eiwit:13,4%

Ruw vet:4,0%

Ruwe celstoffen 11,7%

Ruw as:8,5%

vit A:18000IE/kg

Vit D3:1.000IE/kg

E45 mg/kg

koper sulfaat pentahydraat.koper 9mg

Dit zijn de complete ingrediënten van een merk X wat ik tegen kwam en niet duur was, dus ben even benieuwd wat de kenners ervan zeggen en dan vertel ik welk merk het is:mdr:

De eiwit viel me nl op, dat die mooi laag is:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi laag zou ik niet zeggen, het moet tussen de 12 en 14 zitten.. Maar wel goed dus. Het vet is alleen te hoog (max. 3%) en het vezelgehalte vind ik eigenlijk wel laag..

Bovendien staat er niks over het calciumgehalte bij en dat is ook wel belangrijk. Ben wel benieuwd welk merk merk X is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Is het toevallig Cona Korn? Kona Corn? Dat zat ook in een doorzichtige verpakking. Maar weet niet of de analyse gelijk is.

Ik kan je wel vertellen dat een groot deel van Indy's problemen veroorzaakt zijn door Kona Corn.. ;)

Een konijn dat niet ziek is, kan heus wel ziek wórden door zulk voer.. Helaas. Men neme een beetje aanleg voor blaasstenen, voegt er zulk voer en een paar jaar bij.. Et voilà..

(Even aangenomen dat er een reden is waarom het calcium gehalte niet vermeldt is.. Heb ook nog nooit antwoord gehad van Kona Corn, wat hun calcium gehalte is.. Is al een paar week geleden dati k gemailt heb.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1000 punten voor jou:party:

Het was gemengd voer:mdr:

5 kilo voor 2,95 is niet duur he?:whistle2:

Nee hoor, ben niet over gegaan haha, maar was ff nieuwsgierig wie zou raden dat het om gemengd voer ging:p

Het was trouwens merkloos, gewoon een doorzichtige zak met alleen dat label erop:bad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .