Ga naar inhoud

hoe doen jullie dit ?


vinnie

Aanbevolen berichten

hallo,

als wij in de winter gaan skien en in de zomer op zomervakantie gaan hebben we wel iemand dat de konijnen hun gewone biks willen geven maar is het erg als ze een week geen groenvoer krijgen ? aventoe wel eens een stukje wortel mss en wat komkommer maar dat is niet veel kan dit kwaad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige zomer heb ik mijn nijntjes voor 4 weken bij mijn ouders gedaan en ik had een lijstje met wat ze allemaal mogen eten en hoeveel enzo gemaakt. ook al een hoeveelheid groenvoer en dan nog geld in een enveloppe gegeven.

met duidelijke instructies moet het toch lukken om het voor hun ook aangenaam te maken.

trouwens als ze al geen groenvoer willen geven kan je dan neit beter een andere oppas zoeken die daar wel toe bereid is? want zien ze dan wel of ze ziek zijn ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand anders mag van mij mijn konijnen groenten geven, als ik niet thuis ben ;)

Pumbaa heeft sowieso gevoelige darmen, waardoor hij nog al eens heftig kan reageren op groenten.

Ik zie wanneer er iets mis is, maar mijn ouders niet.

Met alleen hooi & bix kan er weinig mis gaan bij ze.

De dagelijkse hoeveelheid bix die ze mogen hebben, verdeel ik in boterhamzakjes, zodat mijn ouders alleen maar 1 zakje per dag hoeven open te maken :mdr:

Ik zou er dus geen probleem van maken, als mijn konijnen een weekje geen groenten kregen.

Ik denk dat dit bij jou ook niet zoveel kwaad kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een paar dagen wegga (3 dagen) zet ik altijd 3 schaaltjes klaar in de koelkast met de hoeveelheid groente die ze krijgen. Anders vraag ik aan de bunnysitter of ze het wilt doen, dan leg ik even uit hoeveel ze ongeveer krijgen en dat gaat tot nu toe altijd goed :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .