Ga naar inhoud

Gas..? Of toch niets...


Simoon_X

Aanbevolen berichten

Hee,

Vandaag, rond 4 uur kwam ik er achter dat Stippie toch wel een beetje vreemd deed. De hele tijd´relaxt , raar liggen´, toen ik er aan kwam wel lopen, maar daarna weer liggen... en niet eten met de rest van het triootje... Ik dacht meteen aan gas. Ik heb Stippie meteen dwangevoerd, daarna heb ik gegeten en informatie opgezocht. Ik zag dat je het warm moest houden en naar binnen moest doen Heb haar meteen naar binnen gedaan, en informatie gezocht wat ik kon doen... toen kwam ik er achter dat ze wel wat at... Heb haar lekker gemaseerd, want ik ben er nog niet zeker van dat ze 100% is. Ze zit nog steeds binnen, ik ga morgen even naar de DA toe met een vriendin. Wat moet ik nu doen? Ik heb dwanggevoerd, warm houden, maseren, en nog veel meer. Ze at daarna wel wat, dus misschien is het geen gas... Maar wat is het wel? Is ze wel gewoon gezond... Wat dan? Ben een betje misselijk van de zenuwen: Heb ik dit wel goed gedaan?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je keuteltjes gezien? Hoe zagen die eruit?

Geef haar maar wat peterselie. De meeste konijnen vinden dit erg lekker en het is goed voor de darmen.

Ik weet niet of het nou zo verstandig was meteen te gaan dwangvoederen. Als het een verstopping is zou dat juist alleen maar ophopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets eten zegt nog niet dat het al goed is, beste kan je blijven masseren en haar af en toe laten lopen en een beetje blijven pesten met iets onder dr neus douwen waar ze gek op is.

Als ze zich ziek voelen met gas of verstopping keutelen ze niet dus dat is ook lastig te beoordelen maar zou wel even stoppen met dwangvoeren nu, dat kan gevaarlijk zijn als je niet zeker bent wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets eten zegt nog niet dat het al goed is, beste kan je blijven masseren en haar af en toe laten lopen en een beetje blijven pesten met iets onder dr neus douwen waar ze gek op is.

Als ze zich ziek voelen met gas of verstopping keutelen ze niet dus dat is ook lastig te beoordelen maar zou wel even stoppen met dwangvoeren nu, dat kan gevaarlijk zijn als je niet zeker bent wat het is.

Het was niet echt dwangvoeren, een heel heel heel klein beetje in de mond gedaan. Ik was echt bang dat de darmen er mee ophielden ofzo :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het een paar keer smorgens gehad, moest dan eigenlijk werken maar belde dan op dat het later werd want dit gaat toch echt voor.

De een begrijpt het wel de ander vind het belachelijk, maar daar heb ik echt geen boodschap aan. Op 1 na had niemand er problemen mee overigens, maar dat mens was echt onmogelijk.

Als ze er problemen mee hebben gaan ze maar klagen bij mn werkgever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet zo gauw dwangvoeren! Zó snel vallen die darmen ook niet stil, ik neem aan dat hij 's ochtends nog wel gegeten heeft anders was het je al eerder op gevallen. Echt niet weer doen. Ik heb me zelfs laten vertellen dat zolang een konijn drinkt, dwangvoeren ook niet nodig is. Ja, na een dag of drie, vier. Zo lang zou ik ook weer niet wachten natuurlijk...

Je kunt enorm veel schade aanrichten door zomaar te dwangvoeren, als hij een verstopping heeft prop je daar maar weer eten op en eten op en eten op.. Zo'n maagje kán echt ontploffen...

Maar goed, ik sluit me helemaal bij Sascha aan, naar de dierenarts en niet naar de supermarkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is hij weer beter, of nooit ziek geweest. Keutelt goed, eet goed, drink goed, zoals het normaal ook doet. Het was een domme vergissing van mij... :$ Ben ook veelste bezorgd om dat beest. Is naar de DA gaan nog een goeie keuze? Want hij is echt niet ziek, merk ik. En hoe kan ik hem weer langzamerhand naar buiten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet zo gauw dwangvoeren! Zó snel vallen die darmen ook niet stil, ik neem aan dat hij 's ochtends nog wel gegeten heeft anders was het je al eerder op gevallen. Echt niet weer doen. Ik heb me zelfs laten vertellen dat zolang een konijn drinkt, dwangvoeren ook niet nodig is. Ja, na een dag of drie, vier. Zo lang zou ik ook weer niet wachten natuurlijk...

Je kunt enorm veel schade aanrichten door zomaar te dwangvoeren, als hij een verstopping heeft prop je daar maar weer eten op en eten op en eten op.. Zo'n maagje kán echt ontploffen...

Maar goed, ik sluit me helemaal bij Sascha aan, naar de dierenarts en niet naar de supermarkt...

Ik weet niet van waar je dat hebt...maar die klopt toch echt niet.

@Simoon: hoelang heeft hij nu binnen gestaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet van waar je dat hebt...maar die klopt toch echt niet.

Ik heb het me ook maar laten vertellen.. :P Ik zeg er ook achteraan, zo lang zou ik ook niet wachten, maar ik wou er meer mee zeggen dat dit dus wel heel snel is.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet van waar je dat hebt...maar die klopt toch echt niet.

@Simoon: hoelang heeft hij nu binnen gestaan?

Niet langer dan een halve dag.

Ik heb me echt vergist, denk ik. Had misschien niet zijn dagje, maar ziek.. dat merk ik nu niet, gelukkig. Beestje is kerngezond :$ Ik voel me best dom, die vergissing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .