Ga naar inhoud

Heb nog over, wat ermee doen?


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

Hallootjes!!:meuh:

Ik heb nog wat voer in huis staan. 1 Hope Farms, wel gemengde Hope Farms, klein beetje SS en klein beetje ander voer. Maar nou ben ik overgespapt naar SS, alleen heb ik dat ander voer nog. Ik heb nog klein beetje (wel genoeg) SS over. Maar wat moet ik met dat ander voer doen? Is het oké als je overstapt naar dat ander voer en hopefarms, (dat gooi je dan bij elkaar) en dan weer terug overstapt naar SS als Hope Farms op is? Wel langzaam natuurlijk, anders tast dat hun darmen aan, maar ik wil het voer wel gebruiken, want het kost wel geld... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt helemaal niet uit wat A of B is........ En ik zeg dus net al, ik vind dat niet handig.. Aangenomen dat je eerst A gaf, nu SS geeft, maar dan weer A gaat geven en danw eer SS doe je dus precies wat ik net al zei (van A naar B naar A naar B).

Dan kun je beter wat je nog van A over hebt door de SS doen en daarna alleen SS geven. Anders blijf je bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog een zak overschot staan van gemengd voer (select dwergkonijn van AVEVE). Deze had ik gekocht bij de aankoop van m'n eerste konijntjes deze zomer, maar al gauw ben ik overgegaan naar SS. Heb me ook al afgevraagd wat ik met zo'n zak nog kan doen, want hij is nog bijna vol.

Kan ik dan bv af en toe hun snoepjesbal vullen met wat van dat gemengde voer (vinden ze super zo'n bal, maar aangezien ik geen snoepjes meer geef wordt deze nooit meer gebruikt) en diezelfde dag wat minder SS geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou volgens mij kan je gewoon dat ene erbij doen en dat opmaken en daarna gewoon weer overgaan naar dat SS lijkt mij geen probleem. Mijn nijnen krijgen biks maar als ik toevallig niks anders kan kopen koop ik ook gewoon wat anders.. tsja nog nooit problemen gehad, wij eten toch ook gevarieerd..? raken wij dan gelijk aan de diaree of krijgen wij gelijk iets. (nou weet ik dat je mensen en konijn niet moet vergelijken maar toch) en met een konijn geef je bijv de ene keer witlof en de andere keer wortels, verschilt ook , en krijgen ze t daarvan gelijk aan hun darmen? nee toch?

aangepast door Laura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laura, de darmen van een konijn zijn niet te vergelijken met die van een mens.. Konijnen hebben véél gevoeligere darmen. Zomaar ander voer geven is dus géén goed idee. Als je een aantal weken geen witlof hebt gegeven, is het ook niet verstandig opeens een grote hoeveelheid te geven.

(Letterlijk, zo maar ander voer geven. Wat Lauwtje doet is geen probleem.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .