Ga naar inhoud

50 Gram Voer


blackscell

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 nijntjes, ze moeten dus 25 gram per kg krijgen? Ze zijn beide ongv. 2 kilo dus ik geef 50 gram, maar zodra ik het geef is het eigenlijk vrijwel meteen op.. Ook hooi eten ze uitstekend, maar geef ik niet te weinig voer?

Kan iemand een foto laten zien van zijn "50" gram? Want hier is het bakje meteen op, en dan heb ik vaak de neiging om het bij te vullen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je rekent dan toch verkeerd?

Ze mogen indd zo'n 25 gram per kilo lichaamsgewicht. Dus 2 konijnen van 2 kilo wegen toch samen 4 kilo. Waarom krijgen ze dan maar 50 gram?

Overigens verschilt het heel erg per konijn. Mijn konijnen krijgen bijv. minder dan de aanbevolen hoeveelheid omdat ze anders hun hooi en blindedarmkeutels niet eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je rekent dan toch verkeerd?

Ze mogen indd zo'n 25 gram per kilo lichaamsgewicht. Dus 2 konijnen van 2 kilo wegen toch samen 4 kilo. Waarom krijgen ze dan maar 50 gram?

die 100 gram moeten verdeeld worden over 2 porties, dus idd 50 gram per keer.. of geef je ze maar 1 keer daags biks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze 3 konijnen wegen bij elkaar ongeveer 10-12 kilo ongeveer. Klinkt veel, maar hier is ook een Lotharinger bij, he? Ze krijgen om een uur of 5 al het biks. Ik moet zeggen dat ik het niet heel precies uitreken ( 20 - 25 gr. per kilo. Niet heel veel meer, en niet minder -Ze zitten op goed gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijgen ze op het moment ook meer. Ik merkte dat ze (misschien door de kou?) wat dunner werden, dus dan krijgen ze gewoon wat extra brokjes erbij :)

Als het je echt te weinig lijkt en je konijnen kunnen het hebben wat conditie betreft, mag je best wat meer voeren dan de richtlijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, het ligt echt aan het konijn.

Zoals ik al zei, voer ik juist iets minder dan de richtlijn, omdat ze anders hun hooi en blindedarmkeutels niet opeten. Met deze hoeveelheid blijven ze al 2jaar prima op gewicht en in conditie, en eten ze netjes grote hoeveelheden hooi.

En ik heb het idee dat die van mij nogal aanleg hebben om snel dik te worden. Dus toen ik zag dat ze wat dikker werden en in combinatie met het feit dat ze niet veel hooi aten en ik af en toe blindedarmkeutels vond, ben ik minder biks gaat voeren en nu gaat het al 2 jaar super.

Je moet echt kijken naar het voedingspatroon en gedrag van het konijn, en daar het eten op aan passen.

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijgen ze op het moment ook meer. Ik merkte dat ze (misschien door de kou?) wat dunner werden, dus dan krijgen ze gewoon wat extra brokjes erbij :)

Als het je echt te weinig lijkt en je konijnen kunnen het hebben wat conditie betreft, mag je best wat meer voeren dan de richtlijn.

Dit klopt Evee met extreme kou verbranden ze meer om hun lichaam op temp te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijgen ze op het moment ook meer. Ik merkte dat ze (misschien door de kou?) wat dunner werden, dus dan krijgen ze gewoon wat extra brokjes erbij :)

Als het je echt te weinig lijkt en je konijnen kunnen het hebben wat conditie betreft, mag je best wat meer voeren dan de richtlijn.

Ik heb het bij mijn konijnen nog niet echt gemerkt dat ze dunner worden, voedster krijgt ook 250 gram :P maar dat komt omdat ze voedt.

Ram van ong. 2 à 2.5 kilo krijgt ong. 80 gram per dag.

Mijn nijnen krijgen ook geen hooi daarom doe ik wat meer :)

Maar hier is het ook nog helemaal niet koud, te laatste tijd is het tussen de 23 en 25 graden...:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .