Ga naar inhoud

konijnsterfte


mar10a

Aanbevolen berichten

Ik kwam vanmorgen bij mijn hokken en toen lagen er 2 babykoninntjes van 6 weken oud dood in het hok, eergisteren lagen er ook al 2 door, die hadden de oogjes ontstoken, deze 2 waren gisteren nog heerlijk aan het dartelen, ook zag ik bij 2 andere konintjes 1 oogje dicht zitten, ze eten en drinken goed en zijn ook actief.

Wat kan dit zijn en hoe kan ik het behandelen, mijn konijnen zijn nog niet inge-ent dat zou ik van het voorjaar gaan doen, omdat ze dit jaar zijn geboren in juni.

Wie kan mij goede tips geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bijna zeker VHD en ik moet ze ook allemaal even gaan behandelen met een medicijn tegen cocciodose en gescheiden houden, heb ze in een flat zitten maar liever iets verder uit mekaar zetten het hok gaan ontsmetten met dettol,

Aan Vhd valt niks te doen.

Hoop dat ze het gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jonge konijnen tot een week of acht a tien kunnen helemaal geen VHD krijgen! Ze maken een stof aan (volgens mij een leverenzym maar weet het niet helemaal zeker meer) waardoor ze niet vatbaar voor VHD zijn. Daarnaast zijn ontstoken ogen niet echt een symptoom van VHD, eerder myx. Dus óf de dierenarts is een lapswans óf mar10a heeft het niet helemaal goed begrepen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .