Ga naar inhoud

myxomatose


Kimonoo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Piept ie al? Je moet voelen of je een klik voelt. Je moet met je hand op de ruggengraat. Het is moeilijk te voelen maar als dat zo is dan heeft ie een longontsteking en is het volgens mijn dierenarts tijd om ermee testoppen.. Maar moet je 11 ml per keer? of 33 per keer? en dat 3 keer per dag? Zijn de ogen al verbeterd?

hij piept niet, als hij een longontsteking krijgt is het ook afgelopen zij de DA, maar hij weeg 1.8 kilo en bij 2 kilo moeten ze 33 ml. per keer 3x per dag. Maar hij krijgt ongeveer 8 ml per keer omdat er toch niet meer ingaat. En hij krijgt er nu ook olvarit bij 2 keer per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Piept ie al? Je moet voelen of je een klik voelt. Je moet met je hand op de ruggengraat. Het is moeilijk te voelen maar als dat zo is dan heeft ie een longontsteking en is het volgens mijn dierenarts tijd om ermee testoppen.. Maar moet je 11 ml per keer? of 33 per keer? en dat 3 keer per dag? Zijn de ogen al verbeterd?

Is dit een grapje?

Een longontsteking bij een konijn kan je nooit, maar dan ook NOOIT zelf vaststellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die longontsteking zelf kunnen voelen, vind ik ook een beetje vaag... Dat soort dingen moet je aan een DA overlaten vind ik.

Ik kan me trouwens voorstellen dat je er niet 33 ml per keer in krijgt! Dat is veel. Eet hij ook nog zelf naast het dwangvoer? Ik ben het ook met je DA eens dat zolang het er niet hopeloos uitziet dat je hem niet moet laten inslapen. Ook al is hij al een week ziek... dat betekend niet dat het niet meer goed zal komen. Er zijn hier genoeg mensen op het forum die weken voor een ziek konijn hebben gezorgd dat het toch heeft gered (ik ben zelf 4 weken in de weer geweest met mijn konijn, ok, ze had geen myx, maar was wel goed ziek).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit een grapje?

Een longontsteking bij een konijn kan je nooit, maar dan ook NOOIT zelf vaststellen.

Ik bedoel er natuurlijk niet mee dat je zelf maar moet doctoren.. Denk eens ff na! Ik ging met mijn konijn die myximatose had, steeds naar de dierenarts. Maar zo een afspraak maak je niet elke dag, maar 1x in de 3 dagen ofzo. Maar ik moest van de dierenarts op haar rug voelen elke dag. Als ik zo een klik voelde moest ik naar hem toekomen zodat hij kon vaststellen of het een longontsteking is. Want als dat beestje wel een longontsteking had, en je wist het niet, en je ging pas naar de dierenarts wanneer je de afspraak had, is dat wel een beetje zielig voor je konijn, voor niks een paar dagen lijden! Zo ook met frumel..:(

Hoe is het met je konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel er natuurlijk niet mee dat je zelf maar moet doctoren.. Denk eens ff na! Ik ging met mijn konijn die myximatose had, steeds naar de dierenarts. Maar zo een afspraak maak je niet elke dag, maar 1x in de 3 dagen ofzo. Maar ik moest van de dierenarts op haar rug voelen elke dag. Als ik zo een klik voelde moest ik naar hem toekomen zodat hij kon vaststellen of het een longontsteking is. Want als dat beestje wel een longontsteking had, en je wist het niet, en je ging pas naar de dierenarts wanneer je de afspraak had, is dat wel een beetje zielig voor je konijn, voor niks een paar dagen lijden! Zo ook met frumel..:(

Hoe is het met je konijn?

en ik bedoelde met dat: 'ermee stoppen' niet van stoppen met de medicijnen enzo, maar doorgaan daarmee tot dat je bij de dierenarts bent en daar dan laten inslapen (nadat de da natuurlijk heeft vastgesteld of ie longontsteking heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts vond het heel goed dat ik hem er al zo ver doorheen had gesleept. Volgens hem willen veel mensen er niet zoveel aan doen om hun konijn beter te maken. Maar we hebben maandag weer nieuwe antibiotica en oogzalf gekregen. Alleen ik zag gister dat zijn ene oog ineens een andere kleur krijgt. zit een soort blauwe waas omheen. Volgens mij is hij ana dat oog nu blind geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts vond het heel goed dat ik hem er al zo ver doorheen had gesleept. Volgens hem willen veel mensen er niet zoveel aan doen om hun konijn beter te maken. Maar we hebben maandag weer nieuwe antibiotica en oogzalf gekregen. Alleen ik zag gister dat zijn ene oog ineens een andere kleur krijgt. zit een soort blauwe waas omheen. Volgens mij is hij ana dat oog nu blind geworden.

Dit is heel herkenbaar met een konijntje dat ik heel lang geleden had.. Hij had geen myx maar krijg ook wat jij al zei een blauwe "waas" in zijn oog..Na paar weken werd het helemaal wit en hij werd idd. blind aan die oog..

Verder had hij er geen last van, hoe dit bij zijn oog kwam wist ook de DA niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .