Ga naar inhoud

myxomatose


Kimonoo

Aanbevolen berichten

Maar dit konijn zal alleen kunnen overleven met de juist zorg en medicijnen!

Als je konijn niet eet door de pijn zal hij verder verzwakken en alsnog sterven terwijl hij misschien wel beter kan worden....

Niet lullig bedoeld maar misschien kan je zelf een baantje zoeken en de kosten van je konijn dan zelf betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb twee baantjes. Maar het is inmiddels al het einde van de maand en heb voor de halve familie sinterklaas cadeautjes moeten kopen en mijn moeder is morgen jarig. Dus heb geen cent meer over. En ik had eerder al gezegt dat hij inmiddels wel beter eet. Hij heeft een best groot stuk wortel op, een stukje komkommer, wat hooi en een paar brokjes. Hij wou danet alleen niet drinken maar dat ging al heel de dag goed dus waarschijnlijk gewoon geen dorst, probeer het vanavond nog wel een keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit konijn zal alleen kunnen overleven met de juist zorg en medicijnen!

Als je konijn niet eet door de pijn zal hij verder verzwakken en alsnog sterven terwijl hij misschien wel beter kan worden....

Niet lullig bedoeld maar misschien kan je zelf een baantje zoeken en de kosten van je konijn dan zelf betalen?

Mja weet je wat het ook is Nathalie... uit een paar reacties weet iemand al te halen dat de DA niet konijnkundig is. Als het myx is moet Kimonoo echt naar een andere DA toe, maar gezien de kundigheid die al uit eerdere berichten bleek word het alleen maar verstandiger om toch te gaan. Kans is groot dat de eerdere DA namelijk het eea over het hoofd heeft gezien uit onkunde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee baantjes. Maar het is inmiddels al het einde van de maand en heb voor de halve familie sinterklaas cadeautjes moeten kopen en mijn moeder is morgen jarig. Dus heb geen cent meer over. En ik had eerder al gezegt dat hij inmiddels wel beter eet. Hij heeft een best groot stuk wortel op, een stukje komkommer, wat hooi en een paar brokjes. Hij wou danet alleen niet drinken maar dat ging al heel de dag goed dus waarschijnlijk gewoon geen dorst, probeer het vanavond nog wel een keer.

Misschien kun je je ouders om een lening vragen die je later terug betaald? Dat terug betalen kan zijn door inderdaad geld terug te geven maar het kan misschien ook wel door klusjes??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja weet je wat het ook is Nathalie... uit een paar reacties weet iemand al te halen dat de DA niet konijnkundig is. Als het myx is moet Kimonoo echt naar een andere DA toe, maar gezien de kundigheid die al uit eerdere berichten bleek word het alleen maar verstandiger om toch te gaan. Kans is groot dat de eerdere DA namelijk het eea over het hoofd heeft gezien uit onkunde.

Helemaal mee eens ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, even belangrijk om te weten: Je konijn gaat het niet overleven zo! Myx is heel erg dodelijk, in de meeste gevallen gaan ze zelfs dood.

Het klinkt bot, maar als jij geen geld hebt voor de da, hoor je gewoon geen konijn te hebben. Heel jammer, maar wel het beste voor het diertje zelf.

Je moet nu echt naar een KKDA want zoals ik het zei, zo gaat ie het niet overleven... Dat je da geen pijnstilling enzo mee gaf zegt al genoeg. Helaas zit er in de opleiding voor dierenarts heel weinig over konijnen, terwijl konijnen juist apartje diertjes zijn. Dus je moet nu dwangvoeding hebben, pijstilling en voor de rest had je alles al? Ik hoop echt dat je konijntje beter word! Hier hebben ze het jammer genoeg niet overleeft..:( behalve eentje dan die de ziekte niet kreeg.

Je hebt geen andere konijntjes toch?

Maar je zei eerst toch dat ie wel pijnstilling kreeg? Ciseral is darmstimulering, voor als je konijntje niet (goed) eet. Want als konijnen 12 uur lang niks in de darmen hebben, zitten ze in een kritieke fase.

Ik hoop dat je snel naar een KKDA gaat, en dat alles (in tegenstelling tot hier..) goed komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar wat werd er nou net bedoelt met En daar gaan we weer..... ?

Omdat je helaas de zoveelste bent die niets meer voor het diertje kan betekenen omdat de ouders er geen geld aan uit willen geven.

Je konijn gaat via deze weg een enorme lijdens weg tegemoet en ik vind dat wanneer je dieren hebt je er alles aan moet doen wat in je macht ligt deze de juiste zorg te verlenen.

Kun je dit niet dan is mijn mening dat je ook geen dieren moet nemen.

Daarbij betaalde ik alles op mijn 15e al zelf voor mijn konijnen, omdat ik geld opzij legde voor mijn dieren, misschien een tip voor jou in de toekomst. Ik vind het een erg leuke zin van je ''Er zijn genoeg mensen die hun konijn liever dood laten gaan en een nieuwe kopen'' Laten we die even omdraaien. Er zijn ook genoeg mensen die er alles aan doen het diertje te helpen, dus met die zin hebben we allemaal niets te maken. toch? Uiteindelijk gaat het om het eigen handelen.

Ik wens je veel succes en sterkte en ik hoop dat jouw konijn erboven op komt. Belangrijk is in elk geval pijnstilling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het net ook helemaal doorgespit.

De dierenarts klinkt niet alsof hij veel van konijnen afweet. Het lijkt mij heel waarschijnlijk dat hij dan ook een verkeerde diagnose heeft gesteld. Het is gewoon belangrijk dat kimonoo vandaag nog met het konijn naar een goede konijnkundige dierenarts gaat, ook al is dat een half uur rijden. Misschien heeft je konijntje wel iets anders onder de leden. Een goede kundige DA zal uiteindelijk ook goedkoper uitpakken dan naar je eigen DA blijven gaan die er overduidelijk geen verstand van heeft, omdat je bij een kkDA meteen de juiste medicijnen e.d. mee zal krijgen. Je kunt je moeder toch vragen of zij het geld nu wil voorschieten en dat jij het dan zodra je zelf weer geld hebt het terug betaalt? Daar kan een ouder volgens mij geen nee opzeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat zijn veel vragen,

ik heb nog wel een ander konijn. had ik volgens mij ook verteld, maar die heeft (nog) nergens last van.

Hij heeft alles wat bij die ziekte myxomatose hoort dus ik ga er niet van uit dat het iets anders is.

En over dat inslapen, we kijken het nog een paar dagen aan en als het niet beter word doen we dat ook. Maar hij word al veel levendiger toen ik net thuis kwam was hij zelfs ruzie met zijn handdoek. :P

En dat je geen konijn moet nemen als je geen geld hebt lijkt me logisch, maar onze konijnen krijgen goed voer, elke dag verse groente, onbeperkt hooi, ze hebben een mooi groot hok met een heel stuk grond er aan waar ze los kunnen lopen, ze gaan twee keer per jaar naar de dierenarts en mankeren normaal nooit iets. Dit konijn is ook gecastreerd zodat hij niet meer alleen hoefde te zitten en de rekening voor die antibiotica, zalf en spuit was ook duur genoeg. Hoe jullie het nu zeggen lijkt het net of wij geen geld aan onze dieren uit willen geven, en dat is absoluut niet waar. Het gaat nu gewoon beter met hem en als het steeds beter blijft gaan lijkt mij dat het op deze manier gewoon goed gaat, als het verslechterd zal ik mijn moeder zeker overhalen om nog een keer mee te gaan, en dan naar een andere dierenarts.

aangepast door Kimonoo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had trouwens nog wel een vraag, de diaree is nu volgens mij over want heb gisteren de kooi schoongemaakt en liggen nu gewoon normale keutels in. Maar door die diaree zitten er allemaal keutels (ja niet echt keutels het is zacht volgens mij) in zijn haren rond zijn anus, omdat het waarschijnlijk plakte ofzo en hij heeft best lang haar. Hoe kan ik dit weg halen? Want met water ofzo lijkt me niet zo slim bij een konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt zelf dat je te weinig geld heb, dus als je er de tijd niet voor hebt of het geld niet, laat hem dan idd snel inslapen. Konijnen met myxamatose kunnen nog weken lang door leven met heel veel pijn. Echt een lijdensweg. Je andere konijn zat er dus bij? Hou er rekening mee dat die het dan ook kan krijgen. En als ie al apart zat, hoop ik dat je je eerst helemaal hebt ontsmet voordat je naar het gezonde konijn toeging?

En over dat bij der anus, je zou het toch even moeten losweken in een laagje water, maar het moet wel helemaal drogen voordat ze naar buiiten gaat (of zit ze binnen?) Je kan de haren daar ook wegknippen.

En ik vind het trouwens heel raar dat je zegt dat je het nog een paar dagen aankijkt, je moet gewoon met dat konijntje naar een KKDA zodat die zeker kan zeggen dat het Myximatose is en je de juiste medicijnen meegeeft en dwangvoeding enzo. En ook al ga je deze toch in laten slapen, moet je voor je andere konijn alsnog die KKDA zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn andere konijn zat er bij, en daar word verschillende keren per dag na gekeken (door mij, mijn broertje of mijn moeder ligt er aan wie er nog niet bij het zieke konijn is geweest na t douche) maar is niks mis mee.

Ik heb eerst de grote stukken erafgeknipt en daarna in een laagje lauw water gezet. Was die niet zo blij mee maar het is nu wel zo goed als school. Ook heb ik hooi in kokend water gedaan, dat aflaten koelen en dat gegeven.

Ja ik kijk een paar dagen aan hoe hij op de AB en oogzalf reageert zijn ogen zijn al stukken beter. Dwangvoeding heeft hij niet nodig, hij eet nu echt genoeg moet alleen helpen met drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In slapen kost denk ik meer geld als verder gaan met een AB kuur en oogzalf die al zijn betaald. We hebben zelfs expres een grote fles AB mee genomen voor als het andere konijn ook nog ziek werd.

Het enige wat mijn DA niet heeft gegeven is pijnstillers, misschien was die spuit die mijn konijn heeft gekregen wel een pijnstiller? Sorry maar ik vind dat alleen geen goede reden om naar een andere DA te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstillers hoeft ook niet al, alleen als je konijn minder goed eet. Hij zou het mee moeten geven en dat ie ook niet over dwangvoeding begon is ook heel raar. Bij konijnen heb je gewoon konijnkundige dierenart nodig. In de opleiding dierenarts zit bijna niks over konijnen. Daarom zijn er ook veel konijntjes onnodig ziek geworden/dood gegaan door onkundigheit van de dierenarts. Jouw dierenarts is gewoon niet konijnkundig. Het is niet alleen dat ie geen pijnstillers meegaf hoor! Alles is een reden om naar een anderee da te gaan.. Kom op zeg, heb wat over voor je konijnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg blij dat het beter gaat met je konijn.

Toch jammer dat je erg eigenwijs bent wat betreft de DA. Is het nou echt zo belangrijk om voet bij stuk te houden terwijl je van mensen, die echt wel veel van konijnen afweten, hoort dat je beter een andere DA kunt zoeken? Misschien dat je konijn het nu wel overleeft, maar stel dat hij/zij eens wat anders krijgt en je DA beoordeelt dat slecht en geeft de verkeerde medicijnen mee (het is namelijk erg belangrijk dat een konijn wat niet eet en niet goed poept op zijn minst pijnstilling en dwangvoer meekrijgt!). Jou eigenwijsheid kan nog wel eens ten koste gaan van een konijnenleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb genoeg over voor mijn konijnen, hij zei dat 39.7 of 39.8 weet niet meer precies een verhoging/koorts was, dit had die dan inderdaad fout. En hij heeft gevraagt of hij nog gewoon goed ad, ik zei ja want dat doet die dus ook. Toen zei die nou geef hem maar wat die lekker vind en blijf goed opletten want hij moet goed blijven eten, en drinken kan je het best met een spuitje geven als je niet zeker weet of hij wel goed drinkt dan weet je in elk geval dat hij dat ook binnen krijgt. als die nou echt stopt met eten en drinken moet je maar bellen. En toen gaf die vrouw van de balie een blad mee met informatie over dwangvoeding en dat ging dus over olvarit met wortel smaak. Ik vind het allemaal niet zo ernstig slecht. Als mijn konijn hier op sterven na dood lag en ik zag dat het allemaal niks hielp had ik er echt wel wat aan gedaan. Dus dat ik niks voor mijn konijnen over heb is gewoon onzin. Hoeveel konijnen zitten wel niet alleen 24/7 in een veel te klein vies hok. Jullie zijn allemaal misschien inderdaad heel goed voor jullie konijnen maar heel veel konijnen hebben het super slecht. En mijn konijnen hebben niet zoveel te klagen volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg blij dat het beter gaat met je konijn.

Toch jammer dat je erg eigenwijs bent wat betreft de DA. Is het nou echt zo belangrijk om voet bij stuk te houden terwijl je van mensen, die echt wel veel van konijnen afweten, hoort dat je beter een andere DA kunt zoeken? Misschien dat je konijn het nu wel overleeft, maar stel dat hij/zij eens wat anders krijgt en je DA beoordeelt dat slecht en geeft de verkeerde medicijnen mee (het is namelijk erg belangrijk dat een konijn wat niet eet en niet goed poept op zijn minst pijnstilling en dwangvoer meekrijgt!). Jou eigenwijsheid kan nog wel eens ten koste gaan van een konijnenleven.

Sorry hoor maar volgens mij heb ik echt al tien keer gezegt dat mijn konijn gewoon eet. Minder als normaal ja, maar niet veel minder. Als ik ziek ben eet ik ook niet net zoals normaal, maar hij krijgt gewoon genoeg binnen. Waarom zou ik mijn konijn dwangvoeding gaan geven als hij brokjes, groente en stro eet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn op ''sterven na dood'' lag, was eht toch al te laat.. Je hebt er dus blijkbaar niet alles voor over. Dat over dat koorts was niet het enige wat ie fout had, nog wel veel meer dingen. Als je konijn niet eet, moet je maar bellen. Sorry hoor, maar hij hoort je al dwangvoeding mee te geven voor de zekerheid. En als ie niet at, had ie dat niet moeten krijgen, maar science recovery of nog iets. Waar ook antibiotica enzo inzit, dat is veel beter voor al een ziek konijn. Met die vele zielige konijnen heb jij helemaal niks mee te maken, daar moet je jouw konijn niet mee vergelijken, want dan hebben heel veel konijnen het 'goed' omdat ze niet in kleine viese hokken zitten. Jij wilt niet eens naar een KKDA toe.. Stel je voor, je konijn heeft iets anders (is nog maar de vraag of je dat kan betalen) en je da geeft ALWEER verkeerde dingen mee, of dingen die hij niet eens meegeeft. En je konijntje gaat dood, omdat jij niet naar een KKDA ging? Nou, lekker veel over dan voor je konijnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor maar volgens mij heb ik echt al tien keer gezegt dat mijn konijn gewoon eet. Minder als normaal ja, maar niet veel minder. Als ik ziek ben eet ik ook niet net zoals normaal, maar hij krijgt gewoon genoeg binnen. Waarom zou ik mijn konijn dwangvoeding gaan geven als hij brokjes, groente en stro eet?

Je konijn eet stro? Hooi bedoel je, wat een kennis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijn eet stro? Hooi bedoel je, wat een kennis.

Ja foutje, ik rij al sinds mijn achtste paard dus weet echt wel het verschil tussen hooi of stro. Maar mijn moeder kan het best betalen als het echt moet, maar mijn moeder staat er alleen voor en ze werkt hard voor haar geld, en bovendien hebben we ook nog een hond van 13 die veel verzorging nodig heeft en dat kost ook veel geld. En ik weet niet of er nog meer ziektes zijn waarbij konijnen bultjes in hun oren, op hun snuit, anus en oogleden krijgen? Maar mijn DA leek er vrij zeker van dat het myx was. Ook omdat we bijna in het bos wonen en hier dus altijd veel muggen zitten.

En hoezo stel je DA geeft je weer verkeerde dingen mee, wat is er verkeerd aan wat hij mij heeft mee gegeven. Dat van die olvarit heeft hij niets over gezegt wie zegt dat hij het daar mee eens is? En hij kan wel meteen dwang voeding mee geven maar als ik duidelijk zeg dat mijn konijn genoeg eet zit ik daar niet echt op te wachten. Als ik morgen vroeg merk dat mijn konijn vannacht al zijn eten heeft laten staan dan bel ik liever morgen ochtend de DA om dat te vertellen zodat ik dwangvoeding kan komen ophalen. Als dat ik het maandag middag had mee gekregen, nog meer moest betalen en het nergens voor nodig had gehad.

aangepast door Kimonoo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .