Ga naar inhoud

Welke tijd voeren


Laura

Aanbevolen berichten

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kyro krijgt meteen nadat ik afgestaan ben 15gr SS, als ik een uur daarna de deur uit ga krijgt hij een paar takjes wilg/hazelaar. Als mijn vriend thuis komt om 17.00 krijgt hij nog een keer 15gr SS. Rond en uur of 6/7 maak ik zijn groente ( 6 soorten + kruiden) schoon en ongeveer een uur later begin ik met het geven van de groentes (ik gebruik ze vaak voor zijn clickertraining) hij krijgt het in ieder geval gespreid over de avond. Vlak voor dat ik naar bed ga krijgt hij nog een tak wilg/hazelaar. Natuurlijk heeft hij altijd hooi en schoon water in overvloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie veel mensen die de biks verdelen in 2 porties per dag?? waarom doen jullie dat?

In eerste instantie was dat bij mij uit praktische overwegingen: Ze kregen nog twee soorten biks, SS en gewoon en SS was toch lekkerder... Ik geef juist biks om te voorkomen dat ze selectief gaan eten (en omdat gemengd gewoon troep is natuurlijk :P) als ik het doorelkaar gooi kan dat alsnog... Dus 's ochtends, wanneer ze de meeste trek hebben, de gewone biks en 's middags als die allang op was de SS.

Plus dat ze dan inderdaad niet alles in één keer op eten. Bij mij komt daar nog bij dat Indy écht absoluut geen hooi eet en dat het in dat opzicht wel beter is als hij meerdere keren een beetje eet ipv alles in één keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij krijgen ze rond kwart voor 8 hun portie biks, dat hebben ze 's avonds nog( ze eten niet zo snel), 's middags als ik uit school kom hooi, en 's avonds nog wat groenvoer, dun plakje wortel of blaadje witlof ofzo. En in het weekend soms een klein stukje brood. Ze doen het er goed op!

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ergens gelezen dat de blindedarmpoep belangrijke vitamine B's bevat en dat ze die 's ochtends opeten. dus kun je bix beter 's avonds voeren.

als je ze 's ochtends zoveel biks zou geven dat ze totaal geen honger meer hebben en echt stampvol zitten dan zouden ze misschien hun bdk's laten staan. maar het opeten van bdk's doen ze niet omdat ze honger hebben, dat is ook een instinct. en als ze echt vol zitten dan laten ze het wel liggen denk ik, maar als je ze gewoon een normale portie biks geeft en dus niet teveel, dan eten ze die wel op hoor. bovendien weet ik uit ervaring dat veel nijnen de hele dag door hun bdk's eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indy krijgt nu 'onbeperkt' (hij heeft echt niet aldoor een volle bak staan, die dierenarts kan me wat) biks omdat hij is afgevallen en de DA dat een goed idee vond. Die krijgt hij 's avonds. Dan vind ik 's ochtends regelmatig BDK, vóór ik hem gevoerd heb.... Dus dat verhaaltje gaat niet op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Truus krijgt 's ochtends (+- 7:30):

haar eerste portie biks

Thuis van m'n werk (+-17:30):

Groente (o.a. andijvie, selderij, peterselie, witlof, dille, koriander,wortelloof, basilicum)

'S avonds (+- 20:30):

Tweede portie biks.

'S avonds voor wij gaan slapen (+- 23:00):

Gedroogde kruiden/hooistengel, varieert per dag

Ook Truus heeft altijd hooi (o.a wilde rozen, kruiden, mint etc.)

heb altijd een aantal smaken liggen & natuurlijk WATER (Flesje & bakje!)

aangepast door Mrr.
Link naar reactie
Delen op andere sites

's morgens rond 7.15 krijgen ze hun portie bix, ik check of er nog genoeg hooi in de ruif zit, en ververs het water.

Ze krijgen ook nog een takje peterselie, waar ze erg gek op zijn.

's avonds krijgen ze rond 7 uur groente, Als ik tijd heb gehad om te plukken krijgen ze ook nog distels.

's Avonds als ik naar bed ga(rond 22.00) krijgen ze een handje kruidenmix:)

En dan check ik weer hoe het met het hooi zit.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

's Ochtends om 8 uur een bos alfalfa en 's avonds een groot bord met groente...

Dagelijks een bos alfalfa? In alfalfa zitten veel caloriën, proteïnen en calcium. Voor dagelijks gebruik is het dus niet zo gezond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef 's ochtends een klein bakje biks en hooi. Als ik vrij ben kan ik die hooibal de hele dag door aanvullen, ze eten als gekken.

's avonds krijgen ze weer een klein bakje biks en groenten. Ook weer hooi.

Ik geef twee keer per dag omdat ik hele hongerige nijnen heb (wie niet..) en ikzelf ook graag twee keer per dag goed eet, dus waarom zij dan ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef 's ochtends een klein bakje biks en hooi. Als ik vrij ben kan ik die hooibal de hele dag door aanvullen, ze eten als gekken.

's avonds krijgen ze weer een klein bakje biks en groenten. Ook weer hooi.

Ik geef twee keer per dag omdat ik hele hongerige nijnen heb (wie niet..) en ikzelf ook graag twee keer per dag goed eet, dus waarom zij dan ook niet.

Ik heb er maar een 2e hooibal bij gehangen;) Met 4 konijnen is éen hooibal echt niet genoeg hier, en dan ook nog dan dat lekkere kruidenhooi:love:

Het vliegt erdoor:P Vanmorgen kwam Jet het hok uit, haar hele koppie zat onder het hooi:bounce: Zo kan ik het ook wel..:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees bij jou en een aantal andere mensen dat er elke dag een stuk brood gegeven wordt, ik dacht dat brood niet zo goed was om dit elke dag te geven vanwege de calcium maar ook andere stoffen die niet zo goed zijn voor konijnen. Heb ik dit nu verkeerd?

Ik geef ze 's morgens na opstaan meteen wat peterselie (ze zijn beledigd wanneer ik dit niet doe:mdr:) Daarna hun portie SS.

Tussen de middag groente (wortel(loof), andijvie, lof, peterselie enz.)

'S avonds weer een portie SS en voor het naar bed gaan weer wat groente.

Mijn konijntjes wegen rond de 2 kilo dus krijgen ze 40 gr. SS ieder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees bij jou en een aantal andere mensen dat er elke dag een stuk brood gegeven wordt, ik dacht dat brood niet zo goed was om dit elke dag te geven vanwege de calcium maar ook andere stoffen die niet zo goed zijn voor konijnen. Heb ik dit nu verkeerd?

Ik geef ze 's morgens na opstaan meteen wat peterselie (ze zijn beledigd wanneer ik dit niet doe:mdr:) Daarna hun portie SS.

Tussen de middag groente (wortel(loof), andijvie, lof, peterselie enz.)

'S avonds weer een portie SS en voor het naar bed gaan weer wat groente.

Mijn konijntjes wegen rond de 2 kilo dus krijgen ze 40 gr. SS ieder.

Wie bedoel je met jou? Brood is inderdaad niet zo goed voor ze. Er zit teveel zout, calcium en vet etc. in. Ze worden er dik van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst was er iemand hier op het forum die een hele zak hooi in het hok omkieperde, en anderen vonden dat zwaar overdreven en raar, maar als ik zie hoeveel hooi ze hier eten, kan ik dat ook net zo goed doen hoor! Een halve kilo eten ze rustig in 2 a 3 dagen op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie bedoel je met jou? Brood is inderdaad niet zo goed voor ze. Er zit teveel zout, calcium en vet etc. in. Ze worden er dik van.

Met jou bedoel ik de topic starter. Dan blijft nog wel even mijn vraag of elke dag dan niet teveel is? Door het lezen op deze site kreeg ik de indruk van wel, wat vindt jij dan?

Ik vraag het aangezien ik ook elke dag een stukje brood gaf omdat ze dit zo lekker vinden maar na het lezen op deze site ben ik hier mee gestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoef en Sofietje krijgen hier 's ochtend tussen 7 en 9 een bak biks, wordt de hooibal weer gevuld en vers water in de fles. En meestal krijgen ze 's avonds tussen 5 en 7 hun groente en weer hooi als die hooibal leeg is. Soms stop ik ze tussendoor ook wel eens wat groente of fruit toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met jou bedoel ik de topic starter. Dan blijft nog wel even mijn vraag of elke dag dan niet teveel is? Door het lezen op deze site kreeg ik de indruk van wel, wat vindt jij dan?

Ik vraag het aangezien ik ook elke dag een stukje brood gaf omdat ze dit zo lekker vinden maar na het lezen op deze site ben ik hier mee gestopt.

Elke dag is te veel eigenlijk. Wekelijks een klein stukje is meer dan genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .