Ga naar inhoud

Konijn laten aankomen


Laura

Aanbevolen berichten

Jullie weten vast nog wel dat mijn Zorro lief toen ik op vakantie was bijna niet meer at. En dat hij erg mager was geworden en hij nog maar 1,2 kilo woog. Toen ik terug kwam begon hij weer wat te eten en ik gaf hem alles wat hij lekker vond.

Hij is best oud rond de 8 jaar en of ouder, en hij komt moeilijk aan.

Ik ben dus al een tijdje bezig om te zorgen dat hij aankomt, hij heeft geen ziekte ofzo waardoor hij niet meer at toen hij is verder kern gezond. Alleen hij moet wat aankomen.

Vandaag woog ik hem en hij weegt nu al 2 kilo! En daar ben ik erg blij om.

Hij moet alleen 2,5 kilo of iets meer gaan wegen, want ik voel zijn ruggengraat en zijn heupen, het is een konijn dat tussen de 2 kilo en de 3 kilo in hoort te wegen. En dus moet hij nog wat aankomen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wat aankomt en weer op een normaal gewicht komt?

Hij krijgt zijn hoeveelheid biks, en hij krijgt elke dag een stuk groente en een stuk fruit.

Zo kreeg hij deze week elke dag:

60 g biks

2 grote blaadjes andijvie

1 stengel paksoi

1 takje munt

1 halve appel

1 druifje

1 halve winterpeen

1 half broodje

Dat op een dag, dat is toch genoeg? Hij moet echt wat aankomen, een konijn waar je ze botten voelt is niet goed. Ik koop zelfs steeds exstra meer groente om te geven.

Of moet ik hem gewoon laten gaan en hem gewoon laten eten wat hij wilt?

Hij is gelukkig wel al 0,8 kg aangekomen en dat is ontzettend goed voor hem.

Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je geeft genoeg dikmakers, dat wel, maar zoveel fruit en brood per dag is niet echt supergezond. ik meende dat er in een topic over gemengd voer stond dat BRC erwtenvlokken gaf om een konijn te laten aankomen. misschien kun je haar anders even een pb'tje sturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel ander voer geven alleen hij zit met Fluffie en die eet alles in 1 keer op dus dan zou ik het appart moeten geven maar dan eet Fluffie alles op en appart doen die 2 heeft geen zin ze gaan nu juist zo goed samen, dus het moet iets zijn wat ik hun allebij gewoon kan geven. Niet dat Fluffie niet dikker mag worden, die weegt nou 5,3 kilo hoor en groeit nog maar het is echt Zorro die aan moet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag alweer geprobeert om Fluffie even het hok uit te laten zodat Zorro alleen kan eten. Het rare is hij eet niet alleen hij wilt met Fluffie eten.. Maar Fluffie eet alles op en om Fluffie nou bezig te houden zodat Zorro kan eten heeft geen zin want Zorro is bang voor mensen. (dat komt ook niet meer goed met hem helaas)

Dus dit al geen oplossing dat, erg vervelend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .