Ga naar inhoud

Hoe moet dit nou?


Laura

Aanbevolen berichten

Het blijft zo ontzettend vervelend!

Mijn lieve Fluffie die vind alle planten in de tuin ontzettend lekker, maar ze zijn allemaal zo giftig!

Alle bladeren die weer van die planten afvallen eet ze binnen enkele seconden een hele hand van op. En nou doet haar lieve vriendje Zorro ook nog is lekker mee want wat Fluffie kan kan Zorro natuurlijk ook.

Ze zitten nu in hun hok van maar 158 bij 58 behoorlijk klein dus met zijn twee, daarom mogen ze vaker los lopen, alleen wil ik dat dus niet meer doen!

Ik kan blijven vegen, ik heb die planten al helemaal afgezet, en toch vallen de bladeren er om de seconde weer vanaf en vreet ze het gelijk op!

Dus ze eet de pioenroos en de blauwe regen en nog 1 dat als ze te veel van eet ook niet goed is en dus ook wat kan aanrichten.

Ik weet niet wat ik moet! Ik heb zelfs normale groente in de tuin gegooit zodat ze daarop af zou vliegen, maar nee als eerst al die giftige bladeren en dan pas de groente!

Ik weet er geen raad meer mee!:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

tja als je echt geen mogelijkheid hebt om ze "veilig" los te laten lopen, dan zou ik ze toch in hun hok houden tot alle blaadjes gevallen zijn en je die hebt opgeveegd. DAt kan alleen nog wel even duren natuurlijk. maar in ieder geval is blauwe regen echt giftig en ik zou niet het risico nemen dat je nijn daar van eet hoor. dan maar binnen blijven, dat is beter dan doodziek worden lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is te iritand, maar een Franse hangoor en een gewoon rasloosje in een hok van maar 1.58 m breed en maar 58 cm diep is ook niks. Want de onderkant kunnen ze niet meer gebruiken dat word steeds overspoelt met water en ik heb geen zin in een konijn dat ziek is met blaasontsteking enzo..

Fluffie heeft al behoorlijk veel van die blauwe regen op, de vorige keer ook ,ze is er niet ziek van geworden en iedere keer trek ik die bladeren weer uit der bekkie, maar ze houd er maar niet mee op.

Dan word het gewoon in hun hok houden dan maar op elkaar gepropt want ik word hier heel moe van, en inderdaad als alle bladeren zijn gevallen is het wel al een maand of 2 verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je ze anders niet veilig binnen laten lopen ofzo ? :)

Dan zouden ze niet weten wat voor vacht ze aan moeten houden, en mijn hond wilt alleen Zorro steeds pakken aangezien die bang is en aangezien me hond hem gevangen heeft in het bos en een jachthond is. En mijn Fluffie heeft hier alle kabels al gezien .. en dat pakte niet goed uit en dan worden mijn ouders ontzettend boos en ze plassen en poepen gewoon overal in huis, doen ze ook buiten alleen in hun hok zijn ze zindelijk.

Dus dat gaat zeker niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet een heel fijn net om de hele ren heen spannen, waar geen bladeren doorheen kunnen?

Ik heb wel een panelenren, alleen ik heb geen gras meer en hij kan nergens goed op staan.. en die panelen ren is dus nogal weinig en dan kunnen ze dus ook niet lekker in lopen. En ze gooien het om omdat het nergens stevig aanvast gemaakt kan worden of in gezet kan worden.

Anders had ik dat zeker al gedaan, en ik heb de planten met die panelenren afgezet zodat ze niet meer in die plantenpot kunnen springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja het is kiezen of delen denk ik. ik bedoel het niet lullig, maar wat wil je dan? tuurlijk kun je het risico nemen dat ze telkens net niet genoeg eten van de bladeren om ziek te worden. maar sommige schade kun je aan de buitenkant niet zien. gifstoffen worden door de lever verwerkt, en schade aan de lever is niet altijd zichtbaar aan de buitenkant. de lever kan zich wel weer herstellen vaak, maar soms ook niet, en dan kan het een hele tijd duren voor je merkt dat je nijn ziek wordt.

en ja in het hok is zielig, maar ik vraag me dan wel af waarom je voor zo'n relatief klein hok gekozen hebt. was dat omdat je er vanuit ging dat ze toch altijd buiten konden?

Misschien kun je een extra panelenren kopen en die aan je huidige panelenren vastmaken. daar dan een vijvernet overheen spannen en dan hebben ze toch wat meer ruimte. ik denk dta je gewoon even heel creatief moet zijn met oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hok is ook wel groot, ik heb 2 hokken aan elkaar gemaakt. Het is een dubbelhok van castle dus onder is er een soort van ren. Maar de onderkant zit dus aan de andere hok vast, zodat ze van hok naar hok kunnen lopen, en het hok bij elkaar is rond de 3.45 m en 58-60 diep. En dus groot genoeg voor die 2, alleen omdat de onderkant steeds maar helemaal blank staat van de regen en mijn konijn zo snugger is om er gewoon in de gaan staan en vervolgens zo zeiknat is dat ze niet meer kan bewegen en langzaam onder koelt raakt is al helemaal niks! En dus heb ik ze boven in het hok gedaan, alleen de bovenkant van het hok grenst niet aan het andere hok met de bovenkant, daar moeten we nog aan werken maar dat lukt niet aangezien wat we in ons hoofd hadden niet blijkt te kunnen lukken. En dus zitten ze nu in het bovenstuk, het hok is groot genoeg. En ze mogen altijd loslopen als ik thuis ben, maar dat gaat nu blijkbaar dus niet meer.

Ik blijf bij wat ik gezegt heb met die panelenren.

Daarom weet ik dus niet wat ik moet of kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke keer als ze van de planten gaan vreten klaarstaan met de plantenspuit. Of een bosje sleutels en dan naar ze toe gooien. Natuurlijk niet op de nijntjes, maar ernaast. Dat een tijdje volhouden en dan iets minder lang loslaten zodat je ze wel continu in de gaten kunt houden. En anders die plant insmeren met iets smerigs wat ze niet lusten?

Of je kunt dat spul halen waarvan ze dan niet meer gaan bijten, wat ze normaal voor het hok gebruiken dacht ik. Ik ben de naam even kwijt. En dat dan op en rond de plant spuiten.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén ding is heel simpel: Als je ze van die planten laat vreten is het probleem straks opgelost op een manier waarop je dat absoluut niet wil.

Liever iets nuttigs zeggen dan dit, Ik vraag inderdaad niet zomaar of iemand een ander idee heeft, want al die ideeën die ik geprobeert heb werken niet, nou krijg ik natuurlijk dezelfde ideeën hier maar die werken niet dus zoek ik iets nieuws om ze toch los te kunnen laten lopen zonder dat ze het allemaal opeten. En dan zit ik niet op deze reactie te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke keer als ze van de planten gaan vreten klaarstaan met de plantenspuit. Of een bosje sleutels en dan naar ze toe gooien. Natuurlijk niet op de nijntjes, maar ernaast. Dat een tijdje volhouden en dan iets minder lang loslaten zodat je ze wel continu in de gaten kunt houden. En anders die plant insmeren met iets smerigs wat ze niet lusten?

Of je kunt dat spul halen waarvan ze dan niet meer gaan bijten, wat ze normaal voor het hok gebruiken dacht ik. Ik ben de naam even kwijt. En dat dan op en rond de plant spuiten.

Succes ermee!

Ze lusten letterlijk alles! En dat is erg vervelend,Water vinden ze totaal niet erg ze vinden dat juist lekker met een planten spuit, en als ik er spulletjes naar hun toe gooi, pakken ze het op en lopen ze er vrolijk mee weg, zo ben ik mijn spons al kwijt, en een plastic etensbakje en zo'n schrobborsteltje voor je nagels. Als ik er boos op af kom stampen lopen ze wel weg, maar om nou om de seconde weer naar binnen en weer naar buiten te lopen en iedere keer achter hun aan te lopen of ze geen blaadjes eten dan worden ze alleen maar banger van mij en dat is ook nog is een probleem ze zijn al erg bang. (ander topic staat dat)

1 plant kon ik gelukkig (de pioenroos) die kan ik gelukkig op een tafeltje zetten die is niet zo groot en dus daar kunnen ze niet meer aan eten, heeft toch niet veel zin meer want die is al helemaal kortgewiekt door Fluffie..

Die andere zijn om het zo te zeggen bomen.. en die kan ik dus niet ergens opzetten.

Appelboom blaadjes vallen wel op de grond, maar dat is geen enkel probleem die mogen ze.

Maar die andere 2 niet. En mijn ouders zijn dol op die blauwe regen, aangezien die helemaal moet groeien en een beschutting moet geven bij de feranda of hoe zoiets ook mag heten, de blauwe regen moet dus helemaal over de houtbalken heen groeien.. En die andere planten staan er 3 van in de tuin die zijn wel afgezet alleen de bladeren vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever iets nuttigs zeggen dan dit, Ik vraag inderdaad niet zomaar of iemand een ander idee heeft, want al die ideeën die ik geprobeert heb werken niet, nou krijg ik natuurlijk dezelfde ideeën hier maar die werken niet dus zoek ik iets nieuws om ze toch los te kunnen laten lopen zonder dat ze het allemaal opeten. En dan zit ik niet op deze reactie te wachten.

Nee, maar ik hoop wel dat het duidelijk is dat zolang je geen oplossing hebt, loslopen er niet in zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tuin loopt schuin af, en de put is steeds weer verstopt, ze hebben het laatst ook weer leeggemaakt maar de put kan al die regen niet houden en die put is precies achter de schutten waar de nijnen staan, en ik kan de hokken niet verplaatsen nergens ruimte. En dus als er regen valt komt alles blank te staan.. En daar kunnen we niks aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zet je je hok toch op een paar stenen neer? Het hoeft maar een paar centimeters van de grond te staan dan kan het water er gewoon langs. En dan met de trekker de restanten weghalen.

Is die put in jullie tuin of in een steeg? Anders zou ik even klagen bij de gemeente want het is niet normaal als het steeds blank staat. Dan is er blijkbaar nog iets blijven hangen in die put want als die schoongemaakt is hoort het gewoon goed te lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die put is in de poort. Ons huis is een hoekhuis dus die put zit precies naast ons.

Maar als ik het hok op stenen zet, is mijn kleine lieve Zorro'tje zo zijn hok uit. En zelf Fluffie past door iets wat maar 15 cm is.

Die put is nooit goed geweest, maar als ze hem moeten maken moet alles weg, alle tegels enz dus dan kan je de poort niet in of uit en heb je kans op verzakkingen.

Eigenlijk hebben we dit probleem altijd al. Me vader werkte bij de gemeente en die kon het dan soms nog wel even doen. Maar nou niet meer.

Een paar vrouwen die in een huis wonen gooien van alles in die put zolang hun tuin maar schoon is.

En aangezien we laatst de tuin hebben betegeld, wat mijn vader zelf heeft gedaan waardoor alles nog een beetje schots en scheef is heeft hij ervoor gezorgt dat alles afloopt naar de poort zodat het water weg kan, maar dat water gaat wel eers door het konijnenhok heen, en dan zo naar de poort/put, maar ook gedeelte blijft dus bij onze poortdeur en dat hoopt zich op waardoor het water dus bij de konijnen ook komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .