Ga naar inhoud

Rare biks


ABC1

Aanbevolen berichten

Ik gooi het telkens weg, het gebeurt dus bij alle 4 konijntjes.. Telkens als ik de volgende dag hun voer bijvul, is de oude biks helemaal nat ofzo? Het wordt helemaal zacht, en hun voerbakjes staat in de nachthok vrij van regen etc..

Ik weet echt niet hoe dit kan, en ik blijf maar oude biks weggooien..

Kunnen ze het gewoon eten? Biks wordt alleen wat slapjes en zacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

of ze plassen erin, of het trekt vocht aan(zout doet dat bv ook) of ze het kunnen opeten? als ze erin plassen lijkt het me niet echt smakelijk, maar schadelijk zal het niet zijn, ze eten ook vaker hooi en stro op dat als bodembedekking ligt. als het gewoon vocht is maakt het ook niks uit. mss kun je ze minder biks geven? zoveel als dat ze wel opeten? 2 x daags een kleine portie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn allemaal zindelijk, en als ze missen is het naast de wc maar poepen of plassen in de nachthok gebeurt hier echt niet. Het gebeurt bij alle 4 konijnen, dus lijkt me wel raar dat ze alle 4 erin plassen.. Heb de stro eromheen gevoeld, die is dus helemaal droog..

Het kan wel wat Laura zegt, dat de vocht van buiten het nat maakt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dit vochtig weer ontdek ik regelmatig condens aan de binnekant van het nachtverblijf.

Hier krijgen mijn konijnen altijd hun eten 's avonds & slapen hier ook.

Omdat ze zoveel warmte uitstralen, slaat dit aan op de wanden.

Bij mij eten ze hun bixjes altijd gelijk op, waardoor hier het vocht niet in kan trekken.

Welk voer geef jij aan je konijnen?

SS staat erom bekend dat ze nogal snel opwellen door vocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik ben toch altijd blij om te lezen dat mijn konijntjes niet de enige vreetzakken zijn.. :$:P

Maar het klinkt wel alsof het vocht van buiten komt ofzo.. Denk niet dat het aan de brokjes zelf ligt.. Heb hier ook wel eens van dat vochtige biks gehad, zie het nog zo voor me, maar kan me niet meer herinneren hoe dat kwam. Was wel iets eenmaligs, zal ook wel niet in het hok zelf zijn geweest..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .