Ga naar inhoud

baal hooi


chan

Aanbevolen berichten

Weer eens een hooi vraagje :mdr:

Heb al eens gevraagd wanneer ze nieuw hooi mogen eten en dat was na 8 tot 12 weken. Ik had het iets te vroeg gegeven misschien en toen lieten ze hun BDK liggen en heb ik een oudere baal gehaald.

Nu is de nieuwe baal zeker wel een half jaar oud, dus dacht dat ze die nu wel op kunnen eten, maar nee hoor, weer bdk.

Is dat hooi vervloekt ofzo??

Enig idee hoe ik dat hooi snel 'oud' krijg zodat ze het kunnen eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou als er net nieuw hooi van het grasveld wordt gehaald mag je het niet meteen aan de konijnen geven, het moet dus eerst 2-3 maanden in een strak gebonden baal zitten. maar bij mij duurt het dus nog langer blijkbaar ;)

hopelijk weet iemand het hoe dit zit, ik stel altijd van die moeilijke (of domme) vragen waar niemand antwoord op heeft volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar lees jij dat haar konijnen dikke buikenziekte hebben gekregen? Ze schrijft BDK, wat een afkorting is voor blindedarmkeutels. Dat is wel iets anders dan dikkebuikenziekte :)

Meer Blindedarmkeutels van hooi te geven ???????????????

Nog een geluk dat mijn paarden dat niet doen :whistle2::whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen hier zeker niet te veel biks, sta het hier elke ochtend op de weegschaal af te wegen :)

Maar dit is dus de 3e keer dat ik dit hooi prober geven en de 3e keer dat ze hun BDK niet opeten. Verder eten ze die echt altijd op, dus ik neem aan dat dit door het hooi komt, want als ik het niet meer geef eten ze die drolletjes weer op :P

Wij gaan hier nu snel op zoek naar andere balen hooi, want de oudere baal is morgen op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar weken terug ook een baal hooi bij de boer gehaald.

20 kg voor €3,50.

Dit scheelt een hoop in de kosten & mijn konijnen vinden het ook nog eens een stuk lekkerder :)

Met als gevolg --> joekels van keutels!

Mijn baal blijkt van afgelopen zomer te zijn.

Ik weet niet wanneer ze hooi afhalen van het veld, maar ik schat dat de baal nu ongeveer 3 maanden oud moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe hetzelfde als Joseeke maar haal het bij een andere boer. betaal 3 euro voor ee nbaal .Ze vinden het hier lekker.

maar eigenlijk vraag je hoe het kan met die BDK. Als je nu eens iets minder biks geeft naast het hooi. Het zou kunnen dat ze teveel eten da nete nze hu nBDK ook niet meer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .