Ga naar inhoud

Blik eet niet meer sinds Stoffer dood is


Stoffer en Blik

Aanbevolen berichten

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij mij hadden ook mensen de tuin in gedrongen en wilde mijn konijnen ook vermoorden, het is dat ik wat hoorde buiten bij mijn konijnen en waneer ik iets hoor schiet me raam open en kijk ik gelijk uit het raam, ben als een gek naar beneden gegaan en ze waren al weg, maar gelukkig was ik op tijd want me konijnen mankeerde gelukkig niks. Volgende dag maar wat sloten in de schuur gezocht en overal een slot op gehangen waar je maar iets open kon doen van het hok.

Met de kerst zitten er bij mij ook sloten op, aangezien het dus rond de kerst ook een keer gebeurde..mensen dacht lekker een grote franse hangoor op mijn bord!

Dus sloten er gelijk weer op.

Nou heb ik ze er niet op, maar moet er nog een paar kopen en wat oogjesschroefjes of iets erin draaien zodat het slot eraan kan. Want ik wil ze voor geen goud kwijt!

Misschien wel een tip voor op dit forum.. :grrrrrr:

Maar je hebt mij wel aan het denken gezet, al is het vrij lastig om in mijn tuin te komen. Misschien toch maar eens kijken naar een slot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd bij mijn hebben ze heel spijtig om te moeten zeggen ook mijn franse hangoor uit zijn hok gestolen.

de politie doet er niks aan maar we hebben een vermoede waar hij is.

er is een tijdje geleden een jongen met een vriend van ons bij ons op visite geweest en die vond het zo'n pracht beest dat hij hem wou kopen hij bood er zo 100 a 150 euro voor maar ik zei tegen hem dat ik hem niet verkoop een week a anderhalve week later was hij uit zijn hok gestolen.

we weten dat die jongen in rotterdam woont meer weten we momenteel niet.

we doen er alles aan om hem terug te krijgen maar ik ben er bang voor.

ik heb het een tijdje stil gehouden in de hoop hem terug te vinden maar die vriend van ons weet ook niet waar die jongen woont. KLOTE ZOOI.

PS bij mij zitten er ook sloten op alle hokken nu en de hond ligt elke dag als wij niet thuis zijn of als we slapen buiten bij de konijnen in zijn hok.

aangepast door tamara29
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin vorige week kocht Linda voer en zag een jong konijntje. Zij is nooit een voorstander geweest om konijnen uit een dierenwinkel te kopen, maar het zat moedersziel alleen en was nog veel te jong. Toen ik 's avonds thuis kwam liet ze me het beschroomd zien. Ik was te moe om me er kwaad over te maken. Ondanks dat ik altijd heb gezegd dat die konijntjes van haar trammelant op zouden leveren. Maar ze deed het uit een zachtheid die bijkans onverdraaglijk is.

Het was een mooi beestje. Oranje achtig. Levendig met pientere oogjes. Zo gezond als een vis. Na mijn aanvankelijke scepsis raakte ook ik gehecht aan het diertje. We hielden het eerst in de kamer omdat de andere twee volwassen konijnen het niet duldden in hun biotoop, onze achtertuin. Het was heel rustig en het lag soms tijden op mijn borst. Linda heeft met eindeloos geduld een rennetje gemaakt om het dier daar 's nachts vrij te kunnen laten lopen zonder last te krijgen van de andere twee.

Toen ik op een ochtend opstond en ik naar buiten ging kon ik het niet vinden. Linda vond het beestje later dood achter in de tuin met gebroken nek. Ook het volwassen mannetje had een wond in de hals in een slap linkeroortje. De dierenarts vond dat niet ernstig. De ochtend daarop vond ik het mannetje zieltogend op de tegels aan. Weer naar de dierenarts. Het beestje was helemaal stuk van binnen. Alle pootjes en rug gebroken. Het dier daar gelaten en later overleden. Het derde dier (het volwassen vrouwtje) lijkt in een soort shock terecht gekomen te zijn, waar ze helaas niet meer uit gekomen is. Ook zij is inmiddels overleden. Zij, dat altijd samen met haar grote liefde de hele tuin op stelten zette. (en waar ik me vaak aan geergerd hebt) Ze trokken altijd met elkaar op en lagen soms uren naast elkaar in de zon of juist bij hitte in de schaduw. Het was een konijnenparadijsje. Een oase van lieflijkheid bijna. De tuin is nu dood, zielloos en dreigend.

Uit de aard der verwondingen krijgen we het vermoeden dat iemand het dier met kracht tegen de muur heeft gegooid of in een hoek gedreven heeft en kapot geschopt. Wie zou dit gedaan kunnen hebben en waarom? Twee opties. Een echtpaar bij ons in de straat, die een vreselijke hekel aan ons en dus aan onze konijnen hebben. En Linda haar familie. Intens gekwetst, omdat wij destijds konijn Victor van hun hebben "afgepakt".

Linda ontwikkelde later nog een theorie dat het vrouwtjeskonijn het zelf heeft gedaan. Konijnen schijnen heel gewelddadig te kunnen zijn. We waren zelfs opgelucht. Als dat zo zou zijn zou dat betekenen dat de vreselijke gedachte dat iemand zo'n hekel aan ons heeft niet valide meer zijn. Maar wederom gezien de aard der verwondingen... Het lijkt me stug. De dierenartsen dachten ook aan menselijke opzet. Op de eerste twee dode konijnen zal sectie worden verricht om er zeker van te zijn dat het geen ander dier is geweest. Als dat werkelijk de conclusie is gaan we aangifte bij de politie doen. Maar ja, wat moet de politie hier mee? Niks denk ik.

Er is iets verschrikkelijks gebeurd en alles blijft stil en roerloos. Het is verstikkend.

Als ik er achter kom, en ik kom er achter, wie dit op zijn geweten heeft, dan weet ik hem te vinden.

Linda is momenteel verschrikkelijk verdrietig en alhoewel ik een man ben die niet graag toegeeft aan dit soort gevoelens (er is tenslotte meer op de wereld dan alleen maar konijnen) ben ook ik sentimenteel. Ik zag het lijden in de ogen van dat mooie onschuldige mannetjes konijn. Ik denk dat de mens nu op zo'n hoog niveau is gekomen dat we technisch gezien een paradijs van deze aardbol kunnen maken. Daar hoort bij dat we het lijden van dieren moeten minimaliseren. Dat is onze verantwoordelijkheid. Ik, en ik weet zeker dat ik hiermee ook namens Linda spreek, zie het in ieder geval wel als mijn verantwoordelijkheid.

Boris, Chriet en Takkie: het gaat jullie goed!

Jan Waslander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier schieten echt alle woorden tekort. Wat een drama hebben jullie meegemaakt. Arme beestjes, arme Linda en Jan.

Ik wens jullie heel veel sterkte om dit te kunnen verwerken. Hoop dat de oorzaak achterhaald kan worden, maar vrees ook het gevolg daarvan. Pas aub heel goed op jezelf en doe geen dingen die de ellende nog groter maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooie woorden! En wat erg dat je dit allemaal hebt moeten meemaken. Door de manier waarop je het geheel van mogelijkheden omschrijft krijg ik het spontaan koud. Ik hoop dat jullie op den duur dit voorval een plaats kunnen geven, en ik hoop dat Blik het allemaal een beetje kan verwerken. Menselijke opzet of niet, laten we hopen dat dit niet zo is (hoewel een DA dit ook al suggereert..), zodat we vertrouwen kunnen hebben in de goede mens in deze door jou omschreven mogelijke paradijselijke wereld.

Heel veel sterkte en als er iets is, laat het weten hier op BB, jullie weten dat we met jullie meeleven. Doe vooral geen domme dingen mocht je een dader kunnen vinden! Ze zijn dat niet waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellendig verhaal zeg...Onvoorstelbaar..

Wat al lezende bij mij op kwam: Is er mee gevoetbald ofzo ?

Nu trekken jullie een vergelijkbare theorie...

Aangifte doen...

Waarom wel...maar waarom niet ?

Welke meerwaarde het kan of gaat hebben, kan je nu nog niet overzien misschien..

Publiciteit kan gevolgen hebben...denk aan getuigen..mensen die achteraf toch hun mond niet kunnen houden...gewetenswroeging krijgen omdat ze iets weten, de dader(s) kennen misschien...

Nooit geschoten is altijd mis ?

Was jullie tuin makkelijk toegankelijk ?

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jan.

Allereerst heel veel sterkte!! Dit is echt niet normaal!!

Als sectie uit wijst dat het mensen werk is geweest, zou ik zeker aangifte doen!!!

Wie weet zijn er meer mensen in de buurt waar hun dieren van mishandeld zijn? En zelfs als dat niet zo is....het is altijd handig als politie hiervan weet, mocht er weer iets gebeuren in de buurt.

Hart van Nederland is ook wel een optie natuurlijk, maar misschien wil je al die publiciteit niet? HEt kan voor de dader(s) wel heel confronterend zijn!!

Ik zie die mensen al op de bank zitten: " oh shit, dit gaat over ons, wat hebben we gedaan?"

Maarja de konijntjes hebben jullie er niet mee terug natuurlijk!! Het blijft een heel onmenselijke manier van je dier verliezen!!

Vreselijk dit!!

Ik heb er geen woorden voor maar je mag de dader zodra die bekend is wel even doorsturen deze kant op hoor!!!.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, we hadden allemaal gehoopt dat Blik het wel zou overleven.

Vreselijk. Veel sterkte met het verwerken de komende tijd. Ik heb onlangs het Victor verhaal gelezen en wraak van de familie is uiteraar dook een optie. Ik kan er met mijn kop niet bij dat mensen zulke kwetsbare wezentjes iets aan kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er gewoon geen woorden voor.

:(

ik vindt het gewoon verschrikkelijk wat jullie en jullie konijntjes is overkomen.

ik hoop dat er wat uit het sectie onderzoek komt zodat je weet wat er in jullie tuintje is gebeurt.

ik wens jullie ontzettend veel sterkte toe bij het verwerken van jullie verdriet.

we leven allemaal met jullie mee.

heb je even een steuntje nodig we zijn er altijd op bb.

groetjes en knuffeltjes van tamara. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .