Ga naar inhoud

Blik eet niet meer sinds Stoffer dood is


Stoffer en Blik

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ie in shock is !! Mijn konijn is ook in shock geweest toen hij met zijn kop in de spijlen van de ren is vast komen te zitten. Leg je konijn in een donkere ruimte. Dat helpt (ik moest dat doen op advies van de spoed DA). Als dat niet werkt zou ik naar de DA gaan!! + Mij werd ook verteld dat als het beestje lang in shock is het kan overlijden. ik moest dan ook als zij nog niet uit haar shock was binnen 60 min. meteen terugbellen. gelukkig kwam ze al naar 30min. uit haar shock. Sterkte ermee ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt,.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

rabbitm, lees aub even voortaan hele topics voor je reageert, dit is namelijk nogal pijnlijk...

De konijntjes zijn overleden..

Ik had er in eerste instantie ook overheen gelezen in de snelheid waarmee ik las.. :( Ben benieuwd hoe Jan (en Linda) er onder is (zijn).. heb hem (hen) niet meer zien reageren hier..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve BB'ers!

Dank jullie wel voor al jullie reacties! Zoals jullie gemerkt zullen hebben, ben ik een aantal dagen niet ingelogd geweest. Nu wordt het de hoogste tijd, want met een niet alledaags verhaal op het net verschijnen en vervolgens niets meer van me te laten horen, is op z'n zachts gezegd niet erg netjes!

Het sectierapport hebben we vandaag in de brievenbus ontvangen: we moeten er ernstig rekening mee houden dat dit toch het werk van een mens is geweest. Zoals ik zelf al eerder schreef, zagen beide konijnen er aan de buitenkant ongedeerd uit (geen bijtwonden o.i.d.) dus dat gaf al twijfel of er uberhaupt een dier aan te pas was gekomen.

Jan heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie. Deze namen zijn verhaal erg serieus. De bedoeling is dat er volgende week een wijkagent polshoogte komt nemen bij ons in de wijk.

Een aantal van jullie heeft nog vragen gesteld, dus in mijn onderstaande reactie zal ik deze gaan beantwoorden:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe er mensen bij jullie konijnen konden komen. Het is geen aanval ofzo maar misschien wel een waarschuwing voor mensen omdat die van mij altijd los achter het huis lopen. (Heb overal schutting en een poort die op slot gaat) maar hoe kon dat bij jullie gebeuren? Hoe konden ze de konijntjes te pakken krijgen. En waarom Blik dan niet?

Echt, zulke mensen moeten ze het zelfde doen als bij die beestjes, de beide poten breken. Niet normaal.

Net als jij is onze tuin hermetisch afgesloten met een schutting en een schuttingdeur waar een sleutelslot op zit.

Omdat Takkie nog zo jong was, zat zij apart in een ren. Deze was aan de bovenkant gedeeltelijk open. Zij was dus een makkelijke prooi om te pakken. Boris en Chriet (allias Stoffer en Blik) liepen los in de tuin, ook 's nachts. Bij regen of bij hevige kou konden zij via een kattenluikje de bijkeuken binnenkomen. Boris was een heel rustig beestje en niet moeilijk te pakken te krijgen. Chriet daarintegen was zeer moeilijk te pakken te krijgen. Het verbaast me dan ook niet dat zij geen verwondingen had opgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff... wat erg dat het mensen zijn geweest!

Hoe is het nu met jullie?

Heel erg. Ik heb lange tijd gehoopt dat het een dier zou zijn geweest. Ook dan was het natuurlijk verschrikkellijk geweest, maar acceptabel. De gedachte dat onze beestjes met grof geweld om het leven zijn gebracht, bezorgen mij keer op keer kippenvel. Het is om raar van te worden.

Sinds deze gebeurtenis zijn Jan en ik er helemaal van af. De sfeer hier in huis is doods en we zijn allebei zo gespannen als wat. Het heeft tijd nodig om dit allemaal te verwerken, vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellendig verhaal zeg...Onvoorstelbaar..

Wat al lezende bij mij op kwam: Is er mee gevoetbald ofzo ?

Nu trekken jullie een vergelijkbare theorie...

Aangifte doen...

Waarom wel...maar waarom niet ?

Welke meerwaarde het kan of gaat hebben, kan je nu nog niet overzien misschien..

Publiciteit kan gevolgen hebben...denk aan getuigen..mensen die achteraf toch hun mond niet kunnen houden...gewetenswroeging krijgen omdat ze iets weten, de dader(s) kennen misschien...

Nooit geschoten is altijd mis ?

Was jullie tuin makkelijk toegankelijk ?

Hoi ZaZa,

zoals je misschien al hebt gelezen heeft Jan inmiddels aangifte gedaan. Dat luchtte wel op, zeg! Je bent zo met z'n tweeen aan het brainstormen wie dit gedaan zo kunnen hebben en nu de politie deze taak op zich gaat nemen, kun je dat gedeelte in ieder geval een beetje loslaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg. Ik heb lange tijd gehoopt dat het een dier zou zijn geweest. Ook dan was het natuurlijk verschrikkellijk geweest, maar acceptabel. De gedachte dat onze beestjes met grof geweld om het leven zijn gebracht, bezorgen mij keer op keer kippenvel. Het is om raar van te worden.

Sinds deze gebeurtenis zijn Jan en ik er helemaal van af. De sfeer hier in huis is doods en we zijn allebei zo gespannen als wat. Het heeft tijd nodig om dit allemaal te verwerken, vrees ik.

Heel heel erg veel sterkte en hoop echt dat ze diegene heel snel kunnen pakken/achterhalen. Ik ben er nog steeds iedere keer stil van als dit topic lees, grijp aan bij iedereen. Het gaat jullie beiden goed, succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt niet normaal. Ophangen aan de hoogste boom. HOe kun je dit doen dan heb je echt een kronkel in je kop als je zulke onschuldige diertjes dit kunt aandoen.

Aan de ene kant hoop ik voor jullie dat jullie er achter komen wie het was aan de andere kant ook weer niet want dan zul je je auto er tegenaan rijden (teminste zou ik hebben) kom mij niet aan mijn diertjes want dan kom je aan mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan denk ik alleen herhalen wat andere mensen ook gezegd hebben. Ongelooflijk hoe mensen kunnen zijn..ik hoop dat jullie de dader(s) ooit nog op kunnen sporen. Goed dat jullie aangifte hebben gedaan. Wat een verschrikkelijk verhaal en ik wens jullie allebei veel sterkte toe. Je konijntjes verliezen is al erg genoeg, maar ook nog op zo'n gruwelijke manier..ik kan er met mijn verstand niet bij hoe mensen dat kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziek zijn die mensen die het doen echt ziek.:grrrrrr:

heel veel sterkte. :(

en dat ze maar snel gepakt mogen worden. :mep:

jullie zullen wel met vragen zitten.

wie en waarom.

het is heel moeilijk om woorden op te schrijven omdat die er helemaal niet zijn voor zoiets ergs.

ik moet telkens weer een traantje weg vegen als ik hier op dit topic kwam lezen.:(

groetjes :love::love: tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .