Ga naar inhoud

geen ss wel cuni fit of cuni complete?


Mufassa

Aanbevolen berichten

Heej,

Had ik eindelijk een dierenwinkel gevonden waar ik SS vond, hebben ze het nu niet meer :(

Het enige dat ze daar hebben wat me enigszins aanstaat is cuni fit en cuni complete van versele laga.

Welk van deze 2 zou ik nemen? En is er echt een verschil met SS?

Want dan zou ik evt. SS bestellen.

Het is dat het echt wel goed voer moet zijn, want Plush deed het enkel met SS goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikheb even de samenstelling van cuni complete opgezocht, dan kun je het vergelijken met SS:

Crude protein 15 %

Crude fat 3 %

Crude ash 8 %

Crude fibre 20 %

Calcium 0,9 %

Phosphorus 0,6 %

Vitamin A 10.000 IU/kg

Vitamin D3 1.500 IU/kg

Vitamin E 30 mg/kg

Vitamin C 100 mg/kg

Copper-cupric(II)sulfat 10 mg/kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels ethausiast geworden over de CC. Het is echt een goede brok en de konijnen vinden het net zo lekker als ss. hier meng ik het nu de ss en de cc. Ik ga niet overstappen maar ga wel beide brokken samen geven. de cc kost 28 euro voor 8 kg en de ss op sommige plekken 47 euro voor 10 kg.

Ik zou niet kunnen kiezen tussen deze 2 voeders. cuni fit ken ik verder niet, maar is verglijkbaar met de hope farms balance (waar ik niet zo kapot van ben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms moet je beter kijken, soms moet je beter luisteren, soms moet je beter lezen maar meestal moet je gewoon meer respect hebben. Bied hulp zonder oordeel voor mens en dier, pas dan bereik je je doel!

Wat een supergoede ondertitel!

(sorry ff offtoppic)

Als iedereen daar nou even een voorbeeld aan zou nemen zou het hier een stuk gezelliger zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de marge is minimaal... Ik ben ook een echte SS fan, maar het is wel heel fijn om een alternatief/keuze te hebben... jarenlang is er eigenlijk geen voer geweest dat kon tippen aan de ss, maar inmiddels komen er links en rechts toch wel goede concurenten... en concurentie is alleen gezond! ze gaan het voer steeds beter maken! hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de marge is minimaal... Ik ben ook een echte SS fan, maar het is wel heel fijn om een alternatief/keuze te hebben... jarenlang is er eigenlijk geen voer geweest dat kon tippen aan de ss, maar inmiddels komen er links en rechts toch wel goede concurenten... en concurentie is alleen gezond! ze gaan het voer steeds beter maken! hihi

De marge is 'redelijk'.... en ik blijf me vragen stellen bij die toegevoegde vit C...

Het doet idd zijn best, maar komt nog niet helemaal in de buurt...voor mij toch.

Maar het feit dat andere merken een poging doen, is idd prima. Dat zorgt er enkel voor dat de voeders idd zullen verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadine, is zo lief geweest om mij een aantal proefzakjes mee te geven :party:

Ik zal strax eens 1 zakje aan Pumbaa & Zazou geven.

Dan laat ik het experts eens checken ;)

Betreft die Vit. C --> het blijkt heel nihiel te zijn wat erin zit, waardoor het absoluut geen kwaad kan, is mij vertelt.

Het staat ook als laatste op de lijst van de voedingswaarde, wat wil zeggen dat daar het minste van in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de toevoeging van vit c is eigenlijk niet nodig, ik had daar ook mijn vraag tekens bij, maar het is zo weinig dat het te verwaarlozen is.

Wanneer konijnen een lekker gevarieerd groente (en beperkt fruit) aanbod krijgen is vooral het vezel gehalte van belang. En om heel eerlijk te zijn vertrouw ik de voedings waarden die op de zak staan eigenlijk niet eens. Er wordt namelijk niet op gecontroleerd. producenten zetten op de zak wat ze willen. er wordt alleen gecontroleerd of er geen dingen in gaan die schadelijk zijn maar of de voedingswaarden kloppen dat boeit niemand iets. Wat dat betreft moet je vertrouwen hebben in de producent. dus of er daadwerkelijk zoveel vezels in zitten....???

Laatst heb ik beaphar care + gekregen, dat ben ik gaan mengen door het voer... 4 konijnen aan de diaree.... nu met de CC heeft niemand gereageerd, dat vind ik een grote +!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst heb ik beaphar care + gekregen, dat ben ik gaan mengen door het voer... 4 konijnen aan de diaree.... nu met de CC heeft niemand gereageerd, dat vind ik een grote +!

Dit wil idd heel veel zeggen :yes:

Daarnaast had ik laatst CC zelf ook eens geproefd, de gele, & smaakte niet verkeerd :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is heel veel verschil! Net werdt er mij nog verteld dat ik egt moest overstappen van voer, omdat mijn voer slecht is voor mijn konijnen en dat ze er dik van worden. Dat was dus Cuni nature. Daar zitten dikmakertjes in. Heel veel, dus koop liever andere.

Er zijn van de Cuni-lijn meerdere varianten. Jij had de gemenge versie, maar er zullen ook gewoon de "saaie" biks-soorten van zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een tijdje cuni complete gevoerd, prima biks, maar de ene keer hadden ze het wel en dan weer niet, net als met de SS. Ik haal nu mijn SS altijd bij de DA, stukken goedkoper ook nog! Maar cuni complete is dus zoals ik zei een prima bikssoort vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .