Ga naar inhoud

hoe krijg ik mijn konijn dikker?


desi

Aanbevolen berichten

1 van mijn konijntjes is nogal mager, ik kan haar ruggegraat erg goed voelen en wil haar wat dikker zien, vooral nu het kouder wordt buiten en ze buiten zitten...ze eet wel goed en drinkt goed en er is verder ook niks niet raars met haar aan de hand dus waar worden ze wat dikker van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens mee naar de DA? Als ze goed eet en drinkt, hoeveel geef je dr?

ze krijgen altijd savonds hun eten en dan eten ze alledrie smakelijk een aardige bak leeg...tsja, geen idee hoeveel het is...eerder teveel als te weinig, dat weet ik wel....ben nogal een verwenner:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat ze mager is? Veel konijnen zijn juist te dik, waardoor normale konijnen mager lijken. Misschien dat je dit eerst eens door een konijnkundige DA kunt laten beoordelen voordat je haar laat aankomen.

Verder kun je beter je konijnen wegen en voer afwegen. Wat geef je? Voor normale biks is het 25 gram per kilo volwassen konijn, dus als je konijn twee kilo weegt mag ze 50 gram biks. Zoals ik al zei zijn veel konijnen (ongemerkt) te dik omdat ze veel te veel voer krijgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat het geval is kun je misschien beter eens naar de dierenarts gaan.. Misschien wormen ofzo?

ze zijn allen samen met het enten ook gedruppeld tegen parasieten....of horen wormen daar weer niet bij?en daar kunnen ze dus mager van worden? want ziek is ze volgens mij echt niet...ze is ontzettend vrolijk en rent lekker rond en komt bij me om een aai...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij inderdaad het verstandigst. Is ze trouwens altijd al dun, of de laatste tijd? In geval van het tweede kun je tandproblemen (haakjes op de kiezen) ook niet uitsluiten en daar zal echt een DA naar moeten kijken. Wormen zou ook kunnen, of misschien is ze helemaal niet te dun.. Een DA kan je vast ook beter helpen met een oplossing voor als ze wél te dun is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen.... De ruggengraat van het konijn is wel de laatste plek waar vet op gaat hopen. Dan heeft het konijn al zoveel overgewicht dat het al duidelijk zichtbaar zou moeten zijn.

Als je je konijn navoelt moet je altijd de ribben kunnen voelen, op het moment dat die niet meer te voelen zijn spreek je van overgewicht!

Te dun zijn kan meerdere oorzaken hebben inderdaad, wormen, slecht eten door haakjes, gebrek aan liefde (;)).

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb haar gisteren eens even goed bekeken en bevoelt en als het dus normaal is om de ribben en ruggegraat goed te voelen is ze dus gezond en zijn mijn andere opvangertjes waarschijnlijk te dik haha

ik heb ze alledrie uit de opvang en deze "magere" was gedumpt samen met haar zusje en zusje is wel goed doorvoed, dus was ik even bezorgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .