Ga naar inhoud

Wennen aan gras


oskar

Aanbevolen berichten

Mijn FH Zoë is nu 4 maanden en niet gewend aan gras eten. Ze woont nu 2 weken hier en loopt veel los in de woonkamer. Maar wij hebben een kattenluik omdat onze katten buiten de kattenbak hebben staan. Ik hou het luik dicht als het echt koud is maar ik kan waarschijnlijk niet de hele tijd voorkomen dat een van de nijnen naar buiten glipt. Is het een goed idee om Zoé vanaf nu te laten oefenen met kleine beetjes gras eten (dat ik wat pluk buiten en het haar geef binnen) zodat ze dat op kan bouwen. En als ze dan een keer buiten komt dan is ze er tenminste aan gewend. Of is ze nog te jong om te beginnen met gras eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je verstandig bent laat je inderdaad haar wennen aan gras eten,ik heb dit bij mijn konijn niet gedaan met als gevolg dat zei meteen aan de diaree was en mij dit een aantal maanden heeft gekost om dat weer te verhelpen,geef voldoende hooi om haar ervan te laten eten in haar hokje dit voorkomt namelijk dat zei diaree krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te jong is ze zeker niet hoor. Vanaf 16 weken kunnen ze prima groenvoer krijgen. Maar voor alles geldt, langzaam opbouwen. Ik heb dat met Happy ook gedaan. Voordat hij echt 'de wijde wereld' in mocht heb ik hem telkes een paar sprietjes gegevens en langzaam opgebouwd. Dat ging echt perfect!

Nu blijkt dat hij af en toe is een hapje neemt en verder geen moer geeft om gras:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het soms zo raar met al dat opbouwen.

Toen ik mijn jonge FH kreeg had die ook nog nooit gras gegeten laat staan gezien.

Ze was 8/9 weken oud, en ze liep gewoon bij mij in de tuin en kon gras eten wat ze wilde, en ze is nooit ziek geweest ervan of aan de diaree geraakt en ik heb dus niks opgebouwt.

Konijnen eten van natuur ook alleen maar gras en andere soorten planten.

Dus waarom zou dit zo erg moeten zijn? En zo gauw je ziet dat ie wat dunnere zachte keutels krijgt grijp je toch in?

Mijn konijnen hebben soms inenen zachte keutels maar dat is de volgende dag weer weg, dat komt gewoon omdat ze een appel eten of andere groente dingen en dan weer biks en brood en hooi en die dingen zorgen er weer voor dat ze niet aan de diaree raken bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .