Ga naar inhoud

SS en Kenner


Magrietha

Aanbevolen berichten

Uhm, is ruw eiwit het eiwitgehalte? 150 gram van 1000 gram is 15%, dus dat is te veel.

Vetgehalte is op het randje, precies 3%. Ruwe celstof = vezels??? 16%, wel minder dan SS (19%).

Calcium is ook goed, is 0,9 procent toch?

Ik hoop dat er iets van klopt... :whistle2::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

De biks die ik eerst voerde (Kona Corn) heeft zijn samenstelling wél makkelijk op een rijtje!

http://www.jkd-diervoeding.nl/nl/site/konijnenkorrel

Gemiddelde analyse:

Ruw Eiwit 16,9%, Ruw Vet 4,4%, Ruwe Celstof 19,1%, Ruw As 7,9%, Vocht 10,4%.

Eiwit is 2,9% te hoog.. Vet 1,4% te hoog.. en ruwe celstof (zijn dat nu de vezels?) is wel heel hoog?? Nou ja net zo als SS.. Calcium.. Zie ik nergens staan?

Nou ja daarom ben ik met deze biks gestopt.

(Voor degenen die zich afvragen waarom ik dit nu allemaal hier neer zet.. Ik vroeg het me af, dan wil ik het ook weten, dus ik dacht ik deel het even met jullie.. :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mij konijnen eten blijkbaar alles haha!

Gisteren heb ik een beetje SS door hun andere biks gemengd.

Allebei hebben ze het gegeten en volgens mij vond Fay het helemaal te gek! Alleen zag ik vanochtend dat ze heeft overgegeven???

Voor de rest zag alles er goed uit. Veel hooi gegeten, een beetje water gedronken, goede keutels. Misschien vond ze het zo lekker dat ze te gulzig ervan gegeten heeft?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De urine van konijnen kan wel heel erg van kleur en 'samenstelling' varieren, van oranje, tot bruinig en zelfs wit/geel-achtig, en van vloeibaar tot wat meer stroperig. Hoe de urine eruit ziet heeft voornamelijk te maken met wat een konijn gegeten heeft.

Het zou dus best wel urine kunnen zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even wezen googlen op wat een Franse hangoor nou moet wegen op bepaalde leeftijden. Dit om in te gaten te houden of Fay het wel goed doet. Ik heb haar zojuist gewogen en toen kwam er 1.4 kg. te staan. Ze is 9 weken.

Nu las ik een oud stukje op het forum dat ze met 6 weken al 1.6 moeten wegen en met 14 weken al wel 3 kilo.

In dat stukje werd er ook gezegd dat een konijn van 14 weken al 180 gram biks moet hebben.

Als ik nu dat van SS heb en uitga van 15 gram per kilo gewicht zou Fay nu 21 gram biks mogen hebben??? bij 3 kilo dus 45 gram.

Dat is nogal een verschil met 180 gram????????

A.u.b. uitleg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd goed lezen. De richtlijn is 15 gram per kilo VOLWASSEN lichaams gewicht. Is Fay volwassen? Nee. Moet je dan uitgaan van haar huidige gewicht? Nee. Nu heb jij ook nog eens het geluk een raskonijn te hebben, je weet dus wat ze zou moeten wegen over een jaar: Zes kilo.

Die 180 gram zal wel gewone biks zijn, jij moet 6 x 15 doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voorstander van goed lezen! Maar als er wordt gesproken over zoveel gram per kilo gewicht van een konijn dan interpreteer ik dat ook voor een nog niet volwassen konijn.

Maar ik begrijp dus nu van jou dat ondanks het feit dat Fay nog niet volwassen is ik haar wel de hoeveelheid voer moet geven van een volwassen konijn. Wel een voordeel ja dat ik weet hoeveel ze straks moet wegen.

Lijkt me inderdaad wel lastig voor diegene die geen idee hebben hoe zwaar hun konijn uiteindelijk moet worden.

Maarre... dat SS is echt een succes! Happy doet normaal veel langer met zijn voer, maar dat is nu al uren eerder op haha! En hij eet ook nog eens veel meer hooi.

Straks ga ik is even op zoek naar wilgen om wat takken oaf te knippen voor de nijntjes.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik alleen de knotwilg ken. Zal me eens gaan verdiepen in andere soorten wilgen (hoe ze eruit zien en waar ik ze kan vinden, ben nou eenmaal geen boomexpert:$)

Allemaal weer bedankt voor het meedenken en de goede tips. Ik ben weer ontzetten op weg geholpen!!!

Enne Dollie.....slaap je wel haha Dat was wel een erg vroeg antwoord:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even teruggelezen en in mijn eerste bericht in dit topic geef ik duidelijk aan 25 gram per kilo volwassen lichaamsgewicht, maar dat doen anderen niet, daar heb je gelijk in. In mijn verdere berichten heb ik het ook niet meer zo genoemd..

Hahah ik slaap wel, maar was net terug van een avondje wokken met mensen van het forum.. Moest helemaal van Den Bosch naar Groningen terug, dus was laat thuis.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een up date want ik ben toch nog niet zo tevreden over het effect van SS.

Happy vind het super en reageert er dus goed op, maar Fay....

vindt het superlekker, maar ze krijgt toch diarree. Zachte keutels eigenlijk meer welke door haar zo worden platgestampt en het stonk vandaag heel erg! En ze blijft die stroperige plasjes houden.

De andere brokken heeft ze zelfs niet helemaal opgegeten.

Ik heb dan ook maar besloten om even geen SS junior meer te geven om misschien erger te voorkomen. Maar haar gewone brokken vond ze ook niet meer wat dus heb ik haar weer iets van Kenner erbij gegeven dat lust ze graag en eet ze tenminste en reageert er goed op. Beter iets dan niets toch....

Ze had wat minder hooi op maar knabbelde wel aan haar stro.

Ik wacht dus even tot ze weer normaal keutelt en dan probeer ik nog eens SS maar dan voor volwassen konijnen misschien reageert ze daar beter op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is dan wel jammer als ze het wel lekker vind. Maar op kenner doen ze het goed? waarom houd je dan geen kenner? (wel ff afwachten natuurlijk of het nu beter gaat :P er kan ook toevallig iets anders aan de hand zijn) Dat vinden ze lekker en ze reageren er goed op. Ik heb zelf ook kenner gegeven aan gijs alleen heeft gijs moeilijke darmpjes en raakt snel verstopt. vandaar dat ik nu half half doe (En strax wellicht helemaal over stap) En gijs vind het ook nog steeds heel lekker. hij vliegt ok op de kenner af alsof hij een week niks heeft gehad haha. (en hij krijgt toch echt genoeg!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je, maar ik wil graag dat me nijntjes gewoon goed voer krijgen. En aangezien SS toch wel het betere is en ze het ook erg lekker vind zou ik toch liever over willen stappen. Tevens is de Kenner die ik nu heb dus ook niet de meest beste, dus ja....

Gisteravond heb ik haar een paar volwassen SS staafjes gegeven. Dit ging wel goed, maar ze laat het andere voer nu staan. Daar maalt ze dus totaal niet meer om. Ze eet er wel iets van, maar niet helemaal op.

Nou goed, effe aankijken maar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .