Ga naar inhoud

Vriendin konijn..


Laura

Aanbevolen berichten

Mijn andere vriendin heeft 1 konijn angel. Maar haar konijn eet niet echt veel meer en zijn buik is een beetje opgeblazen.

Wat is het?

Gas?

Verstopping?

Wat kan ze er tegen doen, het konijn heeft het sins gisteravond.

Ze weet niet wat het is of wat ze moet doen.

Met zoiets moet je toch alleen hooi geven of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dacht al die reactie.

Er is iets waardoor die vriendin niet mag weten dat het iets ergs kan zijn en als ze naar de DA moet maakt ze zich te veel zorgen bla bla.

DA geen optie het is niet echt een vriendin van ze is een vriendin geweest maar haar vriendin vraagt wat ze er aan kan doen om haar vriendin niet van slag te maken.

Dus daar zou ik iets meer aan hebben als ze weet wat ze kan geven of moet doen.

Ze geeft trouwens altijd al gemengd voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even kijken of ik het goed begrijp hoor.

Die vriendin die geen vriendin is mag niet weten dat het misschien niet goed gaat met haar konijn? Omdat ze zich dan ongerust gaat maken? En daarom wil je niet tegen haar (laten) zeggen dat ze naar de dierenarts moet?

Maar hoe ga je dan onze adviezen aan haar geven? Of gaat die vriendin die nog wel jouw vriendin is tegen die vriendin die geen vriendin meer is zeggen dat ze (bijvoorbeeld) alleen nog maar hooi mag geven? En waarom zou die die vriendin die geen vriendin meer is dat zomaar aannemen van die vriendin die nog wel jouw vriendin is dan als ze nu nog niet eens weet dat het misschien slecht gaat met haar konijn?

En wat als het echt iets ernstigs is, gaat ze dan ook niet naar de dierenarts omdat ze daar ongerust van wordt?

Ik vind het maar een vaag verhaal geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allebij die meiden zijn mijn vriendinnen niet meer maar spreek ze af en toe op msn.

En die vriendin J die zei dat het niet goed gaat met S haar konijn Angel.

Dat ie niet goed eet en dus een beetje een opgeblazen buik heeft.

Dus vroeg J aan mij wat het kon zijn (aangezien ze weet dat ik veel met mijn konijnen bezig ben en ik opzich er wel wat van weet) En S heeft haar konijn maar weet er niets van ze geeft hem water en eten (gemengd voer) hij is niet gecastreerd en heeft ook geen vriendin zit in een binnenkooi van 90 bij 50 ongv. En mag soms op de bank.

Maar ik vertelde aan J dat als een konijn zich ziek gedraagt er echt iets aan de hand is een konijn laat niet zo snel zien dat er iets mis is en als ze te lang wacht het fataal kan zijn. Dus zij J ja maar zeg dat niet tegen S want dan word ze ongerust en dan moet ze weer huilen en dat moeten we niet hebben.

Ze gaan als het morgen nog niet goed gaat misschien naar de DA.

Maar ze wilt dus nu weten wat ze eraan kan doen op dit moment en wat het eventueel kan zijn.

Vat je het een beetje, nogal warrig verhaal, het is alleen dat ik niet wil dat ze te laat is voor het konijn want het is een schat van een konijn en ook nog niet zo oud.

Dus vroegen ze soort van om mij hulp wat het kan zijn en wat ze eraan kunnen doen nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit konijn moet gewoon naar een dierenarts, klaar. Dat weet je zelf toch ook wel Laura? Niets doen wordt zijn dood, zomaar wat aanrommelen ook.

Ja dat weet ik dat heb ik ook gezegt. En ik kan niks doen voor hun alleen raad. Ik heb geen invloed op ze..

Maar het is om miss te weten wat ie heeft en om hem aan het eten te krijgen. En hij eet bijna nooit hooi, (miss 1 mini handje in de week terwijl ie zat vers hooi heeft) en miss kan dat het probleem zijn en dus wil ze weten hoe ze hem hooi moet leren eten.

En ze wilt weten hoe ze hem weer aan het eten krijgt zodat ie toch iets binnen krijgt. Zover ik weet drinkt ie wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me heel sterk dat dit veroorzaakt wordt door een gebrek aan hooi en ik weet eigenlijk wel heel zeker dat dit niet het moment is om te beginnen met het aanleren van hooi eten maar meer het moment om naar de dierenarts te gaan.

Tsja, sorry, snap dat je wat anders wil horen maar zo werkt het niet.. Dus vertel die meiden alsjeblieft dat ze vandaag nog naar een dierenarts moeten gaan omdat dat konijntje anders dood gaat. Dan gaat ze maar huilen, neem aan dat ze dat ook doet als het beestje morgen dood in zijn hok zou liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zorg je dan ook even dat de boodschap overkomt naar het meisje waar het konijntje van is? Want om dat maar voor je te houden omdat haar vriendin bang is dat ze gaat huilen lijkt me niet handig. Ik weet niet wat er met haar aan de hand is (en óf er iets met haar aan de hand is)maar uiteindelijk komt ze er toch wel achter dat het misse boel is. Dan liever vandaag, nu er nog iets aan te doen is. En als ze het zo erg vindt is ze mss ook wel bereid om naar de DA te gaan! Huilen omdat je het zo erg vindt en vervolgens niets doen gaan niet samen naar mijn idee, dus ik denk dat je het beste kan zorgen dat zij het hoort, dan kan ze er wat aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .