Ga naar inhoud

Nijn heeft weer haken, en wat te doen met Kelly


lianne

Aanbevolen berichten

Nijn begon gisterenavond al met slechter eten, maar het is nu weer helemaal dramatisch. Ga dus zo de DA bellen want de haakjes zullen er wel weer vakkundig afgevijld moeten gaan worden. Dwangvoedig staat nu af te koelen op mijn bureau en pijnstillers liggen al klaar...

Maar deze keer zit ik met nog een probleem. Kelly is momenteel weer zo schijnzwanger als het maar zijn kan. Daarnaast raakt ze compleet in paniek als haar lover ook maar even uit haar gezichtsveld verdwijnt. Ik kan dus niet morgen zomaar even Nijn naar de DA brengen, hem na mijn werk weer ophalen en Kelly de hele dag alleen thuis laten. Ze zal of mee moeten naar de DA en daar blijven(hoop dat ze dat goed vinden) of ik zal thuis moeten blijven... Optie 3 is gedeelde smart, halve smart en dan gaat mevrouw morgen voor een -door mij nog totaal psychisch niet voorbereidde en goed ingelezen- castratie. Ja, geen goedkope maand deze maand... zucht.

In de laatste 2 gevallen is het ook nog zo dat Kelly een complete stresskip is als ze in het kooitje richting de DA moet, ze vind het echt helemaal niks.

Dus... help?! Ik heb totaal geen ervaring met dit soort situaties, maar wil ze liever niet uit elkaar halen! Ze zoeken zoveel steun bij elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optie twee lijkt me niet echt een oplossing. Dat ze haar lover mist als hij er niet is wil natuurlijk niet zeggen dat ze zich met jou tevreden zal stellen. Ze zal dus alleen thuis moeten blijven (wat voor haar volgens mij net zo iets is als samen met jou thuisblijven; ze moet Nijn dan missen), of mee naar de dierenarts. Het voordeel van haar nu laten castreren is dat ze misschien minder stresskipperig is als Nijn erbij is. Want als je toch van plan was om haar ooit te laten castreren dan zou ze t.z.t. ook alleen in het vervoerskooitje moeten, dus wat dat betreft combineer je het wel meteen natuurlijk. Ik ben erg voorstander van castratie van voedsters, dus dan lijkt dit me een uitgelezen mogelijkheid. Afgezien van het financiële plaatje, want ik kan natuurlijk niet beoordelen of het je deze maand uitkomt. De tijd voor je psychische voorbereiding is inderdaad kort; dat kan ook een groot voordeel zijn, omdat je dan ook geen tijd hebt om je zenuwachtig te gaan zitten maken. Inlezen kan natuurlijk vrij snel; er zijn hier diverse topics geopend over voedsters die gecastreerd zijn (o.a. mijn topic over mijn Nijn), waar je heel veel zinnige informatie uit kunt halen. Vraag is dan natuurlijk wel of de dierenarts op korte termijn ruimte heeft om twee konijnen te opereren, maar dat kan hij/zij je alleen zelf vertellen.

Als je het toch niet ziet zitten zou je aan de dierenarts kunnen vragen of ze mee mag met Nijn voor de gezelligheid. Als hij/zij een beetje verstand van konijnen heeft zal hij/zij dat echt geen gekke vraag vinden. En al was het een gekke vraag; je kent je eigen konijnen het best!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kelly alleen thuis laten is voor mij ook geen optie, vooral niet als ik net zag hoe paniekerig ze al was toen ik Nijn op een voor haar niet zichtbare plaats aan het dwangvoeren was. Ik kan haar veiligheid ook niet garanderen als ze een paniekaanval heeft.

Ik ga zo in ieder geval alvast de DA bellen, kijken hoe of wat. Uit ervaring weet ik dat ze altijd wel plek hebben voor noodgevallen als haken op de kiezen en zo nodig plek maken, maar of castratie van kelly morgen al mogelijk ligt aan hun programma. Mocht ze morgen niet gecastreerd kunnen worden zal ze maar gewoon mee moeten gaan, want anders is het geen doen.

Ga nu maar eens bellen, ontbijten doe ik straks wel op mn werk...:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu naar werk, Nijn staat iig morgenochtend om kwart voor 9 op het OKprogramma. Kelly gaat mee maar het is even kijken of ze gecastreerd kan worden, lastminute beslissing dus ik denk dat dat een nee gaat worden.... heb anders thuis niet eens tijd om alles op orde te krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen hun best hoor Efrat :) Vannochtend probeerde Nijn ondanks de pijn wel gewoon te eten en hij heeft duidelijk zin in eten, maar hij krijgt het weer met moeite weg. Trekt ook telkens met zijn kop naar achteren omdat hij het niet weggeslikt krijgt. Hij heeft met grote frustratie zelfs geprobeerd wat sprietjes van zn favo kruidenhooi te eten.

Vannochtend heeft hij dwangvoeding gekregen om in ieder geval alles een beetje op gang te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh gossie :( word er verdrietig van...als ik denk hoeveel pijn hij zal hebben :s heb je geen pijnstillers voor nijnen? morgen gaat ie naar de DA toch?

Ja die heb ik standaard in huis en heeft hij al gehad, maar het duurt even voordat die werken natuurlijk :) Morgen DA idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een kleine update... Beide konijnen zijn even door een checkup gegaan.

Voor kelly was vandaag geen tijd. Haar voorpootjes zijn wel nagekeken omdat ik het idee had dat haar nagels nogal vreemd zijn, maar de DA vond dat het er allemaal prima uit zag.

Bij Nijn is er gelijk even in zijn bek gekeken, linksonder 2 haken, rechtsonder 1 en boven word verder onder narcose bekeken en behandeld. Voor de rest was hij goed in conditie en zag hij er op het gebit na prima uit.

Mn favo DA bij Bron is terug van zwangerschapsverlof en zij doet de operatie bij Nijn vandaag! :bounce:Ze heeft zelf ook 2 konijnen, dus dat praat ook zoveel makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kelly is inderdaad daar gebleven en zal nog een keer terug moeten, maar dat maakt niet uit. Zodra Nijn onder narcose moet worden ze pas gescheiden en als hij goed bij is van de narcose en goed reageert mag hij gelijk weer bij Kelly :).

Het is wel spannend maar heb er minder spanning over dan de vorige keren. Toen vond ik het doodeng, ben nu een stuk rustiger! Ga ze rond 5 uur ophalen, ben dan klaar met werken.

De DA zit op een kwartiertje lopen van mn werk, dus dat is heeeel fijn!

Ow en... om half 12 mag ik bellen om te vragen hoe het is gegaan!

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .