Ga naar inhoud

1 oogje dicht


o0kirs0o

Aanbevolen berichten

Ik zit net lekker bij het hok van Tommie en lig m lekker te aaien enzovoort.

Nu valt mij ineens op, terwijl hij gewoon lekker doorgaat met het eten van zijn hooi, dat hij zijn rechteroog niet volledig open heeft. Ik heb hem vanmorgen nog gekamd en toen merkte ik nog niks aan zijn oogjes.

Hij knijpt hem half tot bijna helemaal dicht, en zo nu en dan gaat zijn oogje helemaal open.

Zijn andere oogje is constant wijd open.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pumbaa heeft momenteel ongeveer hetzelfde als Tommie.

Foto's van zijn oogje kun je zien op:

http://joseetje777.web-log.nl/joseetje777/2009/09/ontstoken-oogje.html

Ik heb hier vorige week woensdag Cavasan voor meegekregen, omdat hij een oogontsteking heeft. Dit is antibiotica in vorm van een oogzalf. Ik moest hem hier een week mee behandelen, dus vandaag voor het laatst. Ik zie verbetering, maar het is even afwachten wat er gebeurd als hij dadelijk de oogzalf niet meer krijgt.

Mocht het terugkomen dan kan het namelijk ook een gebitsprobleem zijn, waarna ik weer terugmoet naar de DA.

Voor de Cavasan heb ik het oogje dagelijks schoongemaakt met afgekookt water & daarna gedruppeld met Oculoheel (homeopatische oogdruppels).

Als het om een irritatie in het oogje gaat helpt dit, maar bij een oogontsteking of gebitsproblemen niet.

Ik ben geen DA, maar bij mij helpt in eerste instantie vaak schoonmaken met afgekookt water & Oculoheel.

Maar je moet niet zelf gaan dokteren!

Ik heb ondertussen aardig wat ervaring hiermee, dus vandaar dat ik dit aandurf.

Mocht je hier geen ervaring mee hebben, is mijn advies om ermee naar de DA te gaan

aangepast door Joseeke
een foutje..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Evert (oppaskonijn) heeft zoiets gehad, hij zat samen met een ander rammetje die hem behoorlijk toegetakeld heeft, boven het oog zat een wondje en onder ook, hij is gewoon in z'n oog gekrabt waarschijnlijk. Ik kreeg toen Caf oogdruppels mee van de DA. Is inderdaad wel even het beste om er mee heen te gaan. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .