Ga naar inhoud

vlooien


Lia

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje, mijn kitten(8weken) is keer op keer behandeld bij haar vorige baasje, volgens mij frontline. Ik kreeg haar gisteren en ze had veel vlooien.

Hoe groot is de kans dat mijn konijnen dit krijgen en hoe kan ik dit het beste behandelen.

Ik ga morgen zo wie zo naar de dierenwinkel om het na te vragen. Ik hoorde dat je ook een poeder kon gebruiken bij de kat.

En ik moet ook een spray halen om het huis te behandelen maar wat moet ik doen met de konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel vlooien zijn resistent tegen Frontline, dat zal het probleem zijn. Voor je kat kun je Advantage gebruiken, dat gebruik ik ook en dat werkt echt. (Frontline heb ik in het verleden gebruikt en werkte duidelijk niet.. Net als bij jou..) Poeder zou ik zo niet weten. Je kitten is wel wat te jong bij de moeder weg..

Je kunt je konijnen behandelen met Stronghold, geloof ik(!). Het lijkt me dat als je kitten onder de vlooien zit en in dezelfde ruimte is (geweest) als jouw konijnen, dat zij ook vlooien hebben, dus ik zou ze wel behandelen. De kat moet daarna elke maand druppels krijgen, de konijnen verder niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel vlooien zijn resistent tegen Frontline, dat zal het probleem zijn. Voor je kat kun je Advantage gebruiken, dat gebruik ik ook en dat werkt echt. (Frontline heb ik in het verleden gebruikt en werkte duidelijk niet.. Net als bij jou..) Poeder zou ik zo niet weten. Je kitten is wel wat te jong bij de moeder weg..

Je kunt je konijnen behandelen met Stronghold, geloof ik(!). Het lijkt me dat als je kitten onder de vlooien zit en in dezelfde ruimte is (geweest) als jouw konijnen, dat zij ook vlooien hebben, dus ik zou ze wel behandelen. De kat moet daarna elke maand druppels krijgen, de konijnen verder niet.

sorry dit moet ik even herstellen!

bij htk(huis tuin en keuken)katten is het compleet normaal dat ze met 8 weken bij de moeder weg gaan. dit is ook 'normaal' helaas gebeurt het ook nog eerder! en ja voor 8 weken is te jong!

bij raskatten word minimaal 10 weken aangehouden volgends de fokkersregels.(en ook daar word niet altijd na de regels geleeft helaas)

ONTOPIC: fontline en exil zijn de vlooien idd resistend voor,

bearpar of strongholt is iets heftiger maar je zou wel moeten tegenwoordig met die rotvlooien....

en het is niet elke 4 weken!

voor teken is het 6 weken en voor vlooien 10 weken!

anders overdorseer je en heb je kans opo kale plekken!

aangepast door patje1983
Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dit moet ik even herstellen!

bij htk(huis tuin en keuken)katten is het compleet normaal dat ze met 8 weken bij de moeder weg gaan. dit is ook 'normaal' helaas gebeurt het ook nog eerder! en ja voor 8 weken is te jong!

bij raskatten word minimaal 10 weken aangehouden volgends de fokkersregels.(en ook daar word niet altijd na de regels geleeft helaas)

Dat het compleet normaal is wil niet zeggen dat het goed is. Katten horen gewoon langer bij hun moeder te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de minimale regel is vastgestelt op 8 weken.

en dat doet dus 90% van de mensen die kittens verkoopt.

dus praat haat geen schuldgevoel aan want zei en 90% van de nlders weten niet beter!

ik heb persische katten gefokt vroeger en bij mij gingen ze pas vanaf 12 weken weg.

hoe hard mensen ook zeurde eerder kregen ze ze niet mee!!

dit vind ik zelf persoonlijk het beste.

en 8 weken staat ook zo goed als OVERAL op internet vermeld als je het op zoekt over htk katten:yes:

(ps ik bedoel dit niet boos hoor maar ik bedoel gewoon duidelijk te maken wat de 'regels' zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net dat de wettelijke eis zeven weken is. En ik weet ook dat acht weken héél normaal is. Sterker nog, een jaar geleden had ik nog zo m'n kitten opgehaalt met acht weken. Had het fijn gevonden als iemand mij er op gewezen had. Toevallig kwam ik uit bij eentje van drie maanden.

Maar twaalf weken is gewoon beter, dat geef je zelf ook aan. Je verandert niks aan die acht weken als je dat goed blijft keuren toch? Natuurlijk moet Lia zich niet schuldig voelen, maar Lia kan er nu bij een eventuele volgende kitten rekening mee houden. Door zoveel mogelijk mensen goed voor te lichten verander je misschien wat aan die 'regels'.

http://www.ijssellandabessijnen.nl/10kittens%2013%20weken.htm

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk dat snap ik het. Kittens mogen met 8 weken weg liefst later pas.

Maar deze was al volwassen genoeg en kon goed voor haar zelf zorgen.

Alleen vanmorgen merkte ik wel dat ze zuigreflexen had. Ik bedoel dat ze echt op zoek was naar iets maar dit doet ze niet vaak hoor. Was maar eventjes.

Maar wat kan je hier tegen doen? moet je dan nog een flesje geven? nee toch???

En natuurlijk leren ze veel van hun moeder. Maar mijn vorige kat tijger kreeg ik volgens mij ook met 8 weken en ging perfect. Mijn zusje had wel een miskoop gehad. Ik zocht met haar voor een kitten en de eigenaar zei dat ze 8 weken was, en met onze stomme kop lieten we de kitten brengen terwijl je zelf eerst moest kijken. Hij gaf de kitten gratis weg en daarna kwamen wij achter dat ze oormijt had,van alles en nog wat. Mijn zusje was 100euro kwijt aan de da.

ik ga morgen naar de dw. Mijn zusje vond iets over vlooien poeder.

Maar ik moet wel rekening houden dat mijn kat nog geen vlooienbandje mag hebben, mag pas rond 6 maanden

aangepast door Lia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook nog vlooiendruppels maar ik weet niet hoe dat zit met leeftijd. Overigens kun je misschien beter even naar de dierenarts gaan of in elk geval even bellen voor informatie, dierenwinkels geven vaak de verkeerde dingen mee.. (Was laatst nog een topic over. Verkeerd advies met dodelijke afloop.. http://www.bunnybunch.nl/community/overige-dieren/26072-gruwelijke-dood-kat.html)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je konijnen idd Stronghold, preventief. Frontline is giftig voor konijnen. Ik gebruik Stronghold voor volwassen katten, (jij moet natuurlijk voor kittens gebruiken ivm je kitten) en geef de poes dan 1 pipet, de nijnen krijgen elk een halve pipet in hun nek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik zit ook nog op een ander forum en daar las ik dat iemand zn kat daardoor kwijt is geraakt.

Ik schrik er wel van.

bij deze fout kwam van de da. De dierenarts gaf frontline en de kat ging dood.

Hmm...vreemd! Van frontline gaat een kat niet zomaar dood. Tenzij de kat er natuurlijk op reageert, er niet tegen kan of zoiets dergelijks. Kat van mijn ouders krijgt ook frontline, gaat helemaal prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is dat verhaal ook wel ietsje ingewikkelder dan 'kat kreeg Frontline en ging dood', daarvoor zou je er bij geweest moeten zijn lijkt me.. Of in elk geval meer details kennen dan alleen die. Bewijst wel weer dat je nooit zomaar met zulke chemische troep moet gaan rommelen, maar zorgvuldig na moet vragen bij een dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het ook niet precies.

Maar morgen ochtend bel ik even de da op en vraag ik wat ik het beste kan halen bij de dierenwinkel.

Ik ga natuurlijk wel een prijs vergelijking nemen.

Ik ga eerst vragen wat ik bij de da kan nemen en de prijs erbij en wat ik in de dw kan halen voor de prijs.

Want ik maakte tijd terug ook een fout met de konijnen.

Ik belde mijn vaste da op en vroeg naar ontwormingsmiddel, hun hadden alleen pasta en ik was 11 euro nog iets kwijt terwijl ik bij een andere da altijd panacure haal en was ik tussen de 2 en 6 euro kwijt.Beide werken goed hoor trouwens maar ik was altijd blij met de panacure.

Jullie zouden wel afvragen: waarom haalde je dan geen panacure?? Ik ging naar de da toe en vroeg er naar en nam het met mijn stomme kop maar goed ik ga morgen even bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het ook niet precies.

Maar morgen ochtend bel ik even de da op en vraag ik wat ik het beste kan halen bij de dierenwinkel.

Ik ga natuurlijk wel een prijs vergelijking nemen.

Ik ga eerst vragen wat ik bij de da kan nemen en de prijs erbij en wat ik in de dw kan halen voor de prijs.

Want ik maakte tijd terug ook een fout met de konijnen.

Ik belde mijn vaste da op en vroeg naar ontwormingsmiddel, hun hadden alleen pasta en ik was 11 euro nog iets kwijt terwijl ik bij een andere da altijd panacure haal en was ik tussen de 2 en 6 euro kwijt.Beide werken goed hoor trouwens maar ik was altijd blij met de panacure.

Jullie zouden wel afvragen: waarom haalde je dan geen panacure?? Ik ging naar de da toe en vroeg er naar en nam het met mijn stomme kop maar goed ik ga morgen even bellen

Nee dus, bij je DA halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk dat snap ik het. Kittens mogen met 8 weken weg liefst later pas.

Maar deze was al volwassen genoeg en kon goed voor haar zelf zorgen.

Alleen vanmorgen merkte ik wel dat ze zuigreflexen had. Ik bedoel dat ze echt op zoek was naar iets maar dit doet ze niet vaak hoor. Was maar eventjes.

Maar wat kan je hier tegen doen? moet je dan nog een flesje geven? nee toch???

En natuurlijk leren ze veel van hun moeder. Maar mijn vorige kat tijger kreeg ik volgens mij ook met 8 weken en ging perfect. Mijn zusje had wel een miskoop gehad. Ik zocht met haar voor een kitten en de eigenaar zei dat ze 8 weken was, en met onze stomme kop lieten we de kitten brengen terwijl je zelf eerst moest kijken. Hij gaf de kitten gratis weg en daarna kwamen wij achter dat ze oormijt had,van alles en nog wat. Mijn zusje was 100euro kwijt aan de da.

ik ga morgen naar de dw. Mijn zusje vond iets over vlooien poeder.

Maar ik moet wel rekening houden dat mijn kat nog geen vlooienbandje mag hebben, mag pas rond 6 maanden

voor jonge katjes heb je speciale spuitbussen tegen vlooien ...

en die zuigreflexen ..ach het is nog een baby he ..ze zal ook met haar voorpootjes priemelen ..hoe noem je dan ....wat ze bij de moeder doen als ze drinken . En misschien heeft ze nog behoefte aan melk ...je kunt bijv iets melk met wat water verlengen en dan wat brinta maken ....

Vraag anders je dierenarts wat het beste is .....

leuk hoor zo n kitten :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm...vreemd! Van frontline gaat een kat niet zomaar dood. Tenzij de kat er natuurlijk op reageert, er niet tegen kan of zoiets dergelijks. Kat van mijn ouders krijgt ook frontline, gaat helemaal prima.

Dat was een honden vlooien middel niet frontline.....

Maar lia haal gewoon strong hold bij de dieren arts is echt het beste middel.Ook als ie oormijt heeft kun je de andere versie gebruiken van stronghold.

Dit is niet verkrijg baar in de dieren winkel. Op dit middel kun je de prijs niet vergelijken.

kost z'n 27,50 per doosje van 3 pipetten kan ook wel oplopen tot 34,50

is niet in de dieren winkel verkrijg baar......

Dus koop niet iets goedkopers in de dieren winkel dan kom je er bedrogen van af........als je het doet doe het goed.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat staan dat dierenwinkels er verstand van hebben ahum.

De meeste dierenwinkels weten niet eens waarvoor alles dient, neem de kat die een hondenpipet kreeg en doodging bv maar, verhaal is hier wel ergens te vinden.

En ja een dier kan ook aan een middel van de da dood gaan, maar niet omdat de da het verkeerde voor heeft geschreven maar omdat medicijnen een risico blijft en een dier hier verkeerd op kan reageren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging naar de dw en zei; waarom verkopen jullie nog frontline?? dat werkt niet meer hoor.

Zegt ze: dat zijn fabeltjes.

Nee hoor zei ik: er zijn zoveeeeeel mensen die er over klagen en de da ook.

Maar ja ze denken beter te weten en soms willen ze ook qua voer etc het beste over komen die praatjes lukken hun niet meer.

Ik heb wel bofo gold gekocht voor haar. Gelukkig is het geen vlooien plaag. Ik heb haar eerst gewassen ivm de eitjes en later op de avond een pipetje in haar nek en tot nu heb ik nisk meer gevonden. Ik ga haar straks weer kammen en kijk ik hoe het eruit ziet.

Ik denk dat de hoofd eigenaar haar frontline spray hebben gebruikt.Denk ik hoor, ik vraag het even na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wel een beetje waar dat frontline gewoon werkt hoor, alleen passen mensen het vaak niet goed toe. het wetk namelijk preventief en niet goed als je kat al onder de vlooien zit. dit heeft te maken met de fase waarin de vlo zich bevindt. een volwassen vlo wordt gedood door frontline, maar een eitje of larve wordt hierdoor niet gedood als ik me goed herinner. een kat die preventief, dus voor vlooienbesmetting, met frontline behandeld is, krijgt dus geen nieuwe vlooien, maar een kat die al eitjes en larven in de vacht heeft, blijft last houden van de plaag, omdat de larven vlooien worden en dan al resistent zijn. Maar niet ALLE vlooien zijn dan resistent he, alleen de vlooien die al in aanraking zijn geweest met het middel, bijvoorbeeld als larve.

je moet dan eerst een knock-down behandeling geven (zoals beaphar Vlo Kill bijvoorbeeld) en aansluitend een preventief middel gebruiken. en op tijd ook weer herhalen, je kat gedurende 6 tot 10 uur niet aaien, niet in de regen laten lopen, op de juiste plek aanbrengen zodat het niet opgelikt wordt, alle dieren tegelijk behandelen om kruisbesmetting te voorkomen etc.

doe je dat allemaal netjes, dan is de kans dat de vlooienplaag blijft bestaan echt heel erg klein (ja, ik spreek uit ervaring!!).

Maar Advantage, Bolfo, Beaphar of Stronghold zijn ook prima middelen hoor!

en het voordeel van Advantage is dat ze ook behandelingen voor kittens hebben, en frontline heeft dat volgens mij niet. Advantage schijnt ook wel eens voor konijnen gebruikt te worden, maar ik zou daar zelf stronghold voor nemen.

overigens zijn mijn konijnen niet besmet geraakt met de vlooien van mijn kat (zij was ziek dus mocht niet ontvlooit en kreeg prompt vlooien natuurlijk...echt enorm veel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .