Ga naar inhoud

Konijntje meegenomen...


Debbie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 164
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn zus kwam net even langs en we hebben even goed gepraat.

Mijn moeder, ik en mijn zus zijn er allemaal over uit dat het zeer zielig is als zij weer in het glazen hokje in de dierenwinkel wordt gezet zodra zij beter is.

Het Ukkie is erg mager en heeft veel tijd en zorg nodig om een goed en gezonde nijn te worden.

Ze is zeer aanhankelijk, waar een mens is, zit zij.

En de nachten wil ze niet alleen, maar persee bij mij in bed.

Wie weet waar zij terecht komt als ze word verkocht als impuls aankoop.. Als ze dan weinig aandacht krijgt zal ze altijd weten wat ze mist.

Zodra zij weer redelijk de oude is gaat ze naar mijn zus waar ze tot maart binnen zal wonen met alle aandacht en liefde. (Mijn vader heeft copd dus bij mij blijven kan echt niet)

Daarna gaan we kijken wat misschien opties zijn, misschien blijft ze bij mijn zus, misschien komt ze in de zomer buiten bij mij en anders gaan wij zelf een huisje zoeken waar ze het perfect gaat krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohhh wat mooi! Echt fantastisch hoe jij dit hebt aangepakt. Enne, ik zou haar zeker niet terugbrengen naar de dierenwinkel hoor! Kom op zeg, jij hebt voor haar gevochten dag en nacht, en dan weer terug naar een DW waar zij dan geld aan haar verdienen? Nee joh, bij jou en/of je zus krijgt ze het veel beter, zeker als jullie er nog een ander ukkie bijnemen als maatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ukkie heeft inmiddels wat slijmerige ontlasting verloren. Dit had Evert-Jan de Boer al gezegd, dat heeft te maken met het aangetaste darmslijmvlies.

Het zijn veelal gewone keutels met wat slijm eraan.

Ik merk dat ze duidelijk moeier is dan de dagen hiervoor, logisch ook want het is allemaal nogal wat.

Ik ga nu stoppen met de laxatract en de cicaral, dit moest ik geven indien ze niet poept en dat doet ze nu dus wel.

Haar buik is duidelijk een heel stuk minder dik. Ze woog gister om 16.00 nog 553 gram en vandaag 523 gram.

Hopen dat ze doorzet jongens! het kost haar duidelijk veel om op te knappen maar ze doet nog steeds goed haar best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een dotje is het toch. Hou goed in de gaten dat ze goed blijft drinken en eten. Maar volgens mij weet je dat wel. Succes met ukkie en fijn dat ze bij je zus mag blijven. Ik zou het idd ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen haar weer terug te brengen naar de dierenwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond voelde ik voor het eerst hoe moeilijk ik het zou vinden als ze het niet zou redden. Ik vond haar heel stil en had er geen goed gevoel bij..

Tijdens het dwangvoeren echter gebruikte ik een tip van Mireille uit een ander topic: Biogarde roer Yoghurt door de dwangvoeding.. Nou ze at het spuitje er bijna bij op.

Ze wast iedere keer ons gezicht helemaal af. Heel lief.

Ik heb alleen geen keutels meer gevonden, dus heb het idee dat we wat meer moeten dwangvoeren. Haar buik is nog steeds duidelijk een heel stuk minder dik.

Ze zit nu weer lekker hooi te knabbelen.

Kom op hoor Uk!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me vandaag erg veel zorgen gemaakt om Ukkie.

Ze was erg stilletjes en ''afwezig''

Wel zit het gas inmiddels voelbaar in de darmen (de streng waar ik eerst tijdens het masseren keutels voelde zitten dat voel ik nu duidelijk ''gasbelletjes'') dat betekend dat het zijn weg heeft afgelegd van zijn maag al naar het uiteinde.

Vanavond om 7 uur had ze eindelijk weer ontlasting, dit was geen diarree maar ook geen vaste ontlasting.

Inmiddels heeft ze ''keutels'' uitgepoept, keutels waarvan je duidelijk kunt zien dat het een andere samenstelling heeft, maar er zit duidelijk beweging in.

Het is te merken dat het gas de buik aan het verlaten is, de buik is inplaats van 100% een ballon nu nog zo'n 20%

Om even aan te geven hoe het verandert is.

Ukkie eet nog steeds zelfstandig erg goed, veel hooi en ook andijvie gaat er zonder problemen in.

Het feit dat ze zo rustig is komt denk ik omdat het lichaam hard aan het werk is, het is ook niet niks. Maar het is even wennen een wat stiller konijn te zien en dat terwijl het lichamelijk zoveel beter gaat.

Maar het kost allemaal nogal wat energie!

Ik heb wilhelminapark wel gebeld om 9 uur, omdat ik wat zekerheid wilde betreft de medicatie. Daarna nog informatie van Mireille gehad en dat maakte me weer even wat ''sterker'' in waar ik mee bezig ben.

Woe/do/vrij/zat ben ik eigenlijk de hele nacht al wakker. zo nu en dan een uurtje slaap. Ben daar niet trots op maar ik maak me iedere keer toch zorgen. Iedere keer is er iets negatiefs waardoor je je zorgen maakt..

''Geen ontlasting, erg veel gas, niet eten, stilletjes'' Gelukkig gaan de belangrijkste dingen nu goed.

Ukkie is ontzettend aanhankelijk en wijkt niet van mijn zijde.

Ze slaapt naast me, ze wast me, ze zoekt me op en het is duidelijk dat ze na een ''knuffel/masseer/slaap'' uurtje ze weer snel gaat eten en lopen.

Nu gaan we maar weer slapen.

Morgen om 9 uur op school zijn tot half 2. Gelukkig neemt mijn mama alle zorg over, die me iedere keer helpt met medicatie,masseren,warm houden etc :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .