Ga naar inhoud

Konijn eet plant


Laura

Aanbevolen berichten

Mijn konijn eet alle planten die in de tuin staan.

Appelboom mag. Maar nog een plant waar als ze te veel van eten wel dodelijk kan zijn.

En nog een plant dat ik niet ken en nog 2 planten. Ik kan ze niet laten stoppen ik weet niet hoe. Ik jaag ze steeds weg maar het haalt niks uit.

Iemand tips of raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk blaadje of bloem dat op de grond komt eten ze gelijk op elke dag weer. Ik probeer het steeds weg te vegen maar beetje wind en er ligt weer genoeg. Ze is er ook nog niet ziek van geworden maar toch vind ik het wel link aangezien iemand zei dat te veel wel giftig of dodelijk kan zijn maar weet niet of het exakt dezelfde plant is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vraag ik me trouwens wel af, kunnen jouw konijnen niet in een ren lopen?

zodat ze niet meer bij de planten kunnen?

Het lijkt me zowiezo niet veilig als ze van planten eten, die jij niet kent en ook niet zeker weet of ze wel of niet giftig zijn....

Ze liepen in een ren.

Ik heb stenen en die panelen gooien ze om. En los lopen is veel leuker voor ze. Mijn ouders hadden planten gekocht voor in de tuin en nou dat het weer ander weer word vallen de bladeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik kan er helaas niks aan veranderen ze gooien de ren om en gaan er mooi uit of ze tillen de ren op.

Of ik moet ze altijd maar in hun hok laten wat ik uiteraard heel zielig vind. Of ik moet ze los laten lopen en hun hun eigen instinkt laten volgens en hun zelf laten uitzoeken of ze het wel of niet eten.

Meestal is het zo dat als je een konijn in een hok een giftige plant geeft eet hij het op omdat hij het krijgt en aangezien ze dat gewent zijn om eten te krijgen pakken ze het aan. Maar zodra ze los lopen en het ligt op de grond zullen ze eraan ruiken en als het giftig is laten ze het liggen en is het niet giftig zouden ze het opeten en bij dingen waarvan als ze te veel van krijgen dan giftig is zullen ze niet al te veel van eten.

Maarja je zelf natuurlijk maar nooit wat je konijn denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is het zo dat als je een konijn in een hok een giftige plant geeft eet hij het op omdat hij het krijgt en aangezien ze dat gewent zijn om eten te krijgen pakken ze het aan. Maar zodra ze los lopen en het ligt op de grond zullen ze eraan ruiken en als het giftig is laten ze het liggen en is het niet giftig zouden ze het opeten en bij dingen waarvan als ze te veel van krijgen dan giftig is zullen ze niet al te veel van eten.

Maarja je zelf natuurlijk maar nooit wat je konijn denkt.

Klopt, merk ik zelf ook.

Toen ze ontsnapt waren, waren de viooltjes het eerste op, maar de blaadjes van de blauwe regen lieten ze liggen (en zo nog meer planten)

Alleen zou ik het toch niet aandurfen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, merk ik zelf ook.

Toen ze ontsnapt waren, waren de viooltjes het eerste op, maar de blaadjes van de blauwe regen lieten ze liggen (en zo nog meer planten)

Alleen zou ik het toch niet aandurfen.

Ja ze weten het heus wel maar toch kan je beter het zekere van het onzekere nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de ene plant waar ze het meest van eten zie je alleen nog wat dode takken en we weten niet wat voor plant het geweest is. De nieuwe plant waar ze nog niks van gegeten hebben heet Blauwe regen. De andere plant is aan gegeten maar weten ook de naam er niet van. Volgens mij moest het een soort van roosachtig iets zijn zonder dorens. Maar ik zie geen bloem erin dus weet ook niet wat het mag wezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blauwe regen is naar mijn weten ontzettend giftig. ik heb alle planten die giftig zijn in mn tuin afgezet met gaas zodat ze er niet bijkomen. ja okee, heeeeel af en toe valt er misschien een gifitg blaadje in de tuin, maar dat voorkom je niet. maar het is niet zo dat konijnen geen giftige planten eten hoor. de mijne pakken als eerste de taxus als ze de kans krijgen, en die is dus wel giftig hoor! Meestal eet een konijn een klein beetje van iets nieuws, en als ze dan niet ziek worden eten ze er meer van. worden ze wel ziek, dan laten ze het in de toekomst links liggen. het is natuurlijk wel zo dat veel giftige planten een sterke geur en smaak hebben en daarom niet aantrekkelijk zijn voor een konijn. maar ik zou nooit vertrouwen op dat instinct. want het gebeurdt helaas toch af en toe dat er ergens een konijn vergiftigd raakt door een giftige plant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .