Ga naar inhoud

Konijn eet plant


Laura

Aanbevolen berichten

Als ik heel eerlijk ben, vind ik het wel een beetje onverantwoordelijk dat je konijnen kunnen rondlopen bij giftige planten...

Het is in ieder geval goed dat je naar een oplossing zoekt. Ik weet zelf ook niet 1,2,3 een oplossing, maar als het niet veilig is, moet je je konijnen daar dus in ieder geval niet los laten lopen. Maar ik zou dus inderdaad eens met gaas aan de slag gaan; kijken of dat een effectieve afsluiting is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zetten jullie die planten af met gaas? Ik heb mijn buxus afgezet met gaas, maar daar springen ze gewoon overheen..

Heb je misschien een foto Chani?

yep, speciaal voor jou even gemaakt ;)

is gewoon een panelenren eigenlijk, als je de juiste hoogte neemt springen ze er niet overheen:

P8310219.jpg?t=1251728933

Omdat ze anders de bast kaalvreten:

P8310221.jpg?t=1251729005

Als afscheiding tussen onze tuin en die van de buren hebben de buurtjes een taxushaag gemaakt....en dit is dus ons antwoord daarop:

P8310220.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig ja.

Dat gaas om die boom dat wil ik dus ook gaan doen bij die planten waar ze niet aan mag eten. Dan doen we het gaas in die pot waar de plant in staat niet helemaal op de grond eromheen dat staat niet mooi en dat vinden mijn ouders niet zo goed.

& Handschoen; Mijn konijnen liepen eerst gewoon los en aten alleen van de appelboom maar we hebben andere planten sins kort en nou denken ze van zou ik wel of niet eraan eten daarom vroeg ik hier of die planten giftig waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er ook vanuit dat je het beste met je konijnen voor hebt hoor!

Maar ik vond dit gewoon een beetje raar:

"Appelboom mag. Maar nog een plant waar als ze te veel van eten wel dodelijk kan zijn."

Dan weet je dus al dat er een plant is die niet 100% ok is.

Maar in ieder geval goed dat je hier dingen navraagt en dat je oplossingen zoekt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb het beste voor met mijn konijnen.

En inderdaad het was niet zo verstandig.

Maar omdat ik van veel mensen gehoort heb en mijn dierenarts zei dat als je een konijn een giftige plant geeft in zijn hok dat hij het opeet omdat het konijn gewent is om eten te krijgen. Maar zo gauw een konijn los loopt niet de bladeren of andere giftige planten opeet want dat is zijn instinkt.

Daar ging ik uiteraard van uit.

Maar mijn konijnen denken er blijkbaar iets anders over en dus wilde ik weten of mijn planten dus giftig waren zodat ik gauw een oplossing kon zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .