Ga naar inhoud

Stress? Diarree


Rian

Aanbevolen berichten

Mijn buurvrouw heeft het nijntje van haar dochter + kleinkind twee weken te logeren ivm vakantie.

Ze kwam net vragen of ik eens kwam kijken naar hem. Heel lief manneke, erg nieuwsgierig en actief. Maar...diarree, en flink ook. Ik zag in het hok een bakje met gemengd voer staan. Wel had hij vers water en hooi tot zijn beschikking. Het hooi at hij niet.

Buurvrouw schrok van de diarree, en wist niet wat ze moest doen. Heb haar het bakje met voer uit het hok laten halen en aangeraden om over te stappen op biks als de diarree voorbij is. Maar aangezien het haar nijn niet is, kan zij daar natuurlijk niet over beslissen.

Heb hooi gehaald van mijn nijnen, daar begon hij meteen van te eten! Heb haar geadviseerd om hem op hooi en water te laten totdat de diarrree voorbij is. Hij krijgt extra water uit een bakje, hier dronk hij heel makkelijk uit. Nijntje is 2 jaar en verder ziet hij er prima uit.

Denken jullie ook dat de diarree inderdaad van de stress is, nieuwe omgeving? Hebben jullie nog andere tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet het in de gaten gaan houden denk ik. Beestje heeft goed gedronken maar eet nu niet meer. Ben net even gaan kijken en zijn oortjes zijn wat koel, kan natuurlijk ook zijn dat hij heeft geslapen? Hij heeft vanmorgen wel wat hooi gegeten, maar dat is natuurlijk niet genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet even wachten, buurvrouw slaapt 's middags altijd een paar uurtjes en ik vind het niet netjes om zomaar haar woning in te gaan. Maar over een half uurtje ongeveer ga ik kijken, en afhankelijk van hoe hij erbij zit ga ik actie ondernemen. Zou dwangvoeren verstandig zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt allemaal mee. Hij heeft wel nog diarree en een vies kontje en achterpoten, maar drinkt en eet goed (hooi) en is actief. Buurvrouw wil hem wassen, maar lijkt me beter om te wachten tot hij goede keutels heeft toch? Anders alleen maar meer stress. Hij zit binnen, dus geen risico op maden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem naast het hooi en water nog een lekker hooitheetje geven.

Ik zou er zeker voor zorgen dat hij een schone kont heeft... met dit weer.

Die vliegen kunnen ook binnen komen. Het is ook wel eens voorgekomen dat er binnenkonijnen onder de maden zaten...

Bovendien kan de diarree ook voor huidirritatie zorgen, of zo'n brok worden dat het nog niet meer te verwijderen is...

Je zou, ipv wassen, ook eens wat kunnen proberen met babydoekjes.

En met twee man lukt het beter dan alleen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou, ipv wassen, ook eens wat kunnen proberen met babydoekjes.

En met twee man lukt het beter dan alleen...

Dat is inderdaad een goede tip, ik moest Indy's poten ook schoonhouden maar elke dag in de biotex....... Nee dank je, voor ons allebei niet. (Was niet met diarree, maar een houdgreepje en een doekje is nog weer anders dan een houtgreepje en een hoop water.. Voor zo'n konijntje.. Dus je kunt het altijd proberen!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, hooithee, superidee. Buurvrouw liet gisteravond nog even weten dat het op de plek waar hij altijd zit, nu droog was, dus hopelijk is het over.

Ik heb geen baby haha, dus ook geen babydoekjes :he: maar misschien heeft buurvrouw ze wel ivm kleinkind.

Denk dat nijntje zich wel goed laat wassen, als ik hoor hoe het kleinkind met het beestje omgaat (met hem op de trampoline, op zijn rug als een baby dragen...allemaal dingen waar ik het absoluut niet mee eens ben, maar ik ga me daar niet mee bemoeien...heb wel uitgelegd dat nijntje zich hier niet happy bij zal voelen) zal hij zich best laten schoonmaken. Straks eens kijken. En dan die gemengde troep maar weer in zijn hok zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .