Ga naar inhoud

Gewicht kleurdwerg (niet raszuiver) van bijna 10 weken?


Lyra

Aanbevolen berichten

Kyro wordt vrijdag 10 weken, hij woog gister 676 gram, is dit gewicht goed? Toen ik hem kreeg was hij 580 gram. Dit was gisteren twee weken geleden. Komt hij genoeg bij? Ik las ergens dat NHD's 10 gram horen bij te komen per dag. Nu is hij geen NHD maar zoveel verschil zal het toch niet zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar komt Kyro vandaan? Is hij een niet raszuivere Kleurdwerg in de zin van, mama was wel een kleurdwerg maar papa een 'gewoon' konijn, of heeft de dierenwinkel (oid) hem bestempeld als (kleur)dwerg? In dat laatste geval is hij waarschijnlijk helemaal geen dwerg maar gaat hij minstens 2 kg wegen..

Over hoeveel ze bij horen te komen weet ik niet, ik weet ook niet of je dit kunt vergelijken met een raszuiver konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mama is een kleurdwerg en papa ook, maar hij is niet getatoeerd en de ouders ook niet, dus ik nam aan dat hij dan niet helemaal raszuiver is, ik heb hem van een hobbyfokker. Hij komt dus niet van een dierenwinkel (zou ik nooit doen, heb een hekel aan dierenwinkels). Ik heb mama gezien, papa niet. Maar die man had alleen kleur dwergen en vosjes.

(ik was toen zo happy, gestrest en bang dat ik dingen vergat, dat ik dus ben vergeten om naar papa te vragen:S, beetje een blunder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vosjes? Wat voor vosjes?

Nou ja, als papa en mama beide een kleurdwerg zijn.. Kun je denk ik wel het 'groeischema' van een kleurdwerg (niet van een NHD, want die worden groter dan kleurdwergen) aanhouden. Ik mag toch aannemen dat zo'n hobbyfokker ergens wel met raszuivere dieren begonnen is, alleen ze zelf nooit meer heeft laten tattoeëren. Anders is het toch niet zo'n goede fokker.....

Maar als hij 'vosjes' fokt met een leuk plukje haar tussen de oren, is hij of zij dat sowieso niet, want dat ras bestaat niet. Dus fokt hij (of zij) met rasloze dieren. (Maar goed, dat doet ie sowieso want volgens mij verschilt fokken met niet getattoeërde dieren niet zoveel van fokken met rasloze dieren..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een nijntje zogenaamd dwergkonijntje uit de dierenwinkel gekocht destijds. Ze is nu iets van 6 maanden ofzo ongeveer en ze weegt rond de 1000 gram. Ze ziet er normaal uit dus niet mager of dik ofzo.. toen ik haar vriendje bij de opvang haalde werd daar gezegd dat ze ook niet veel groter zou worden..dus af en toe heb je wel mazzel met een dierenwinkel konijntje dat het klein blijft! En dat komt goed uit want dr mannetje is ook een kleintje.:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en trouwens ik had net je foto's gezien van je nijn.. zo'n lichaampje heeft de mijne ook..tis niet echt een officieel kleurdwergje inderdaad..die zien er wat 'misvormder' uit.. zo'n ingedrukt koppie en geen nek enzo.. maar deze hoeft ook niet zo veel te gaan wegen hoor..als ik uitga van mijn nijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .