Ga naar inhoud

Diaree door de warmte


adriana

Aanbevolen berichten

Nee ze krijgt sinds 3 weken groente, en elke nieuwe groente heb ik maar 1

klein stukje gegeven, ze heeft wel s,middags wat extra gehad half blaadje

witlof takje wortelloof en wat andijvie, nou heeft mijn man haar gisteren

avond nog het stronkje witlof gegeven wat over was, zou dat het kunnen zijn dan.vanmorgen heeft ze dus ook nog haar groente gekregen.

gr.adriana

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet het niet..

Alleen als het een trosje geplakte keutels is dan moet je haar minder biks voeren:

Dat zijn haar BDK's (Blinde darm keutels) en die moet ze opeten.

Je moet je aan 25 gram per 1 kilo lichaamsgewicht per dag geven.

Als je Sience Selective Biks gebruikt mag je maar 15gram per 1kilo lichaamsgewicht pet dag geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoogdieren krijgen volgens mij idd niet zomaar diarree door de warmte. Diarree heeft te maken met de werking van de darmen... Bovendien is de lichaamstemperatuur van een zoogdier vrij constant. Bij een verhoging of een verlaging hiervan geeft al aan dat het regel mechanisme van het lichaam niet goed functioneert door iets. (denk bijvoorbeeld aan koorts door het griepvirus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat van veel drinken kende ik niet, interessant! Ben het even gaan opzoeken:

en in het geval van veel drinken (bij de mens) Veel drinken bederft de eetlust, waardoor te weinig vezels en vet gebruikt worden. Hierdoor ontstaat diarree. (vooral bij peuters) http://www.medicinfo.nl/%7B6a72f13a-c081-492f-9f29-eae83e4db5eb%7D

aangepast door busylizzzy
bronvermelding vergeten!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden, heb net nog eens gekeken en vond

geen zachte hoopjes meer, pebbels heeft een tweede oeps nestje:frown::shocked:

tot mijn grote verdriet, dus ze krijgt extra voer om het bij te benen

bam bam de vader is z,on 4 weken geleden gecastreed. bij de controle

van het eerste nest heeft mijn dochter pebbels even op het gras gezet

en NIET gezien dat bam bam zijn hok van het slot af was, dus was dat

zo gebeurd natuurlijk

het eerste nest is 7 weken oud en het tweede nest is 10 dagen oud.

ik heb het voer van pebbels even weg gepakt,tot vanavond krijgt ze

kruiden hooi en water, hopelijk wil dat helpen.

gr.adriana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht, dat snap ik even niet, ze krijgt extra voer om het bij te benen maar het voer heb je weggepakt?

En hoe weet je dat het tweede nestje 10 dagen oud is als je net pas hebt gezien dat ze een tweede oeps nest heeft? Misschien lees ik het niet goed, maar ik vind het een beetje raar.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad vreemd. Misschien is het 40 dagen geleden dat de ram op de voedster heeft gezeten? Ik snap ook niet hoe het kan dat je pas na 10 dagen ontdekt dat er een nestje is.

Zitten de 2 nestjes allebei nog bij de moeder? Dan denk ik dat ze wel al het eten kan gebruiken dat ze kan krijgen. Let erop dat haar kontje mooi proper blijft, ivm vliegenmaden.

Volgens mij kan je ook best het oudste nestje weghalen, omdat het nieuwe nestje anders minder melk krijgt. Maar ik heb geen ervaring met nestjes, dus misschien nog even wachten tot iemand met ervaring hier op reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 jaren later...

Gelukkig is diarree in de meeste gevallen een lastige, maar tamelijk onschuldige aandoening. Zeker als je de juiste maatregelen treft.
Toch zijn er ook ziekten die veel ingrijpender zijn of kunnen worden, waarbij diarree een rol speelt of een verschijnsel is.
Chronische darmontsteking is zo’n voorbeeld. Ook aandoeningen van de gal (en galwegen) kunnen gepaard gaan met diarree. Uitheemse ziekten als tyfus en cholera zijn onlosmakelijk verbonden met diarree.
Soms komt bij verstopping (het tegengestelde dus van diarree) plotseling en onverwacht toch diarree voor; zoiets wordt ook gezien bij bepaalde tumoren. In ieder geval iets om snel mee naar de dokter te gaan.

 

Wanneer moet je naar de dokter of apotheek gaan?

Ernstige aandoeningen geven meestal aanleiding tot (zeer) langdurige of onophoudelijke vormen van diarree. Het gaat lang niet altijd op dat bij (langer) aanhoudende diarree er meteen sprake is van een ernstige ziekte of aandoening.
Toch is het wel een signaal om contact met de dokter op te nemen.

Vooral als dat samengaat met:

  • voortdurende buikpijn in plaats van af en toe krampen;
  • geen verbetering binnen een week;
  • steeds weer uitbraken van elke slokje water;
  • bloed of slijm in de ontlasting;
  • een suf of verward gevoel en/of neiging tot flauwvallen;
  • zeker al een dag helemaal niet meer te hebben geplast.

Bij hele kleine kinderen, onder de 2 jaar is het noodzakelijk direct (dus niet na een week) contact met de dokter op te nemen.

Vooral als dat samengaat met:

  • continu huilen;
  • waterdunne ontlasting gedurende meer dan twaalf uren;
  • niet meer willen drinken;
  • steeds maar weer overgeven;
  • suf worden;
  • een dag helemaal niet te hebben geplast.

Ook voor ouderen en dan met name voor hen die 70 jaar of ouder zijn, geldt dat bij minstens 24 uur aanhoudende diarree direct (dus geen week wachten) contact met de dokter moet worden opgenomen.

Vooral als dat samengaat met:

  • koorts;
  • voortdurende buikpijn in plaats van af en toe buikkrampen;
  • uitbraken van ieder slokje water;
  • bloed of slijm in de ontlasting;
  • een suf of verward gevoel en/of de neiging tot flauwvallen;
  • een dag helemaal niet te hebben geplast.

Ook ingeval iemand met diarree plaspillen (meestal voor de bloeddruk en/of het hart) slikt is het noodzakelijk om meteen contact met de dokter op te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .