Ga naar inhoud

Wat is dit?


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

Bagger, bagger, bagger

t ene konijntje heeft een ontstoken oog en die andere begint er ook een ontsteking te groeien :(

is uitspoelen met afgekoelt gekookt water voldoende, of moet er nog meer gebeuren?

t neusje van het konijn ziet er steeds beter uit!!

gelukkig eten, drinken, keutelen en plassen ze allebei goed!

pff waarom moet ik dit nu weer hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

dat is in iedergeval een begin. je zou dit nog weer voor kunnen leggen aan de eigenaren. een ontsteking is toch echtniet goed. en is het alleen maar een ontsteking? niet het begin van myx ofzo? DA is het verstandigste maar ja. de situatie is lastig. kijk in iedergeval goed uit met je eigen nijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

net even overlegt met mn ouders.

we bellen morgen even naar de DA voor zalfje o.i.d. voor een ontstoken oog bij een konijn.

mocht later toch blijken dat het myx is, dan ben ik bang dat we nu al te laat zijn!

kan ik alleen nog zorgen dat mn eigen nijnen het niet krijgen.

maar tot nu ziet het er alleen uit als een ontstoken oog :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep, we gaan vanavond toch even naar de DA,

hij wilde graag dat we langs komen om even zeker te weten dat het geen myx is

mocht het wel zo zijn, dan worden ze helaas afgemaakt om ze niet langer te laten lijden. en krijgen we druppels mee, voor in het drinkwater.

duim voor me dat het alleen een ontstoken oog is! en een neus van het vechten!

zou het zo rot vinden om te moeten vertellen dat hun konijn er niet meer is...

ze weten hier niks van namelijk, pa en ma hebben overlegt en gezegt, dit hoort bij de verzorging van een konijn, stel je voor dat we ze bellen en ze zeggen van nee hoor, laat maar lekker lopen, dan moet jij voor zieke dieren gaan zorgen en ik weet dat jij dat niet aan kunt zien. gelukkig gaat er nu wat gebeuren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht het myx zijn en je ze moet laten inslapen zou je dat eerst nog kunnen melden aan de eigenaren. wat zei er van vinden. als zij vinden dat inslapen het geld neit waard is kun je het nog altijd zelf laten doen. dan heb je toch niet het gevoel dat je hun de konijnen ontnomen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vader heeft wel eens overlegt wat hij moet doen als 1 van de geiten of kippen erg ziek word en ze echt niet meer te redden zijn,

hij heeft gezegt dat ze dan afgemaakt mogen worden;)

mn moeder heeft overlegt met hele goede kennissen van hun en zij vermoede dat ze het niet erg zouden vinden, zeker omdat ze weten dat de dieren dan geen leven meer hebben.

en ik denk dat ik het nog liever persoonlijk vertel dan via sms, staat zo onpersoonlijk;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

joepje, valt erg mee!!

komt vast door het duimen:P

bacteriële infectie in de de neus en ogen (Eigenlijk in het hele hoofdje)

ze hebben spuitje gehad en heb druppeltjes voor de ogen,

nu moet het dus beter met ze gaan

mocht dit alsnog niet helpen is het alsnog myx zei hij, maar we kennen hem onderhand,

we kwamen binnen en toen zei hij, ah het konijn met miss myx

hij hem onderzocht, ow is bacteriële infectie, hier heb je druppels die moet je eens per dag geven.

en ja mocht het nog niet helpen dan is het myx, maar dat zal wel niet.

hij is nogal droog, ergens in de 60, dus jarenlange ervaring, heeft het tot nu toe altijd goed gehad, ook met de meest vreemde dingen;)

gelukkig, hoef familie nu niet te vertellen dat nijntjes niet meer leven:P

poeh... wat een opluchting!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziekste konijn, gaat echt met sprongen vooruit!!

Je ziet hem gewoon elke dag beter worden.

Vandaag hoorde je hem helemaal niet meer ademen!

Neusje zag er netjes uit, niet zo vies meer en ogen zagen er echt goed uit!

alleen neus en ogen nog wat vochtig, maar in vergelijk!

Alleen het andere konijn....

Er komt geen verbetering in, maar gaat ook niet slechter,

het zou kunnen dat het heel langzaamaan wat beter wordt, maar het verschil zie je niet met de dag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .