Ga naar inhoud

Bananenchips


Dollie

Aanbevolen berichten

@ Dollie,

je hebt gelijk, nu ik mijn post nog eens nalees, vind ik het ook heel beschuldigend overkomen. Dat was echt niet mijn bedoeling. Ik ging er min of meer vanuit dat iedereen wel wist dat bananenchips gefrituurd werden. Mijn ex was surinaams, en die maakte ze altijd om op markten enzo te verkopen, bijv bij Kwakoe festival enzo.

Ze worden in een soort koekenpan met een laag olie gebakken, net zoals je kroepoek bakt. ze worden gezoet met honing, dus met extra suikers. De chips die hier in dit topic genoemd en gelinkt worden zijn exact hetzelfde als de chips voor mensen. gedroogde plakjes banaan zijn vast niet zo slecht, maar die zien er heel anders uit, veel dunner, een beetje gerimpeld en geen rechte dikke plakjes.

maar je hebt helemaal gelijk dat ik het ook anders had kunnen brengen, en ik weet eigenlijk niet waarom ik het zo heb geschreven, want meestal kom ik niet zo hard uit de hoek hoop ik. Bij deze dus mijn excuses aan iedereen!

Maar ik hoop wel dat iedereen nog eens drie keer nadenkt voordat ie bananenchips aan zijn konijn geeft ;)

Ben het helemaal met je eens dat je zulke dingen niet te veel moet geven. Hier krijgen ze bananenchips dan ook echt als snoepje. Heb zo'n 8 maanden geleden 1 zakje gekocht en deze is nog niet eens voor de helft op. Ze krijgen denk ik 1x in de 2 weken één chipje. Net als dat wij thuis elke zondag patat aten.

Edit; vind het trouwens super hoe je jouw eerdere post corrigeert. Mijn complimenten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb ze ook allemaal al geprobeerd : appel-, wortel- en bananenchips. :yes:

De bananenchips heb ik kunnen weggooien, dat lusten ze alle 5 niet, misschien omdat ze heel af en toe een dun schijfje verse banaan gewoon zijn...

Als snoepje wissel ik af, maar hun favoriet is een rozijntje en op de 2de plaats staan dan appelchips of vers plakje banaan.

(wortelchips wordt hier ook taai)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh thnx voor de uitleg wat luzerne is. Ik vind het wel heel vies klinken hoor haha, maar zal eens proberen of ze het lekker vinden.

Beetje rare vraag, maar hoe geef je dat dan? Ik bedoel; ik geef altijd SS, schaal met groente, onbeperkt hooi... de luzerne dan ook gewoon in een bakje doen? En mogen ze een klein beetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor Indy zo'n zwaar stenenbakje met een tussenwandje zeg maar, aan de ene kant gaat de biks, aan de andere kant de kruiden, voor Fred heb ik zo'n zelfde bakje zonder scheiding, daar gooi ik het door elkaar. Ik heb dat bakje van Indy zo'n vier jaar geleden gekocht voor Joy, na zijn overlijden is het in de kelder terecht gekomen tot ik kruiden ben gaan geven, voor Fred wil ik ook graag eentje maar ik vind het nergens meer. In elk geval, bij Fred is het niet echt nodig, maar als de biks onder de kruiden zouden komen bij Indy graaft hij zijn hele bakje leeg..

Maar goed, ik geef het dus in een bakje, vaak een handje vol met ook nog andere kruiden, maar bij mij krijgen ze het ook als vervanging van hooi. Je zou het ook door hun hooi kunnen mengen. En hun haver geef ik altijd in hun hooiballetje samen met een andere, vrij grove mix, die er ook niet zomaar uitvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .