Ga naar inhoud

help !!!!!!


Aanbevolen berichten

heey, ik zit met een gigantisch probleem

ik heb mijn konijn nu 3 maanden en in die drie maanden heb ik al elke week last gehad van wormen in zijn hok. ik ontsmet dan altijd zijn spulletjes en knoeper zelf controleer ik dan ook maar zij heeft er nooit geen. maar haar hok kan ik helaas niet ontsmetten want dat ijzer dat je er normaal kan uithalen is vastgeroest.

nu is mijn vraag wat kan ik er aan doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je eens omschrijven hoe die wormen eruit zien? Als je konijn zelf wormen heeft kun je dat vaak niet zien, dat is het lastige ervan. Je kunt dan bij de DA een ontwormingskuurtje halen, Panacur. De DA zal je vertellen hoe lang je dit moet geven. Maar eerst even zeker weten dat je konijn echt wormen heeft, of dat ze van buiten komen.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft je konijn ook wormen? Bij de DA kun je panacur halen. Neem je nijn even mee, het kuurtje wordt namelijk bepaald op het gewicht van je konijn.

na 10 dagen herhaal je de kuur.( sherrif heeft het hier namelijk ook gehad, pancure werkt goed! )

( ik neem aan dat je kleine witte wormpjes bedoelt in het hok, geen regen wormen.. )

Hok ontsmetten met goed heet water en een beetje detol.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ziet het eruit dan, staat dat toilet los? Zit die verroeste bodem daaronder?

En zijn het wormen of maden, dat is nogal een verschil namelijk.

Zou het schelen als je het hok vaker dan 1 keer per week schoonmaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals: hoe ziet het eruit dan, staat dat toilet los? Zit die verroeste bodem daaronder?

En zijn het wormen of maden, dat is nogal een verschil namelijk.

Zou het schelen als je het hok vaker dan 1 keer per week schoonmaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inderdaad maden zijn moet je het hok plus toilet gewoon vaker schoonmaken. Maden zijn namelijk vliegenlarven, en die komen uit de eitjes die de vliegen in de poep leggen. Als je die poep elke dag weghaalt is er geen tijd genoeg voor die eitjes om uit te komen en heb je dus ook geen last van maden.

Dat zei ik gisteren al, maar volgens jou helpt het niet als je het hok vaker dan 1 keer per week verschoont. Volgens mij wel. En dat zou ik ook maar doen, want die maden kunnen behoorlijke schade aan je konijnen toebrengen; ze kunnen je konijn aanvreten, en dat betekent vaak een erg pijnlijke dood als je daar niet heeeel snel bij bent!

aangepast door Kiwi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vliegen leggen eitjes in de poep van je konijn.

Die eitjes komen uit en zijn dus die wormpjes die je ziet: Maden

Maden kunnen ook schadelijk zijn voor je konijn. (zoek maar eens op: myasis)

Het enige dat je kan doen om deze maden uit je hok te krijgen is je hok in de schaduw zetten EN vaker dan 1x per week schoon maken.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inderdaad maden zijn moet je het hok plus toilet gewoon vaker schoonmaken. Maden zijn namelijk vliegenlarven, en die komen uit de eitjes die de vliegen in de poep leggen. Als je die poep elke dag weghaalt is er geen tijd genoeg voor die eitjes om uit te komen en heb je dus ook geen last van maden.

Dat zei ik gisteren al, maar volgens jou helpt het niet als je het hok vaker dan 1 keer per week verschoont. Volgens mij wel. En dat zou ik ook maar doen, want die maden kunnen behoorlijke schade aan je konijnen toebrengen; ze kunnen je konijn aanvreten, en dat betekent vaak een erg pijnlijke dood als je daar niet heeeel snel bij bent!

Humm deze maden eten je konijnen beslist niet aan dus wees gerust volkomen ongevaarlijk......

De maden die wel Gevaarlijk zijn komen van een groene vlees vlieg!

De leggen alleen eitjes op dode mensen/vlees en levende dieren soms zelfs levende mensen.

Lees deze link voor meer info

http://www.kynotrim.nl/trimsalon.php?content=informatie/myiasis

aangepast door ZaZa
STOP met stoken !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vliegen leggen eitjes in de poep van je konijn.

Die eitjes komen uit en zijn dus die wormpjes die je ziet: Maden

Maden kunnen ook schadelijk zijn voor je konijn. (zoek maar eens op: myasis)

Het enige dat je kan doen om deze maden uit je hok te krijgen is je hok in de schaduw zetten EN vaker dan 1x per week schoon maken.

Bij warm en vooral vochtig weer kun je om de dag de mest hoek verwijderen.....Maar nogmaals deze maden zijn niet de maden die je konijnen aan eten dus 2 keer per week helemaal schoon is voldoende.

Je kunt de ongevarlijke maden alleen op vochtige plekken vinden anders drogen ze uit.:mdr: Je kan er natuurlijk ook mee gaan vissen.....

aangepast door ZaZa
STOP met stoken !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet jij van welke vliegen de maden in het hok van Kellytje_ afkomstig zijn? Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en dat hok gewoon dagelijks verschonen om te voorkomen dat er maden in komen.

aangepast door ZaZa
reactie op stoken..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .