Ga naar inhoud

help !!!!!!


Aanbevolen berichten

En trouwens, ook al zouden deze maden totaal onschuldig zijn, het is gewoon smerig, maden in je konijnenhok, dus ik zou sowieso elke dag de urine en keutels eruit halen. Beter dan dat je konijnen tussen de maden zitten, yèk! :beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn ogen getuigd het van een slechte hygiene. om een vlieg zover te krijgen dat hij zn nageslacht daar ter wereld laat komen, moet er een garantie zijn van genoeg voedsel voor de larven om te overleven. dit gebuerd niet in een schoon hok

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel....de groene vliegen hun jongen worden alleen groot op vlees en dood vlees.....

De normale vliegen leggen eitjes in de urine en mest en daar voeden de larven zich mee.Dit kun je duidelijk onderschijden van elkaar.

Maar als je hok vies is en je konijn vies van onder heb je met beiden te maken , toch kruipen de zo genaamde mest larven niet in een konijn.Wel die van de groene vlieg want die legt haar eitjes al op de huid en ingangen van de dieren.

De mest larven komen ook noot op de mest te zien want dan drogen ze uit dus de overgang naar een dier is prakties onmogelijk.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

En trouwens, ook al zouden deze maden totaal onschuldig zijn, het is gewoon smerig, maden in je konijnenhok, dus ik zou sowieso elke dag de urine en keutels eruit halen. Beter dan dat je konijnen tussen de maden zitten, yèk! :beurk:

De maden zijn onschuldig dat scheeld weer een hoop stress maar dan nog hoor je zomers meer te mesten om de groene vlieg ook op een afstand te houden.

Dit betekend dat het onder het toiletje te vochtig is geweest, dus je hok vermoedelijk te nat is voor je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een hok met een schuif waarvan de schuif verroest is?

Dat kan je makkelijk oplossen hoor ;).

Ga even naar een doe-het-zelf zaak en koop een potje hammerite... Dat is speciale verf die je op verroeste oppervlakken mag aanbrengen.

Dan is je ijzeren schuif weer bijna zo goed als nieuw en kan je dus alles goed wassen én je konijnen krijgen een properder en madenvrij hok!

Klinkt toch super?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zwarte panter zegt klopt wel: met Hammerite kun je de meest verroeste oppervlakken weer netjes krijgen. Eventueel die bak een beetje licht opschuren, en dan gewoon verven met dat spul. Dat lijkt me in ieder geval het proberen waard. Alles beter dan maden! :beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
ik heb al alles geprobeer tegen de roest maar het lukt met niets

Hé ? Ik denk niet dat jij al alles geprobeert heb en zeker niet met hetgene dat zwarte panter zegt : hammerite.

(Ik ben haar buur dus daarom dat ik dat zeg ;) )

Ik zou toch dat maar eens gaan proberen hoor, tis ook makkelijker voor jou, want dan kan je het hok beter schoonmaken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .