Ga naar inhoud

Ik weet niet wat mijn konijn heeft


Chantal-1989

Aanbevolen berichten

  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

chantal, ik begrijp heel goed hoor dat je je zo'n zorgen maakt en dan komt kritiek, ook al is het goed bedoelt, gewoon heel hard aan bij je. ik zou in jouw situatie ook uit mn slof geschoten zijn denk ik.

maar ik ben ZOOO blij dat je nu naar een konijnkundige DA gegaan bent, dan weet je in ieder geval zeker dat je het juiste advies krijgt. Ik duim voor jou en je nijn hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ja en ja :yes:

Ik verzorg de oogjes en heb de koorts/onstekingsremmer ook bij de hand. Die moet ik 2 keer op de dag toedienen.

Met de koorts gaat het volgens mij wel goed. Hoeveel dit nu is weet ik niet.

Oeps, ik zie nu ook net dat m'n kamer weer onder is gepoept, dus ik kan weer aan het werk:p Daar is in ieder geval niets mis mee.

Maar ik vind t echt fijn dat ik zo goed door jullie word geholpen.

Super bedankt! :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh! volgens mij gaat het niet zo goed :'(

Sinds een uurtje is bijoux wel verdacht rustig..

Ze niest opeens veel en heeft een snotneusje..

Allemaal dingen die eerst niet waren.

Ze eet ook niet meer zoveel als eerst..

Net liep ze heel ffies en ging ze gelijk weer liggen, helemaal uitgeput.

Ik ga de arts bellen.

Ik maak me zorgen! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh balen joh... Het leek zo goed met haar te gaan en ik hoopte dat het voor haar met een sisser af zou lopen en dat ze er vrij makkelijk door heen zou komen (vandaar dat ik ook dacht aan een lichte vorm van myx).

Goed dat je de DA belt inderdaad, hopelijk wordt het niet al te ernstig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De arts zei dat ik haar moet gaan dwangvoeren.. dus vloeibaar voer met zo'n spuitje inbrengen.

En als ze zelfs dat niet meer wilt moet ik haar laten inslapen.

Ik merk echt dat het een stuk slechter gaat opeens. Ze ademt ook behoorlijk schokkend en niest erg veel.

Ze zit alleen maar wat te hijgen in het hoekje..

Tis echt rot om aan te zien..

Maar ik kan verder niets meer voor haar doen, dat is het erge..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Loes had toch ook vanalles moeten doen voor de ademhalen. Ga ik even is opzoeken.

Dit heeft ze in dit topic geschreven:

Daarnaast gaf ik hem ook echinacea om zijn weerstand te verhogen. En ook wat kruiden die goed waren voor zijn luchtwegen.

Na een tijdje ben ik ook begonnen met aërosollen omdat zijn ademhaling lichtjes piepte.

Ga het andere topic ook nog eens doorlezen. Heb jij dat al helemaal gedaan? Misschien kan je een pb-tje sturen naar Loes, ze is altijd zeer behulpzaam en zal je zeker willen helpen.

aangepast door Katrien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wat info die ik uit Loes haar topic had gehaald. Ik hoop dat je er iets mee doet!

Peterselie en tijm zijn goede kruiden voor de ademhaling.

Gisteren merkte ik dat Hypoliet tijdens het ademhalen heel zachtjes piept. Hij doet het gewoon als hij stil zit. Als ik dan heel goed luister hoor ik hem zacht piepen. Dus nu probeer ik hem een beetje damp van warm water te laten inademen in de hoop dat zo zijn ademhalingswegen een beetje meer open komen.

Verder zijn de zwellingen aan zij ogen nog steeds hetzelfde. Zijn neusje is maar een heel klein beetje erger geworden.

Eigenlijk eet hij momenteel best wel goed. Bevalve op de momenten dat ik merk dat hij wat pijn heeft dan eet hij bijna niet uit zichzelf.
Schotel je konijn dus vanalle lekker dingen voor! Geef hem vaak een nieuw hoopje hooi aan.

Ik ben vamorgen een inhallatieapparaat gaan huren. Hier doe ik fysiologisch water in en dan komt die damp er uit. Ik het het vandaag al een paar keer gedaan. Hij blijft er ook gewoon goed voor zitten. Dus ik denk dat hij er echt deugd van heeft.

Daarna merk ik ook dat hij toch een tijd niet meer piept.

Dit deed loes enkele keren per dag!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doe je nu allemaal om haar te helpen en te ondersteunen? Wat heb je precies gedaan al?

Dwangvoeren is ook dwangvoeren, en niet wat voor haar neus houden zodat ze het kan weigeren... Haar onder dwang laten eten... Dus bijv. een bikpspapje maken en dat met een spuitje naar binnen spuiten. Of olvarit halen (wortel, zonder aardappel) en dat naar binnen spuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nu echt niet meer goed :(

Ze zakte net in en toen ik haar wilde optillen liet ze zich weer net zo goed inzakken.. en ze weigert alles wat ik haar probeer te voeren.. of probeer te geven..

Ik ga de arts bellen..

Ben echt bang dat het vanavond over is.. :(

Dit is het kritieke punt waar ik het eerder al over had...

Als ze erdoor komen, gaat het daarna meestal terug wat beter.

Hypoliet is er toen doorgekomen, iets wat niemand toen had verwacht... Op dat moment ging het ook héél erg slecht met hem.

Wanneer heeft ze haar laatste pijnstilling gehad?

Met wat dwangvoer je?

Blijf zelf zoveel mogelijk bij je konijn, ze heeft je nodig.

En probeer iemand achter een aerosoltoestel te sturen... (kost echt niet veel.. ik heb hier bij de apotheek volgens mij 2.5 euro ofzo per week moeten betalen). En je merk bijna onmiddellijk het effect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

och meissie toch....ik vind het echt heel naar voor je, en voor je konijn natuurlijk ook!

maar dwangvoeren moet je echt wel doen hoor, anders verzwakt ze helemaal. dus neem zo'n plastic spuitje zonder naald, doe daar desnoods wat olvarit in, of dus een bixpapje, maar in ieder geval iets met voedingsstoffen wat goed door een spuitje kan, en spuit het in haar mondje. als het eruit loopt, moet je iets verder naar achter in haar mondje spuiten (niet in de keel duwen, maar wel achter op de tong doen), dan slikt ze het wel door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ff niet wat er net is gebeurd..

Maar een half uur geleden lag ze gewoon echt dood te gaan.. en toen ik bij de arts was sprong ze opeens overeind en nu doet ze alsof er niets aan de hand is:oh:

Ze deed echt helemaal niets meer, ik gaf haar dr dwangvoer en dat spuugde ze uit, ze wilde niets meer, zakte steeds door dr pootjes en leek gewoon helemaal op te zijn.

( ja ik geef dwangvoer op de goede manier)

Ze doet het nu zelfs beter dan de dag dat ik thuis kwam van vakantie..

Ik snap er niets van.

Maar de arts zei in ieder geval dat dit echt een speciaal konijn is en dat ze er met goede zorg misschien wel doorheen gaat komen.

Ik ga inkopen doen en keihard knallen met Bijoux!!:goed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .