Ga naar inhoud

Van drinkbakje overstappen naar drinkfles


Kim1982

Aanbevolen berichten

Woensdag heb ik een konijn (half jaar oud) uit de opvang gehaald en daar was ze gewend om uit een drinkbakje te drinken. Maar omdat het de bedoeling is dat ze over een tijdje met mn andere konijn samen komt te zitten en deze uit een drinkfles drinkt ivm het omgooien van drinkbakjes zou het fijn zijn als ze leert om uit een drinkfles te drinken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste zou kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou een beetje banaan aan het tuitje van het flesje kunnen smeren. Als ze dat eraf likt komt ze er vanzelf wel achter dat er water uit komt. En je moet het bakje laten staan tot ze goed doorheeft waar ze kan drinken, om te voorkomen dat ze niet drinkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, konijnen zijn heel slim, praat me er niet van :P

Truus heeft bij mij al een drinkflesje, dronk ze al uit... dus heb dat "probleem" nooit gehad!

Maar misschien werk de banaan-truc bij kim1982 wel... Je weet het niet, is misschien het proberen waard ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk! Ik blijf ook proberen hoor! Maar dacht altijd dat alle konijnen erin zouden trappen en zo zie je maar... Natuurlijk vertikken die van mij het weer! :D

hier is het ook kansloos..... no way dat meneer uit een fles drinkt...

banaan erop en het is leuk, banaan op en meneer is erop uitgekeken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook je konijn voor de fles zetten en in de richten van het tuitje sturen. dan merkt hij dat er water uit komt. Als ze er alleen het lekker aflikken en uit gemakzucht toch naar het bakje gaan zou je het bakje weg kunnen halen. dan gaan ze als het goed is vanzelf naar de fles. wel goed in de gaten houden of ze de fles vinden natuurlijk!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Aude heb ik het haar ook opnieuw moeten leren van de drinkfles drinken maar ging erg makkelijk gewoon een paar keer de drinkfles aan haar mondje gezet en ze ging gelijk weer drinken van de drinkfles, nu drinkt ze wel weer uit een kommetje omdat m'n tante de drinkfles bij haar is vergeten toen ze op Aude lette nu ja ik verwacht geen problemen om het nog eens te leren

ik denk wel dat als je beiden laat staan je konijn wel voor het drinkbakje zal kiezen, zou Aude ook doen hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn konijn wat uit de DW kwam heb ik steeds de drinkfles voor zijn neus gehouden en er een beetje in geknepen. Zeker een 1/2 uur, volgende dag weer een paar keer, na 2 dagen had hij het door. Zijn vriendinnetje die uit de opvang komt heeft het van hem geleerd :-) Heb ik nix voor hoeven doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lieve Muffin dronk eerst ook uit een flesje, maar toen leerde ze Bratley kennen.. Bratley had een een drinkbakje, voor hem alleen, want hij wilde niet uit het flesje drinken.. Wat ik ook probeerde! Nouja, dat wilde Muffin ook wel.. Dus toen gingen ze allebei uit het bakje drinken. Ze hebben de flesjes trouwens ook gesloopt, is blijkbaar leuker dan er uit drinken.........

Nu hebben ze dat flesje met zo'n bakje eraan, zijn ze allebei gelukkig mee! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .