Ga naar inhoud

Antibiotica geven


Eline-Kareltje

Aanbevolen berichten

Hoebedoel je? Hoe je het het beste kunt geven? Ligt er allereerst aan hoe tam en makkelijk je konijn is.. Al geloof ik niet dat er veel konijn zijn die het prettig vinden dat er iets in hun bekkie gespoten wordt eigenlijk. :P

Misschien kun je het de eerste keer het beste met zijn tweeën doen? Dat één iemand het konijntje, in een handdoek gewikkelt, stevig vasthoudt, en de ander het in zijn bekkie spuit? Je moet het spuitje er een beetje van de zijkant in doen, achter de tandjes (jeetje, hoe leg je dat uit..) zodat je 'm er wat verder in kan doen (niet te ver natuurlijk!) dan gaat ook alles er in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een langere tijd antibiotica moeten geven en ik werd gek van de strijd iedere keer. Uiteindelijk deed ik het over de biks of groente, dat at ze gewoon op. Wel oppassen dat eventuele andere konijnen er niet bij kunnen dan, hier aten ze gewoon een tijdje apart. Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werd Indy na langere tijd (ik heb anderhalve week antibiotica 2x daags en zes weken Panacur 1x daags moeten geven) juist makkelijker.. Uiteindelijk zat hij gewoon en hoefde ik alleen zijn koppie vast te houden.

Over groente/eten doen is eventueel ook wel een goed idee, dat heb ik met Panacur pasta wel gedaan, maar dat was wat dikker.. En werd na een paar dagen niet meer gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tip: koop een doosje Lofty's van Vitakraft. Dat zijn een soort haverbrokjes/koekjes. Deze zijn hol van binnen. Breek ze doormidden, en druppel de AB in een holle helft. Geef dit aan je nijn. Succes gegarandeerd, behalve als je nijn echt ziek is en daardoor niet wil eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mn konijntje ook een tijdje antibioticum moeten geven en gedwangvoederd en heb vanalles geprobeerd en het makkelijkste ging het als ik op de grond ging zitten en mn knieën optrok en het konijn op mn bovenbenen legde (met buikje tegen mn benen) zodat ze schuin zat en dan kon ik makkelijk van de zijkant het spuitje in het mondje doen. Inderdaad aan de zijkant erin doen en niet aan de voorkant van het mondje en rustig erin spuiten, anders kunnen ze zich verslikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ben nieuw lid van bunny bunch, heb zins april konijnen.

Ik moet nu ook AB geven en druppel het gewon op de biks.

Ze krijgen 2 keer per dag biks en zijn er gek op dus eten onmiddelijk eerst de medicijnen-biksjes en darna krijgen ze de gewone zonder AB.

Gaat super:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik die van mij antibiotica moest geven zet ik me ermee achter tafel en zet m zo dat t kontje nog op de tafel rust en hef m n beetje op dat zn rugje tegen me aan ligt en zo lukt t bij mij best goed om t naar binnen te spuiten, zoals dollie zij n beetje aan de zijkant achter de tanden. alleen dat doorslikken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja maar ik heb natuurlijk 3 nijnen die samen zitten en nog nooit gehad dat ze alle 3 tegelijk antibiotica moesten krijgen, dus dan gaat dat moeilijk want dan vliegen ze met zn 3en op die witloof af =D kan mss niet echt kwaad als ze t binnenkrijgen maar geef t hen liever niet als t niet nodig is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .