Ga naar inhoud

Is hooiruif echt nodig?


cleo+jappany

Aanbevolen berichten

Ik zou niet zo'n draad ruif pakken maar een dichte. Heb ons Jearke ooit eens met haar kop uit zo'n ruig moeten halen. Die was in de ren van buitenuit hooi aan het eten en had haar kopje tever de ruif in gedrukt en kwam er niet meer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier gewoon een paar keukenmandjes van Ikea (o nee, 1 ervan is een badkamermandje geloof ik, maar dat maakt verder niet uit), die ik als hooiruif gebruik. De gaten zijn te klein voor mijn konijnen om met hun kop door te kunnen, dus dat werkt perfect. Ze hangen in het hok, zodat het hooi lekker droog blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hangt dat ok van de grote van het konijnekoppie af lijkt me.

Ik vond deze nog:

Dichte hooi- voederruif

333_thumb.jpg Resize%20of%20DSC04753.JPG

Geen hooi meer op uw vloer met deze dichte hooiruif

Afm. 28.2x9.3x15.8 cm. Merk: Ferplast.

Wacht u aub na uw bestelling met betalen totdat

u van ons een mail ontvangt met hierop de verzendkosten.

Deze hooiruif kan niet door de brievenbus en wordt

een postpakket.

Een dichte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik geen hooiruif (meer), ze eten toch geen hooi en dat ding neemt nogal wat ruimte in beslag. Wel hooiballetjes maar daar zit meestal haver in :P zolang ze het eten als het op de grond is, hoeft het eigenlijk niet.. Maar het lijkt mij wel frisser, kunnen ze er inderdaad niet op plassen enzo. Ach, het is geen noodzaak, maar net wat je zelf het prettigst vindt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen hooiruif!

Truus dr hok ligt helemaal vol met hooi!

Doe namelijk eerst Absorberende korrels, van het merk happy home..

Daaroverheen bedek ik de hele bodem met een dikke laag hooi! (multifit, bergweide hooi)

Ook heb ik een hooiballetje in haar hok hangen, met elke dag vers hooi! (vitakraft, kruidenhooi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt op de bodem beter stro gebruiken (bovenop de absorberende laag), en het hooi alleen geven als voedsel. In de winter zal stro veel beter isoleren tegen de kou, en daarnaast is het niet zo gezond als ze eten van het hooi waar ze eerst overheen geplast hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt op de bodem beter stro gebruiken (bovenop de absorberende laag), en het hooi alleen geven als voedsel. In de winter zal stro veel beter isoleren tegen de kou, en daarnaast is het niet zo gezond als ze eten van het hooi waar ze eerst overheen geplast hebben.

Ik heb een binnenkonijn! ;)

& was laatst bij de dierenarts die vroeg wat ik gebruikte als bodembedekker, toen vertelde ik dat van de korrels & het hooi enz.

Toen zei ze: oooh prima!

Ze vroeg het namelijk omdat stro helemaal niet goed is voor een konijn!

Er zitten stoffen in die slecht zijn voor de gezondheid van een konijntje...

& stro is hard, als dit in hun oogjes prikt, kunnen ze blind raken!

Maargoed aangezien ik een binnen konijn hebt, heb ik dus geen stro nodig!

& zijn die korrels & hooi meer dan voldoende...

& elke dag een verse bal met hooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit ding had ik ook, zo perfect dus niet zeker niet voor wat jongere konijnen. Hier had onze ram (1) zijn hoofdje doorheen gekregen en kwam er niet meer vanzelf af. Had dus even paniek hier en gelukkig dat we het direct zagen (hij zit buiten in de ren)

Ik heb zo'n ruif in zowel het boven als onderhok echt perfect. De Fokker had ze en die heb ik ook meteen gekocht. De dierenarts vertelde dat konijnen i.p. geen hooi eten waar ze overheen hebben gelopen, dat betwijfel ik, maar dit is wel zo schoon. En ze kunnen het er zo uit eten!!!

Animation12.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .