Ga naar inhoud

Is hooiruif echt nodig?


cleo+jappany

Aanbevolen berichten

Ik heb van die 'balkonnetjes' aan de buitenkant van het hok waar ik hooi in doe en kruidenhooi doe ik in een hooi/groentenbal.

Wel heb ik van die hooiruifen gekocht voor aan de buitenkant van het hok die ik bij me moeder krijg :D (maar die zijn zoiezo niet vast met schoeven, maar met van die haakjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een hooiruif zeker gebruiken als ze niet zindelijk zijn, als ze volledig zindelijk zijn is het niet nodig vind ik.

Mokka is volledig zindelijk, bij hem ligt ook de halve kooi vol met hooi, hij houdt ervan om erin te liggen en te liggen woelen. Ik ververs het hooi wel regelmatig en geef elke dag een verse pluk bij.

Plushke is enkel plas-zindelijk, haar hooi geef ik in een plastic bak, maar ze keuteld automatisch overal behalve in het hooi.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een hooiruif en twee hooiballen (grote & kleine). In de hooiruif doe ik 'gewone' hooi en in de ballen heb ik nu paardebloemhooi zitten (wat groot favoriet is, trouwens :)). Onder de gewone hooiruif heb ik nu een bak staan die ze gelijk als toilet gebruiken (er zit dan ook nog houtkorrels in die bak) dus ideaal. Het enige wat ik nog wel in de ren vind zijn keutels maar die zijn makkelijk op te vegen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn nijnen willen geen hooiruif en geen balletje met hooi erin heb het al geprobeerd

de ruif slopen ze meteen en de bal met hooi blijft vol staan ze eten gewoon niet van

nijn houdt van dr kop in de hooi berg duewen...dus elke avond kom ik hooi brengen en los in de hok doen komt ze gelijk lekker erin liggen en eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

gijs eet hier het liefste de gewoone hooi uit zn wc terwijl hij kruidenhooi heeft in een hooibal. hier eet hij wat minder enthausiast van (de hooi vindtie wel lekker want als je het in een bakje doet eetie het wel, maar dat wordt zn hok zo'n rommel) gijs is dus ook liever lui dan moe.

bij ons in de winkel werken de hooiballen trouwens super. ze worden 2 keer per dag helemaal vol gedaan (en tussen door ook als ze leeg zijn) doordat het hooi niet meer op de grond ligt lijken de hokken veel schoner. (wat in de winkel toch ook wel belangrijk is)

bij mijn hok zat een ruif die je gewoon als een rekje in hethok kon hangen. dit vond gijd trouwens beter te gebruiken als wc en bed :P daardoor ging de ruif er steeds uit dus die heb ik er maar uitelaten. hij heeft nu een hoektoilletje een een kleine kattenbak (was bedoelt als vervanging voor het kleine hoektoilletje) die hij nu als bed gebruikt. sleeptie ook altijd zn knuffeltje mee heen alsie daar in gaat liggen slapen :mdr: ach jah... konijnen, het zijn net kinderen:P haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .