Ga naar inhoud

Wortelen en appel


Kellytje_LoveYou

Aanbevolen berichten

heey, nog effe een vraagje over wortelen en appelen

ik heb op een site gelezen dat je van wortelen en appelen geen grote porties mag gegeven omdat er veel suiker inzit maar iemand die ik ken die geeft elke dag een redelijk grote portie wortelen

dus is mijn vraag: hoeveel wortelen en appelen mag ik knoeperke nu geve ???

alvast bedankt

xxx-jes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

een klein stukje terwaarde van ongeveer een postzegel of zo

of gewoon een ring(als je uhm snijd ...

dit mag je dus niet elke dag geven 1x in de 2 weken ofzo is geen ramp... (ik ben hier geen exper in hoor) dus als iemand beter antwoord voor haar heeft moet jullie mij maar even verbeteren hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn houd niet echt van wortel, dus dat krijgt ze sowiso nooit.

Ook niet omdat ik ook gek ben van rauwe wortels en er meestal weinig overblijfd, en anders omdat er gewoon anders niet genoeg is 'Savonds met het eten. :P

Appel krijgt ze heel af en toe, gewoon een heel partje.

Ik geef nu nog maar zelden wat lekkers aan mijn konijntje.

Meestal gewoon voer en hooi. En gras natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef wel af en toe een hele wortel, heb ik geen problemen mee en ze lusten het graag.

Maar ik geef verder zelden of nooit snoepjes, ze krijgen eigenlijk enkel hooi, biks en groenvoer... Dus dan kan zo'n wortel minder kwaad dan als je zo elke dag een snoepje geeft.

Appel geef ik minder vaak, af en toe eens een stuk klokhuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens iets gelezen over giftige pitten dus daarmee wel oppassen dan Mufassa.. (Weet niet in hoeverre dat nu klopt, maar ik haal ze er voor de zekerheid altijd uit..)

Bij mij krijgen ze niet elke week wortel, alleen als we het zelf eten of als ik toevallig zo'n grote winterwortel koop, maar eigenlijk kan dat niet uit. Ze krijgen dan een paar keer per week een plakje van nog geen cm dik, dan doe ik zo twee à drie week met zo'n wortel en dan istie vaak al niet goed meer. Nu zorg ik voor de konijnen van iemand anders, dus delen ze de wortel. Appel krijgen ze ook hooguit één keer in de week, dan snijd ik gewoon een stukje van m'n eigen appel af want ze krijgen zo weinig dat het zonde is om een hele appel voor ze aan te snijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef nooit wortel, appel of ander soort fruit, al krijgen ze het soms wel voor elkaar om een minuscuul aarbeitje uit mijn tuin te jatten als die toevallig tussen het hek door komt. ik vind het onnodig, omdat ze al zoveel ander groenvoer krijgen, en er veel suiker en vitamine c in zit, wat niet echt goed is voor een nijn. Tuurlijk is het niet slecht als ze 1 keer per week een klein stukje krijgen, maar ik ga zelf niet iets kopen wat niet heel goed is, als ik het zelf niet ga opeten.

fruit gaat hier altijd schoon op, want mijn vriend en ik halen de norm van 2 stuks fruit ruimschoots, en wortel eten we zelf niet vaak, en als we het eten gaat het op ook. De nijnen krijgen nog wel eens wat loof van de wortel.

en ze doe nzich tegoed aan witlof, andijvie en verschillende kruiden, dus dan vind ik het wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja das goed die appel (mms beetje veel) en wortel, zo een keer in de week ik voldoende hoor ;)

Met komkommer, heb ik denk ik gelezen, dat dat niet zo goed is :s

Gaf het vroeger ook maar nu meer in mate ... Dus zeker niet meer elke dag.

Als het fout is verbeter me dan hé :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ik geef juist best vaak wortel o.o Alleen nooit appel. Dat eten mijn konijnen sws niet. Ik vond het wel al vreemd dat ze ook nooit de wortels op aten, dus nu weet ik ook waarom. Ach ja, dan krijgen ze meer van andere groentes voortaan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komkommer kun je volgens mij vaker geven dan appel en wortel.. Maar die van mij krijgen er plakpoep van. (Dat hoeft niet zo te zijn bij andere konijnen.. Hier toevallig wel..) Heb me er dus niet echt in verdiept want ik geef het sowieso niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .