Ga naar inhoud

Ben wel benieuwd van welk merk BIX jullie geven en waarom juist van dat merk?


roosjerobijn

Aanbevolen berichten

Kelly dat is dan inderdaad heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoop als ik het zo lees.

Mijn konijnen hebben nooit diaree maar het is dus toch verstandig andere voeding te kiezen?

Over twee weken gaan we met vakantie dus ik wil nu ook niet teveel gaan expirimenteren eigenlijk. Geef die SS maar een beetje als tussendoortje. Ik heb ze elk twee staafjes gegeven en meer geef ik ze vandaag maar niet meer geloof ik. EEns even kijken hoe ze hierop reageren.

Vind het zo leuk dat iedereen elkaar helpt aan de voor hem haar favoriete voeding te komen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik voer hier ook SS, mede door Nijn zijn kiesproblemen. Maar ze vinden het ook beide erg lekker, iedere dag is het weer een feestje als hun schaaltje met biks hun kant op komt. Ze doen het er prima op, het zijn mooie gezonde konijnen met glanzende vachtjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop SS in zakken van 10 kilo en betaal nog steeds e oude prijs van 32.50!

Ik ben jaloers........ Je betaalt iets meer dan de helft, in vergelijking met wat ik ervoor betaal.. (Naar verhouding.) Jammer genoeg kunnen die grote zakken bij mij écht niet uit, ik doe er dan een jaar mee.. Of blijft het zo lang wel goed?

Ik geef dus ook SS :P zelfde reden als Lianne, ben begonnen doordat het beter is voor Indy's kiesjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week een tienkilozak SS overgenomen (voor 30 euro, jeej!!) van iemand die hem al wat langer had staan en die is houdbaar tot december 2010. Ik denk dat als je er dus nu een in de winkel zou kopen deze misschien dus nog wel langer houdbaar zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar ook geopent? Ik kan in principe een deel kwijt in een grote bak (maar daar zit nu andere biks in... Hmm..) maar lang geen 10 kg.. Maar mijn ouders zouden wel heel blij zijn met wat goedkoper. Gemengd voer kochten we eerst ook altijd heel veel maar toen hadden we nog drie konijnen én die kregen veel meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een bak waar zeker de helft van de zak in past, misschien nog wel iets meer zelfs. Maar ik zat die zak vorige week te bekijken, en het viel me op dat er een soort luchtgaten bovenin de zak zitten. Ik weet niet of dat normaal is, het is me bij de kleinere zakken nog nooit opgevallen in ieder geval, maar dan maakt het dus niet uit of de zak open of dicht is, er komt nu ook al lucht bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mensen die geen konijnen honderden konijnen in een fokkerij houden (en dat zijn de mensen op wie Bunny Bunch zich richt; namelijk de 'gewone' konijnenliefhebbers) wordt voer wat coccidiose tegengaat (dus voer wat Robenidine of Meticlorpindol bevat) ten strengste afgeraden! Kasper Fauna Food fokbrokjes zijn in de meeste gevallen dus niet geschikt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef dus ook SS :P zelfde reden als Lianne, ben begonnen doordat het beter is voor Indy's kiesjes..

Ik wist hier al dat de kans groot was dat Nijn haken zou kunnen krijgen, dus ik ben ruim voor die tijd al overgeschakeld op SS. Ik heb hier nu telkens zakken van anderhalf of 3 kilo, meer kan ik gewoon niet kwijt helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist hier al dat de kans groot was dat Nijn haken zou kunnen krijgen, dus ik ben ruim voor die tijd al overgeschakeld op SS. Ik heb hier nu telkens zakken van anderhalf of 3 kilo, meer kan ik gewoon niet kwijt helaas.

Ja, Indy heeft in maart voor het eerst haakjes gehad.. Toen van Loes een beetje SS gekregen, ook zodat hij weer wat op kracht kon komen, maar ben het blijven geven en het bevalt super!

We hebben in principe wel ruimte in de garage en het scheelt wel enorm.. Dus ik zal het eens met mijn ouders overleggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel in ieder geval even op voorhand of ze het in stock hebben, dat je niet helemaal voor niks gaat.

Anders is er nog een andere dierenwinkel in Antwerpen die het verkoopt, maar die vraagt echt een extreme prijs...

Ik ken antwerpen op mijn duimpje dus zal eens een poging doen het uit te leggen.

We vertrekken bij het centraal station.

Je staat met je rug naar het station en met je gezicht naar de keyserlei.

Je gaat rechtdoor en loopt de keyserlei uit tot het kruispunt met de Frankrijklei (aan je linkerkant zie je op de hoek de Lush winkel ;)).

Je steekt over en je beland op de Meir.

Je wandelt door tot je aan je linkerkant een Esprit ziet en een zijstraat met een fontein... deze straat is de Wapper en die slaag je in. En dan gewoon rechtdoor (ook door de Maria Pijpelicxstraat) tot je uiteindelijk op de Oude Vaarplaats komt (de overgang v/d Maria Pijpelincxstraat naar de Oude Vaartplaats is niet helemaal recht, je moet volgens mij een klein hoekje nemen, maar dat spreekt voor zich).

even zoeken naar nummer 55 en je bent er ;).

Vertrekken bij de meir had ook goed geweest :P

Maar bedankt :D

Zal eens bellen dan, staat de telefoonnr op een site ofzo?

En ik wist niet dat daar een Lush winkel was, eens gaan zien dan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge jonge wat een moelijke beslissing!!!

En waar open jullie Hope Farms super biks?

ook dit kun je bij de welkop bestellen. heb er namelijk voor mijzelf ook achteraangebeld. (werk bij de welkoop, vandaar)

wat betreft het voer wat je noemde de bruine zakken van de welkoop. dat is waarschijnlijk kenner van het land. dit voer is ook meer bedoeld voor grootverbruik en bevat ook een middeltje tegen cocoidose. is voor een huiskonijntje dus minder geschikt. het zlefde geld voor kenner konijnenkorrel classic.

de gewone konijnenkorrel is wel een goede biks (met het roze label) en is ook in grote zakken te krijgen. deze geef ik zelf ook aan gijs. hij doet het hier goed op (als hij niet te veel er bij krijgt natuurlijk, maar dat is met elke biks zo)

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf niet weet van welk merk ik geef. zal eens even de Welkoop bellen. Ik koop het bij de Welkoop in van die 25 kilo bruine zakken. Ik heb van die grote kunsstof tonnen (een waterkluis noemen ze die) gekocht met schroefdeksel. Wit met een paarse deksel en daarvan heb ik er twee. Ook heb ik nog één (wit met een rode deksel) waar een kilo of drie in past bij de hand voor de dagelijkse porties.

Ik kocht me altijd rot aan die 5 kilo zakken en toen ik het prijsverschil eens goed tot me door liet dringen ben ik overgestapt naar die grote hoeveelheden. Die tonnen waren niet goedkoop maar die heb je er binnen een mum van tijd weer uit.

44226_groot_01.jpg

Maar vertel welke soort hebben jullie?

En waarom hebben jullie die soort?

En welke soort wordt het meest aanbevolen?

B.v.d.

Heb je enig idee welke maat waterkluis dit is? Inhoud is in liters en ik heb geen idee hoeveel biks/hooi daar dan in kan. Ik zit er ook aan te denken om mijn voer hier in te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer ze hier SS mature rabbit. Deze variant van SS heeft een nog hoger vezelgehalte en is speciaal aangepast op het oudere konijn. Aangezien Martin 8 jaar is is dat geen gek idee en ze zijn er verzot op. Ik ben ooit met SS begonnen ivm tandproblemen.

Nog hoger vezelgehalte? Okay..

*Gaat googlen*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .