Ga naar inhoud

Toendra ziek? :-( - topic over e cuniculi


mintaka

Aanbevolen berichten

  • Reacties 145
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Toendra mag naar huis! :happy:

helaas nog niet vandaag :( want het kwam DA Inge beter uit dat ik morgen zou gaan, dus ja, dat doe ik dan maar he... (en de extra dag opname wordt niet aangerekend, dus dat vind ik wel sjiek van haar)

Inge zei dat ik nog ga vloeken om Toendra haar medicatie te geven, want ze vindt het absoluut geen lolletje! in het begin ging het vlot (toen ze nog suf was), maar nu ze zich beter voelt, slaat ze met haar achterpoten hahaha

zo kennen we ze weer hihi :lol:

jippie ik ben zooooo blij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weten jullie wat grappig is? :)

Morgenavond, wanneer ik Toendra mag gaan ophalen (om 20u), heeft het meisje dat mij de naam en het adres van Inge Thas heeft bezorgd, ook toevallig een afspraak daar met één van haar konijnen! Dat vind ik super leuk! Ik heb haar trouwens al uitgenodigd om samen een ijsje te gaan eten, als traktatie omdat Toendra er dankzij haar goed is doorheen gekomen. :)

Ik kijk ernaar uit (naar Toendra's thuiskomst, naar de ontmoeting met dat meisje en naar het ijsje :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Mintaka, wat geweldig dat Toendra morgen naar huis komt. Wat zul je blij zijn en Toendra ook!!

Ik zag je foto's van TOendra en Savannah, het lijkt wel of jij mijn nijnen hebt. Want die 2 van jou lijken precies op 2 nijnen van mij!! Haha, misschien familie, wie weet?? Het zal wel niet. Maar wel grappig dat wij dezelfde nijnen hebben. En mijn andere nijn is zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet weg, we gaan nu vertrekken.

De DA belde net met het resultaat, dat Toendra positief is bevonden voor e. cuniculi. Dat wil zeggen: zes weken medicatie (oh help dat wordt een gevecht) en Savannah en Snoet twee weken preventief.

Wat ben ik blij dat ik bij DA Inge terechtgekomen ben!!!

Hopelijk blijft alles nu goed gaan met Toendra...

Straks meer nieuws!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer thuis, maar nog niet zo lang... we hebben een hele tijd moeten wachten (een uur) voordat het onze beurt was, niettegenstaande we een afspraak hadden...

Toendra is totaal hyper op dit moment, racete als gek door de gang, sprong overal op en onder en achter. De ontmoeting met Savannah was heel erg ontstuimig, dat ik me zelfs afvroeg of ze niet aan het vechten waren... Maar toen werd er gelikt, dus het zal gewoon enthousiasme zijn.

Nu zit ze in haar hok, waar ze overactief van links naar rechts springt. Ik hoop dat, nu het donker is waar de nijnen zitten, ze een beetje kalmeert en morgen gewoon weer zichzelf is...

Ze heeft wel niet de volledige coördinatie over haar pootjes, misschien versterkt door haar hyper gedrag, dus ze viel af en toe wel om, maar was snel weer te been (of te poot) om verder te racen en te springen.

De DA had ons wel gewaarschuwd dat die symptomen nog een tijd kunnen duren, omdat de hersenschade natuurlijk wel onherstelbaar is, maar we waren er erg snel bij, dus de prognose is goed.

Ik hoop wel dat de parasiet ook niet het stuk hersenen heeft aangetast dat voor haar "persoonlijkheid" instaat, en dat ze nu minder lief en vertrouwelijk zou zijn... Maar ja, ik mag nu geen conclusies trekken, ze is gewoon te blij van weer thuis te zijn, denk ik.

En nu moet ze dus 6 weken medicatie krijgen. Fjoewww, dat wordt nog wat..... Daarnet even "geoefend" met Savannah en Snoet, die ook twee weken behandeld moeten worden. Kwestie van het in je handen te krijgen, denk ik, want op zich is het niet zo moeilijk...

De gevolgen... Tja, dat is niet erg duidelijk... De schade is blijvend, maar de symptomen kunnen wel "gebufferd" worden, maw dat ze niet (of niet erg) tot uiting komen... En voor de rest is het afwachten, denk ik.....

DA Inge zei wel dat haar konijnen vroeger ook e. cuniculi gehad hebben en dat die er goed waren doorgekomen, dus dat schept hoop.

Ik ben nu stikkapot, van de zorg en het piekeren ook, want het is op zich in theorie ook besmettelijk voor mensen, maar alleen als je weerstand erg sterk achteruit is gegaan en je via de mond in contact gekomen bent met de urine van het konijn, bvb doordat je sla eet waar op geplast is. Dat weet ik nu, wist ik tevoren niet natuurlijk, dus ik heb me wel zorgen gemaakt. Ik hoop dat alles nu snel weer normaal wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de medicatie is trouwens albendazole (whatever that may be)

Toendra moet dagelijks 2 ml krijgen gedurende zes weken

Savannah dagelijks 2 ml gedurende twee weken

Snoet dagelijks 1.4 ml gedurende twee weken

dus het aantal gevechten per dag zal meevallen, namelijk één :) met Toendra de anderen zijn goed te doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

update-je (hoe schrijf je dat? :blink: )

Vanochtend trof ik een blije Toendra aan! :)

Ze hebben alle drie een boel groenten gekregen: andijvie, wortel, selder, witlof en mevrouw was zeer enthousiast! Ik heb alleen haar effe uit het hok gelaten, kwestie dat het ietofwat rustig blijft en ze Savannah niet weer gelijk in de haren vliegt (lief bedoeld, maar kom) want dat is voor Safje ook niet al te leuk...

Toen ik gehurkt met de selder op schoot stukjes zat te snijden voor de andere twee nijnies, kwam Toendra de blaadjes van de stengels trekken :$ Wat moet je nu met zo'n brutaal nest :lol:

Straks medicatie :P ik ga me alvast inschrijven voor het wereldkampioenschap konijnworstelen! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees nu heel je story pas,ben een paar dagen niet online geweest en niet lang genoeg om alles helemaal te lezen.

Wat heel erg fijn dat alles weer goed is gekomen met Toendra. DA Inge klinkt idd als een prima DA.

Ik hoop dat het nu goed blijft gaan met Toendra en ook met de andere nijntjes natuurlijk.

Het geluk was met jouw en Toendra.:)

Toendra lijkt trouwens op mijn Cutie,die heeft ook zo'n wildkleurtje. Alleen ik ben er zeker van dat ze geen familie zijn hoor:p

Ik heb ook een hoop geleerd van jouw Story.Het was heel interessant en ook verdrietig om te lezen. Maar de laaste pagina's waren gelukkig heel prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .