Ga naar inhoud

Sherrif wordt gesterriliseerd..


Sherrifke

Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje ten inde raad...

Sherrif eet nog steeds niet, drinkt niks en nu ik haar voor de tweede keer ( vandaag )2 ml wortelpuree probeer te geven begint ze zich hevig te verzetten, me te bijten en zelfs te grommen. Ik ben zo bang dat ik haar pijn heb gedaan..

Dit kan toch niet goed zijn? Ze heeft sinds maandag ochtend niks meer binnen gekregen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

1 van onze konijnen was ook zo chagrijnig na haar castratie.

Bij haar duurde het ook wat langer voor ze weer ging eten.

Als ze ook niet drinkt zou ik haar ook wat water geven met het spuitje van het dwangvoer. Bied haar gewoon soms wat eten aan en idd evt wat dwangvoer.

Als ze morgenochtend nog niet zelf iets wil eten kan je altijd nog de da weer bellen. Wie weet begint ze tussen nu en morgenochtend toch wel weer voorzichtig met eten hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Yvonne,

Ben ik blij dat er nog iemand online is!

Ik slaap op de bank vanavond, zodat ik haar in de gaten kan houden..ik schrok net omdat het leek alsof ze hartstikke verslapt was, en heel korrig. Net heb ik haar, tegen mijn gevoel in toch opgepakt en op de hoek van de eet tafel gezet. Als ik daar achter ga staan, dan kan ik haar heel goed dwangvoeren. Uiteindelijk heb ik haar 5 ml wortelpuree gegeven ( wil er niet teveel van doen ivm de suikers en mogelijke gasvorming ) Hierna heb ik haar terug gezet en een bassilicum blaadje voor gehouden.. ze werd boos en at hem op :D:D daarna nog 4 blaadjes opgegeten... Toen werd ik enthousiast en heb een blaadje andijvie en witlof gewassen.. de witlof wil nog niet, maar de andijvie is niet onangeroerd gebleven...

Ze heeft alleen nog niet gedronken.. Ik zal de drinkfles bij haar mondje houden.. drinkt ze dan niet dan zal ik het met het spuitje doen..

OEF! Ben ik opgelucht!! Ik was erg geschrokken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh het gaat daar goed!:party:

Ik had snufje gisterenavond en vannacht een bikspapje gedwangvoerd. Gisterenavond had ze al gedronken. Vanmorgen was ze wat actiever en ze heeft 5 stengeltjes wortelloof gegeten.

Zijn er bij jou al keutels? Hier nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog geen keuteltjes, wel heeft ze daarstraks haar toiletje bezocht maar alleen een plasje gedaan. Zolang ze goed eet en drinkt ben ik gerust. Hoewel ze alleen dingetjes eet die ik haar aanreik... nog niks zelfstandig. Momenteel ligt ze al een uurtje te slapen onder de tafel, ( gilmore girls is ook heerlijk om mee in slaap te vallen :P )

afwisselend met zich te wassen. Ze heeft vanochtend nog wat pijnstilling gehad en ze beweegt zich goed door het huis heen..

Ze is hartstikke dol op bassilicum, ga haar zo nog een paar blaadjes geven en een stukje appel proberen.. De schat doet het goed en shief is een echte gentleman :D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou je zal wel helemaal gaar zijn vandaag na zo'n nachtje en dagje! Ik wilde even zeggen dat is het super vind dat jullie zo zorgzaam zijn! Jullie konijnen boffen maar met zulke baasjes *respect*

Een gaar nachtje was het inderdaad :bounce:maar kan zo her en der nog wat bijslapen:yes:

Ik bof ook deze nijntjes:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet zo goed of het aan de betere hand is met sherrif.. Ze heeft net wel weer bassilicum en andijvie uit mijn hand gegeten, maar ze verroerd zich niet van haar plaats. Ze heeft zich onder mijn salontafel gevestigd... daar zit ze al een paar uur en zodra ik met mijn hand in de buurt komt wordt deze met haar koppie stevig weg geduwd.. Voor zover bekent.. nog geen keuteltje van sherrif aangestroffen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft altijd lastig na zulke operaties, want ze zijn natuurlijk ook wel erg ingrijpend.

Mijn Nijntje begon heel snel weer met eten maar is wel heel lang op 1 plek blijven zitten... ik was met haar om een uur of 4 smiddags thuis (hadden we wel een autorit van een uur gehad) en toen heeft ze op een kleedje gezeten tot de volgende dag. Plotseling was ze er helemaal klaar mee en wilde ze rennen, springen en racen.

Ieder konijn reageert toch anders. Zolang ze wel eet zou ik me nog niet al te druk maken. Als ze zich echt te beroerd zou voelen lijkt het me dat ze eten het eerst stopzet.

Wanneer heeft ze voor het laatst pijnstilling gehad en wanneer moet ze weer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt geen darmstimulerende middelen meegekregen hé?

Anders kan je dit natuurlijk nog even overleggen met je DA.

Heb je een verbetering gezien nadat je de pijnstilling hebt gegeven, of is er geen verandering aan haar te merken?

@ Katrien: Snuf doet het zo te horen erg goed.

Probeer haar af en toe te pesten met wat groen. En leg elk uur een vers plukje hooi voor haar neus. Nieuw hooi doet eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan heeft ze nog niet zo lang terug gehad.

Mijn konijn kreeg metacam kan ik me nog herrineren en die dosering was anders.. Mijn konijn woog ook nog maar 1 kg toen.

Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de dierenarts opbellen.

Het herstel van mijn konijn is toen heel voorspoedig verlopen dus ik heb geen ervaring met een lastig herstel na castratie.

Maar we moeten niet vergeten dat dit een hele grote ingreep is, en het is nog maar een dag geleden, en dat is echt niets..

Zolang ze eten aan neemt zou ik me nog niet te druk maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt geen darmstimulerende middelen meegekregen hé?

Anders kan je dit natuurlijk nog even overleggen met je DA.

Heb je een verbetering gezien nadat je de pijnstilling hebt gegeven, of is er geen verandering aan haar te merken?

@ Katrien: Snuf doet het zo te horen erg goed.

Probeer haar af en toe te pesten met wat groen. En leg elk uur een vers plukje hooi voor haar neus. Nieuw hooi doet eten...

Ik heb idd geen darmstimulerende middelen meegekregen...

Tevens ook geen verandering na de pijnstilling. Ze is onder de tafel gaan zitten en dat was het. Gister avond ook na rde pijnstilling, is ze gaan liggen e dat was het.

Soms lijkt ze wat fitter uit te zien en het andere moment zo suf als.. als een konijn zeg maar :$

Ik weet dat ik me misschien zelf te veel zorgen maak, maar zou het me zelf niet vergeven als ik iets over het hoofd zou zien :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou even je DA kunnen bellen om een darmstimulerend middel te overleggen.

Het is bij konijnen eigenlijk nooit bewezen hoelang pijnstilling werkt. Je mag opzich ook 3 keer per dag geven na een castratie, dus om de 8 uur.

Als ze echt zou gaan knarsetanden of piepen, dan best je DA bellen om te overleggen of ze geen sterkere pijnstiller nodig heeft.

Ik zou persoonlijk even je DA bellen ivm met een darmstimulerend middel en dan kan je ineens aanhalen dat je geen verbetering zag na de pijnstilling.

Niet zo snel schrik hebben voor een verstopping hoor. Het is niet abnormaal dat ze nog niet keutelt. Eufrasie had pas de volgende avond tegen 23.45u haar eerste keutels. Maar zij kreeg wel al van in het begin een darmstimulerend middel.

Maar je niet te ongerust maken over de keutels, dat kan echt gewoon een tijdje duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .