Ga naar inhoud

Sherrif wordt gesterriliseerd..


Sherrifke

Aanbevolen berichten

Maandag 6 juli moet Sherrif er aan geloven.. Ze wordt gesterrilisserd. hoewel de ingreep vaak wordt gedaan en het het beste is voor het beestje, vind ik het toch wel eng om mijn sjattie weg te brengen in de hoop dat alles goed gaat. Ik lees regelmatig op het forum over nijntjes die aan de ingreep moeten geloven, maar als je je eigen nijn weg moet brengen.. slik.. vind het maar moeilijk.

Terwijl ik me inlees en voorbereid zou ik toch heel graag persoonlijke ervaringen en tips van jullie ontvangen. Over de voorbereiding, nabehandeling.. alles is echt welkom

Al vast bedankt!

Groetjes Simone en Sherrif

en een beetje van Shief

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb het verhaal helemaal gelezen. Hoop dat het bij Sherrif ook zo voorspoedig verloopt. Ik heb alleen geen appart hok waar ik haar in kan houden, shief, die overigens heel rustig is en ook niet op sherrif rijd, deelt de gehele ruimte. Nu zal shief ook geen probleem worden na de operatie van sherrif, dus neem aan dat ze bij elkaar kunnen blijven... ( shief is nog al bangtjes en onderdanig aangelegt.. kweet niet wat hij voor mijn tijd heeft meegemaakt... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel oppassen met de bodembedekking dan hoor! Dat mag niet in de wond gaan prikken of er aan vastkleven, want dan kan het gaan ontsteken. Het beste kun je haar op kranten met daar overheen een oude handdoek o.i.d. houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup, daar had ik me al op ingelezen. Daat lijkt me zelf ook een beetje pijnlijk om met een buikwond op zaagsel te liggen.. Een fleecedeken in plaats van kranten.. is dat misschien een optie? of zouden de pluisjes van zo'n deken problemen kunnen veroorzaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad ook een goed idee!. Ik heb alle kleuren van de regenboog.. maar geen witte.. die ga ik dit weekend dan al vast bij de hema halen.

Hoe is het herstel gegaan bij Bikkel? Wat heb je gedaan om je voor te bereiden na de operatie? ( ben echt bang om iets belangrijks over het hoofd te zien )

Link naar reactie
Delen op andere sites

bikkel zn herstel ging super, ik ben banger en zenuwachtiger geweest dan hij haha...

ik had in de kooi een badlaken gelegd en groenvoer....toen ik em ging halen bij de da lag ie in een warmhoudkastje...soort couveuse! Toen hij thuis kwam heb ik hem in de kooi gezet en hij begon eigenlijk al heel snel te knabbelen aan het groen dus toen waren eigenlijk mn zorgen over haha...ik was bang dat zn darmpjes stil kwamen te liggen.

Ik heb hem verder met rust gelaten en s'avonds kwam meneer de kooi alweer uit....ik had verder geen pijnstilling meegekregen en achteraf had Bikkel dat ook niet nodig.

Dus hier ging het erg voorspoedig!!!

Bij een dame is de ingreep wel heftiger....toen Bella geopereerd werd had ik 2 flesjes in een sok gedaan met warm water als kruikje en ook een witte handdoek en groenvoer en water....Bella kroop iedere weg van de kruikjes en cindy gaf toen aan dat ze vaker op een koele ondergrond willen liggen ivm de hechtingen....ik zou even aankijken hoe het gaat en het ligt er natuurlijk ook aan hoe je haar bij de da weghaalt, als ze nog suf is is dat natuurlijk ook weer anders....en denk aan pijnstilling, bij voedsters is dat heeeeel belangrijk!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de boel zo inrichten dat ze of lekker warm tegen een kruikje kan aankruipen, of op het koele laminaat lan liggen.. Ik neem aan dat het verstandig is dat ze de eerste periode niet te veel in en uit springt ( uit de kooi )

Ik had de DA al gevraagt over de pijnstilling, maar daar werd aangegeven dat ze een spuit zou krijgen bij vertrek en dat dat genoeg zou zijn voor 2 dagen.. nu heb ik daar een beetje een hard hoofd in.. ik zal toch vragen om extra pijnstilling mee te nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Pfff morgenvroeg is het dan zover.. Ik moet Sherrif om 9 uur bij de DA afzetten zodat ze gesterilliseerd kan worden.

Begin er nu wel gemixte gevoelens over te krijgen, maar denk dat dat wel normaal is of niet?

Ze ligt er nu nog zo lekker rustig en vredig bij.. de arme schat..

Zal morgen een update doen als ik meer info heb.. nu eerst deze nacht doorkomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit hier nu idd al met pen en papier alles op te schrijven, alle vragen, wat ik mee moet nemen ( hebben ze bij de DA niks over gezegt, maar lees het overal terug op het forum hier ) en nog wat spulletjes die ik moet halen.

Toen ik de afspraak heb gemaakt heb ik og navraag gedaan over pijnstilling, maar daar zeiden ze dat ze een spuit krijgt dat genoeg was voor 2 dagen. Maar dat zit me nu helemaal niet lekker. Ik zal morgne aangeven dat k er eigenlijk wel op sta dat ik iets van pijnstilling mee krijg.

Verder ben ik de link van Kiwi nog een keer door aan het lezen die eerder gepost was.. zodat ik niks over het hoofd zie..

Gelukkig is het buiten hier nu een stuk koeler, dat maakt het hopelijk iets aangenamer..

Bedankt voor jullie steun!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker zorgen dat je pijnstilling meekrijgt hoor. Zeg maar gewoon dat je je er zelf beter bij voelt als je dat in huis hebt, na zo'n operatie.

Geef morgen ook maar een bakje met wat eten mee naar de DA, dingen die ze lekker vind. De kans is klein dat ze zo snel al terug eten, maar als ze wil eten, heeft ze dan wel die mogelijkheid.

Veel succes!

Hier wordt morgen geduimd voor Sherrif.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ik het heb gedaan:

Meenemen:

- drinkbakje (bij de DA hadden ze alleen flessen)

- groenvoer/kruiden/SS

- Dekentje

Wat kreeg ik achteraf mee:

- Carprofen (zou ik wel écht om vragen!!)

Wat stond er thuis klaar:

- hok zonder bodembedekking, maar met een dekentje

- drinkbakje, dicht bij het zielige hoopje konijn...

- eten, dichtbij het zielige hoopje konijn...

- hooi bij zielig hoopje konijn

Wat had ik nog meer klaar liggen:

- olvarit worteltjespurree

- SS-papje

- Spuitje om te dwangvoeren (kun je aan DA vragen)

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je ook doen hoor!

Ze zal wellicht meer of langer pijnstilling nodig hebben. Vraag dus zeker naar carprofen of metacam. Alles is bespreekbaar en als je duidelijk verteld waarom en hoe en wat zal dat geen probleem zijn.

Waar je ook naar moet vragen is een spuitje en een zakje science recovery om evt te dwangvoeren.

In de tijd dat je nijn bij de DA is kun je thuis zelf al een biks papje laten weken...

Dit maak je door gekookt water op wat biks te gieten en da af te laten koelen.

Mocht je het nodig hebben heb je het alvast klaar staan.

Wat je mee kunt nemen is een plastic bakje met wat biks, een bakje met hooi en een bakje met wat vers groen voer.

Ook kun je iets vertrouws voor haar meegeven. Verder een zachte handoek in de vervoersmand leggen en haar een dikke knuffel geven.

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voer en hooi staan inmiddels klaar, het groenvoer zal ik morgenvroeg bereiden. Bakje staat klaar. Vel papier met alle vragen, een zachte witte handdoek en de vervoersbox.. pff nu moet ik sherrif alleen niet vergeten van de spanning :P

Morgen zal ik het verblijf omtoveren tot een luxe rust oord met een lieve shief die sherrif zo graag de oortjes wast.

Gelukkig is shief geen "rijder". Ik verwacht ook geen probleempjes om shief meteen bij sherrif te laten.

Voor pijnstilling heb ik opgeschreven: metacam of carprofen

Darmstimulerende middelen zal ik morgen navragen en of ze de gehele baarmoeder verwijderen..

Bedankt voor alle info!! to be continued...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nacht ben ik gelukkig goed doorgekomen. Was niet zo heel lang, maar heb goed geslapen. Sherrif heb ik inmiddels naar de DA gebracht. Shief, die'weer es helemaal onder de fleecedeken zat had niks in de gaten dat sherrif weg was.. en is nu dan ook erg onwennig door de reuimte heen aan het huppelen. Heb hem maar verwent met wat verschillende groentes..

Bij Sherrif in de vervoersbox te zetten zijn de eerste traantjes wel gekomen, ik ben echt een softie als het om dieren gaat of huilende mannen..

Heb haar een dikke knuffel gegeven en in haar oortje gefluisterd dat ze uit de buurt van de regenboogbrug moet blijven..

Bij de DA heb ik haar nog ffies gewogen en ze zit inmiddels weer op haar oude gewicht: 2,1 kilo ( ik dacht in een eerder toppic dat ze 2,4 woog... )

Bij het weglopen wederom een traantje gelaten, maar me pa, die ons gebracht heeft, is voor de afleiding een stukje door het mooie zuiden gereden.

Heb bij de DA mijn telefoon nummer achtergelaten zodat ze me vanmiddag kunnen bellen. Ik was amper thuis en de telefoon ging... hart in me keel...

Een of andere enquete ZUCHT! Vriendelijk doch dringen verzocht nooit meer dit nummer te bellen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .