Ga naar inhoud

Sherrif wordt gesterriliseerd..


Sherrifke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn konijntje is vandaag ook gesterriliseerd. Heb net gebeld, maar de dierenarts was in middagpauze, ik weet dus nog altijd niets.

Pff veel te spannend!

Inmiddels al iets gehoord? Het is me nu te spannend aan het worden..

Denk dat ik toch nog maar es zelf ga bellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gebelt en de DA gaf aan dat Sheriif nog erg suf is van de narcose n dat ze haar liever nog even daar houd. Dus vroeg ik voor een indicatie hoelang ze in gedacht had.. ik mag haar om 4 uur ophalen..

Mijn versufte scheet komt naar huis.. ik heb een fotootje gemaakt van het "verblijf"

Nu vraag ik me alleen af of het een probleem wordt om in en uit de bak te gaan en of ik de een in de kooi houd en de ander erbuiten..

?ui=2&ik=d5e8e6d601&view=att&th=1224ff40108e3096&attid=0&disp=thd&zw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is thuis!! en zo suf. Ze wil lopen maar het lijkt alsof haar achterpoot het niet meer doet...

Ik heb carprofen meegekregen voor pijnstilling. Hiermee mag ik morgen pas beginnen.

Ik heb verder geen info over de nazorg gekregen. Dus begon ik vragen te stellen over binnen welk tijdsbestek ze weer moet eten. Als ze binnen 24 uur niks eet dan moet ik terug en krijgt ze een spuit tegen misselijkheid ( ??!! ) Over keutelen heeft ze helemaal niks gezegt, alleen dat het ook 24 uur kan duren voordat dat op gang komt doordat de darmpjes stil hebben gelegen. Ze heeft na de operatie niks meer gegeten of gedronken en ze is nu nog steeds heel erg suf..

Shief zit bij haar en is haar een beetje aan het besnuffelen en poetsen..

Maar kan ik shief de komende paar uur niet beter even weg houden, zodat sherrif rustig bij kan komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sherrif zit nog steeds hartstikke suf in een hoekje, met haar bibs op de warme kruik. Ze eet niks en drinkt niks. Ze heeft een plasje gedaan maar niks gekeuteld ( logisch aangezien er sinds 9 uur niks meer in is gegaan..

Heb van allerlei soorten eten geprobeert, tegen haar bekje aangehouden, maar ze draait alleen maar haar hoofdje weg..

Ik neem aan dat het de narcose is die nog lang niet uitgewerkt is.

Wanneer moet ik me zorgen maken als ze niet eet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het nog even aankijken... haar even wat rust gunnen om alles te bevatten en zich weer wat confortabeler te gaan voelen.

Als ze vanavond om negen uur nog niks heeft gegeten zou ik beginnen met een beetje dwangvoer..

Dat van dat keutelen klopt.... bij een konijn kan het wel drie dagen duren voordat er na een ingreep en dus niet eten weer keutels uitkomen.

Van die misselijkheid bedoelen ze wrs primperan mee... dat neemt idd misselijkheid weg en stimuleert de darm peristaltiek..

Even rustig aan.... ze is nog maar net geopereerd en het is een behoorlijke ingreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ff heel moeilijk. Zit hier in me uppie en er is niemand in mijn omgeving die zelf een konijn heeft of ervaring er mee heeft. Voel me een beetje ( lees; heel erg ) onzeker..

Bedankt voor de info, ik wacht rustig tot 9 uur af. Heb alles in huis wat nodig is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig blijven... OM je konijn zo te zien is alles behalve fijn... je maakt je logischerwijs ontzetten veel zorgen.

Realiseer je dat je konijn een heftige buikoperatie heeft gehad en dat dat geen kleine ingreep is.

Laat haar even lekker bekomen... Hoe voelen haar oortjes en nek aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Kelly!

Het is inderdaad behoorlijk slikken als ik haar zo zie liggen. Gelukkig zijn er genoeg mensen hier die dit al es een keer, of zelfs meerdere keren met hun geliefde konijntjes hebben meegemaakt. ( wat is het gezegde ook al weer over gedeelt leed? )

Het zal vast allemaal goed komen.. ik ben echt one big softie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels al iets gehoord? Het is me nu te spannend aan het worden..

Denk dat ik toch nog maar es zelf ga bellen..

Ik heb om 2 u telefoon gehad. Ze was aan het wakker worden en ik mocht haar om 4u gaan halen.

Ze heeft nog niet echt rondgelopen en nog niets gegeten. Ik heb haar daarnet metacam als pijnstiller gegeven (ging er vlotjes in). Maar ze had ook een injectie gekregen tijdens de operatie waar ze heel groggie van worden en die pijnstilling werkt normaal nog tot zeker 9u vanavond.

De dierenarts heeft mij gezegd dat ze morgen toch wel terug zou moeten gaan eten. Indien niet moet ik vanaf morgenvroeg dwangvoeren. Vandaag is het niet persé nodig, maar ik mag vanavond ook al een beetje dwangvoer geven.

Snufje haar oortjes zijn ook koud, maar haar nekje is wel nog vrij warm. Ze heeft wel geen warmtekruik, maar ze zit ook op de stenen naast het dekentje ipv erop, dus ik denk dat ze geen koud heeft?

Het lijkt alsof het zo ongeveer hetzelfde gaat met onze konijntjes. Ik maak me ook zorgen hoor! Maar ik denk dat we geduld moeten hebben. Veel sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de carprofen?

De da zei dat ik dat morgen mocht geven, omdat ze een spuit heeft gehad tegen de pijn.. maar zoals katrien al hieboven beschreef, is ze heel groggie.. alles duwt ze weg met haar koppie wat ik haar aanbied. ( incl and ) Ze ziet er niet meer zo loom en suf uit als vanmiddag.. hoop niet dat ze te veel pijn heeft.. Wat raden jullie aan.. vanavond nog wat carprofen geven of toch wachten tot morgen?

Ik zal om 9 uur een beetje wortel puree in een spuitje doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .