Ga naar inhoud

aanvallen...


Nelis

Aanbevolen berichten

ok, hier komt mijn schema, althans het schema van Nelis :)

In de ochtend, grote pluk hooi waar hij eigenlijk de hele dag van eet, hij eet niet echt veel hooi.

Hierna 20 gr bix

Dan om een uur of 12 een groot bord groente, wisselend met andijvie,spinazie,lof,loof,peterselie.

Om uur of 16 wederom 20 gr bix

Savonds nog groot bord groente.

Water en hooi altijd aanwezig.

Nelis is rond de 1600 a 1700 gram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je konijn altijd hooi heeft en dar ook van eet zou ik me geen zorgen maken, hier stuiteren ze ook van enthousiasme door het hok als ik me biks kom en als ik ze een half uur later wat groen geef is het precies hetzelfde. het is volgens mij gewoon lekkere trek, want honger kunnen ze niet hebben met al dat hooi. Met hooi doen ze tegenwoordig het zelfde, ze beginnen er ook meteen aan als ik wat nieuw geef beginnen ze daar ook meteen aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij werd verteld toen ik mijn tweede konijntje bij de opvang haalde, dat ik mijn konijntje teveel gaf en dat ze moeten aanvallen op het eten. Dat was het beste volgens haar. Gelukkig is mijn eerste konijntje nog jong en in de groei dus ze mocht wel wat meer hebben. Is Nelis een groot soort konijn? Mijn twee konijntjes zijn kleine konijnsoorten.. en zij wegen 1 kg en 1,1 kg. Soms vraag ik me af of dat te weinig is.. Bailey, de oudste van iets ouder dan een jaar is dan het zwaarst en hij lijkt wat voller en dikker door zijn vacht. Boefje de jongste van nog geen 5 maanden voelt wat dunnetjes aan..maar op het oog ziet ze er wel gewoon gezond uit. Tis geen lekker vol konijntje zeg maar.. haha. vraag me af of het kwaad kan.. soms geef ik ze wat meer biks omdat ik haar zo ielig vind en bang ben dat ze daardoor sneller ziek word of iets overkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje "valt niet aan" op eten, hij word wel enthousiast als ik zn biks geef.. dan eet ie er een paar en gaat ie weer lekker luieren en eet later verder.

Geen idee of je teveel geeft, ik geef mn nijn ook 2x ong 20 gr bix en 2x per dag groente en onbeperkt hooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen: dat is heel normaal! Als je konijn niet aanvalt op zijn eten, zou er wat aan de hand zijn bij wijze van spreken.

Hier ook twee vreselijke aanstellers, alsof ze net de hongerwinter mee hebben gemaakt. Poo weet soms van gekkigheid niet waar hij moet kijken als ik biks in het hok leg, helemaal wild wordt hij dan. Of ze bijten per ongeluk in je vinger als je ze iets lekkers geeft. Totaal geobsedeerd door het hapje, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik ben overgestapt van ca. 40 gr gemengd voer naar de helft SS eten ze alles wat ik ze voorzet in rap tempo op. Ik moet met voeren gewoon uitkijken dat ze niet uit het hok springen van enthousiasme (geef eten via het dak). Biks is binnen 3 minuten verdwenen, over een groot bord groente doen ze 6 minuten. Alles gaat schoon op en als ze maar denken dat ik naar buiten kom, rennen ze het trappetje op naar boven waar hun voerbakjes staan. En nog zijn ze te zwaar...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is het een goed teken hoor. en als je konijn niet te mager is, dan is het ook niet zo dat hij te weinig krijgt denk ik. het kan ook zijn dat het je konijn niet alleen om het eten, maar ook om jou, om de aandacht te doen is. dat hij dus blij is om het eten te krijgen EN om jou te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit te denken om over te stappen op ss. Niet dat het nodig is hoor want ik geef nu hope farms. Maar schijnt nog meer extra's te bevatten. Ik las op de zak dat je ss onbeperkt mag geven vanwege de samenstelling ofzo.. misschien dat ze daarom alles zo snel opeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat lijkt me ook niet dat je dat onbeperkt mag geven. Zou het ook niet doen ookal las ik het op de zak....maar waarom las ik dat dan laatst op die zak ss dat je dat onbeperkt mag geven? Dat was zo'n grote grijze zak en stond in de dierenwinkel

Ik heb het niet gekocht omdat de leeftijden van mijn konijntjes nog wat verschillen en er voor verschillende leeftijden voer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .